Miksi korkokengät ja naisen pituus on haluttua (miehen pituushan on miehekästä)?
Ei pituus naisella ole naisellista vaan lyhyys ja muodokkuus. Rinnat, perse, lantio ja karvakolmio haaruksissa.
Miksi ihmeessä hiton pitkä ja hoikka olisi naisellinen? Ja vielä nykyään alapääkarvaton kuten joku esiteini.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 160 ja mies 195pitkät naiset kateellisina katsoo, mikset ottanut lyhyempää, kun heidän 175 vaikea löytää pitkää miestä.
On kiva tuntea itsensä pieneksi.
Kai isokin nainen 175 haluaa tuntea olonsa pieneksi?
Minä "iso nainen" n. 182 cm en koe mitään tarvetta tuntea itseäni pieneksi. Miksi ihmeessä tuntisin?
Mieheni on minua merkittävästi lyhyempi (n. 170 cm). Käytän silti korkokenkiä, parhaimmillaan n. 10 cm korkoja. Minulle miehen pituus ei merkitse mitään. Olen pitänyt elämäni aikana kaiken pituisia miehiä seksikkäinä. Ulkoinen seksikkyys tulee mielestäni muista asioista kuin pituudesta. Ja silti se sisin merkitsee aina 100 kerta enemmän.
Ai niin, mieheni usein pyytää minua pitämään noita 10 cm korkoja. Saavat kuulemma sääreni näyttämään entistä upeammilta.
Olen samaa mieltä joidenkin aiempien kirjoittajien kanssa: en hae korkokengillä lisää pituutta, vaan parannusta mittasuhteisiini. Tykkään ns. kilometrin mittaisista jaloista.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 160 ja mies 195pitkät naiset kateellisina katsoo, mikset ottanut lyhyempää, kun heidän 175 vaikea löytää pitkää miestä.
nauran sulle ja kaikille muillekin urpoille :D
T: 179cm nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta tänne varmaan tulee se hukkapätkä haukkumaan pitkät naiset transuiks jotka heittää rivoa läppää työmiehille kahvipöydässä. -.-'
Jos et arvosta pituuteen perustuvaa haukkumista, niin miksi itse harjoitat sitä?
Haukun vain sitä yhtä idioottia. Koskaan kuullut sanontaa "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan"?
Eino Makunen kirjoitti:
Tämä ketju jälleen osoittaa hyvin, miten miesten ja naisten naismaku poikkeaa toisistaan. Miehet pitävät muodokkaammista ja lyhyemmistä naisista, naiset ja muotimaailma pitkistä, anorektisista ja androgyynisistä naisista. Ja naiset imevät vaikutteensa naistenlehdistä. Valitettavasti.
makus-eikka (pun intended) on tässä muuten vähän jäljillä, paitsi että muotimaailma on yhtä kuin homot, jotka tykkäävät poikien näköisistä ihmisistä.
Onneksi olen pieni 157cm.
Olisi kamalaa olla amatsooni nainen. Korkeanpaikankammo :)
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen kun töissä yhtä mummua kävelyttäessä tuli juuri tuollainen pitkä mies-lyhyt nainen pariskunta kadulla vastaan. Ihmettelin että mitä mummu alkoi tirskumaan. Kuiskas mulle että luonnottoman näköistä :) Silloin mummun nuoruuden aikaan kyllä taisi olla sekä miehet ja naiset lyhyempiä..
Nanao kirjoitti:
Koska pitkät sääret on naiselliset. Korkkarit myös luo hoikemman siluetin, joka on naisellista. Olipas yksinkertainen kysymys. Onko aloittaja joku 160cm lyhyt hukkapätkä? :DD
Oijoi. Suomalaisten persjalkojen keskipituus on 164-165cm, mutta Hollannissa ne naiset vasta naisia onkin yli 170 cm keskipituudella ;)
Nanao kirjoitti:
Koska pitkät sääret on naiselliset. Korkkarit myös luo hoikemman siluetin, joka on naisellista. Olipas yksinkertainen kysymys. Onko aloittaja joku 160cm lyhyt hukkapätkä? :DD
Pitkät sääret tuo mieleen hetkessä kasvaneen teinin, pojan tai tytön.
