Puhumaton ukkoni on kuin toteemipaalu aavikolla
En jaksa tommosta kommentoimatonta mykkää urpoa, istuu tai makaa tietokonetabletti sylissään kaiket ajat, tekee kyllä kotitöitä, mutta loivasti nekin hoitelee. Töissä käy ahkerasti, ei sen puoleen, ja tiliä tekee,mutta muuten on niin vässykkä ja ei mitään oma-aloitteisuutta mihinkään, että edes jotain järkkäisi menoa ja vilskettä tähään ankeaan ja pimeään ajankohtaan vuodesta.
Huonekalujakin pitäisi uusia, mutta eihän tuo tuosta mihinkään kaluliikkeeseen älyä edes ehdottaa, jos en mä sitä tee.
Kyllä väsyttää henkisesti ihan saatanasti.
Kommentit (28)
Toteemipaalu aavikolla...:) Niin hauska mielikuva tulee tosta!! :)
Toteemipaalu voi olla myös naisen pystyttämä.
Pitkässä parisuhteessa olen huomannut, että puhelias avovaimo pystyy helposti heittämään 15-20min monologin mm. minulle vieraiden työkavereiden keskinäisistä suhteista tai muusta yhtä jännittävästä.
Omat kuulumiseni eivät sitten kiinnosta pätkän vertaa. Jos yritän keskustella jostain, kääntyy puheenaihe nopeasti naiseen itseensä.
Siksi olen toteemipaalu.
Jos asiaa kysyttäisiin sinun mieheltäsi, niin voisiko olla, että vastaus olisi jotain tämmöistä:
- Vaimo ei halua kuunnella minun asioitani, vaan tiuskii ja ohittaa minun murheeni. En jaksa enää edes yrittää puhua niistä. Jotain huonekaluja pitäisi taas olla uusimassa, vaikka vanhat ovat vielä ihan kunnossa. Vika ei ole varmaankaan niissä kalusteissa, vaan sen tyytymättömyydessä omaan elämäänsä. Minä kelpaan kyllä meidän elämän maksajaksi, mutta kaikesta muusta tekemisestä saan aina moitteita. Ei jaksa sitten enää työpäivän jälkeen mitään yrittää kun kaikki on kuitenkin pielessä.
Miehesihän on kuin mikäkin puujumala ! heh,heh....
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen onnellinen suomalainen parisuhde, jossa vaimo olettaa miehensä olevan ajatustenlukija.
Totta. Vaimo on nyt ajatellut hiljaa mielensä sisällä työttömänä kotona retkottaessa, että huonekalut pitäisi uusia. Mutta siis voitteko kuvitella, tuo mies ei ole saatana vieköön ehdottanut huonekalukauppaan menoa, vaan vitun äijä vaan retkottaa tyytyväisenä sohvalla. Vaikka minä jo VIIME VIIKOLLA itseksni ajattelin, että ne huonekalut olisi kyllä hyvä uusia. Mutta äijä ei vain ehdota. Saatanan moukka!
Loistavaa! Vanha kunnon PUUJUMALA! Siinä onkin miettimistä!
Ehdota sille ukollesi asioita, jotka eivät maksa. "Mä haluun uudet huonekalut, mä haluun uuden keittiön, mä haluun ravintolaan.." ideat vie kuulon mieheltä todella tehokkaasti.
Meillä minä olen se hiljainen koneella viihtyvä toteemipaalu 😆 Mies on erittäin sosiaalinen, vilkas ja puhelias, mm. aamuisin keittiössä touhutessa laulaa laulaa kaikenlaisia itse keksimiään lauluja, yleensä aika rivoja. Tutustuu helposti uusiin ihmisiin ja tykkää järjestää äkkilähtöjä reissuun yms. Sitä ei ole todellakaan vaikea saada innostumaan uusista asioista ja yleensä minä olen se jarru. Välillä ärsyttää, mutta en kyllä vaihtaisi hiljaiseen mörökölliin. En tiedä sitten mitä se minusta ajattelee, nähtävästi on tyytyväinen kun parikymmentä vuotta on jo jaksanut minua katsella.