Hoikkuus ei ole naisen ominaisuus koska naisella on muodot, miehellä jäntevä solakkuus.
Minä olen 178cm pitkä, kaunis kasvoilta ja poikamainen kropalta. Aivan kuten mallit mutta pari kiloa painavampi ja rinnat 70C. En ole koskaan kokenut olevani jotain liikaa tai liian vähän, vaan ihan kiva maailmaa on tämmöisenä katsella. Toisaalta voisin olla myös lyhyt, tai pyöreä, tai vaikka vieläkin pitempi, tuskin se elämää hirveän paljon muuttaisi.
Minusta on hauska katsella ihmisiä, juuri sitä, miten erilaisia me ollaan.
Vierailija kirjoitti:
No mä en halua tuntea itseäni pieneksi, olen 171 cm, ja käytän aina korkokenkiä. Ihanaa olla pitempi kuin työpaikan keski-ikäiset sedät, eivätpähän erehdy tytöttelemään mua koskaan. (niille työpaikan pätkille kyllä heittävät keitäppäs tyttö kahvia juttuja). Mä myös tienaan enemmän kuin ne lyhyemmät naiset.
Oma mieheni on 189 cm, eli on se mua pidempi vaikka käytänkin korkeita kenkiä.
Mun mies tykkää korkokengistä, koska selkä notkistuu ja peppu työntyy pidemmälle.
Vaatteet näyttävät yleensä paremmilta pitkän, hoikan ja sopusuhtaisen päällä. Niin naisilla kuin miehillä.
Ai pitkät vs. lyhyet -ketju, kivaa!
Korkkareiden historiasta sen verran, että muistaisin niiden tulleen 1900-luvulla naisten muotiin siksi, että miehet rakastivat niitä. Naisellisiksi ne mielletään varmaan siksi, että naisilla on suhteessa miehiä pidemmät jalat (=ominaisuuden korostaminen tekee naisellisen näköiseksi) ja korkkarit muuttaa ryhtiä siten että peppu korostuu, ja no, ei varmaan tarvitse selittää että miksi tätä pidetään naisella viehättävänä...
Käytän korkkareita silloin tällöin, olen 173 cm. Mies on 188 cm ja omaan silmään näytetään ainakin kuvissa tasapainoisemmalta pariskunnalta, jos mulla on sellaiset 7-8 cm korkkarit jalassa, mutta tää on kai niitä kuuluisia mielipideasioita. Kivalta tuntuu olla miehen seurassa ihan lättäpohjaisillakin kengillä.
Mulla oli kyllä joskus poikaystävä joka oli 175 cm, ja korkkareita pidin juhlissa senkin seurassa, vaikka olinkin sitten pidempi. Kivaa oli silti aina, ei pilannut kummankaan juhlatunnelmaa :D Älkää ihmiset nyt jaksako ottaa siitä pituudesta noin suurta punaista vaatetta.
Jotta naisen perse olisi enemmän pystyssä, siis pano- objekti. Korkokengät nostaa pyrstön.
Minä ainakin pidän korkokenkiä koska ne on kauniita ja sopivat moniin asukokonaisuuksiin. Toki käytän myös matalia kenkiä ja talvella maihareita koska ei tuolla sohjossa voi kävellä korkokenkien kanssa. En yritä näyttää mitenkään pidemmälle eikä se onnistu edes korkeimmilla koroillani. Minulla on pituutta 152 cm. Olen muuten tapaillut miehiä joiden pituus on ollut mitä tahansa 170 cm ja 198 cm väliltä. Ei ole yhdellekään tapailemistani miehistä ollut pituuteni ongelma. Toki joillekin muille ihmisille on, nimittäin kuulen välillä törkeää kommenttia ulkonäöstäni. Mutta ei lyhyys tee minusta mitenkään epäsuhtaista, olen tällainen taskuvenus, kapea vyötärö, leveä lantio ja jalat suhteessa pituuteen pitkät. Välillä on todella vaikkea löytää sopivia vaatteita... Ja melkein kaikki vaatteet pitää pienentää tai muokata laittamalla laskoksia johonkin.
Jos et arvosta pituuteen perustuvaa haukkumista, niin miksi itse harjoitat sitä?