Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heh, karppaus toimii sittenkin.

Vierailija
04.07.2008 |

Ihan huvikseni tämän palstan innoittamana rupesi kokeilemaan jonkinlaista karppausta. Kolmessa viikossa painoni on tippunut 80,9 -> 74. Aika nopeasti kyllä tippunut vaikken liikuntaa tällä hetkellä harrastakaan. Ehkä tahti tästä hidastuu, mutta jospa sen kymppikilon vielä pois saisi. :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vihdoinkin löysinkin sitten termin sille ruokavaliolle jota olen itse enemmän tai vähemmän noudattanut kohta 8 kk! Alussa tosin olin enemmän karppaaja mutta n. 8 viikon jälkeen olen myös syönyt hiilareita. Sitä mitä vältän on: vehnäjauhot, vaalea pasta ja riisi. Perunaakin syön vain vähän. Kun syön leipää, yritän syödä tummaa.

Myös vihanneksia ja hedelmiä syön PALJON. Lisksi hyviä rasvoja, oliiviöljyä ja rypsiöljyä jne. Pähkinöitä napsin myös.

Uskon että jokainen laihtuisi normaalipainoiseksi tätä ruokavaliota noudattaen.

Vierailija
2/18 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille, jotka epäilee karppausta...

mun olo on parantunut paljolla siitä, kun karppauksen aloitin. mut paino ei oo pudonnu (sais pudota) joten ap, jos oot paikalla, niin laitatko esimerkkejä, mitä päivän mittaan syöt (malliksi mulle). joka tapauksessa jatkan, koska olo parempi kuin ennen. ja kun on olemassa yksittäisiä tutimuksia, jotka saa liikaa painoarvoa ilman asiaa... mut oman olon mukaan oon tyytyväinen, vaikka terveysalan ammattilaisena näitä teesejä ekä turha töissä tuoda esiin......?

sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

leivät, riisin, perunan, makaronin. Kaikki ylimääräinen sokeri.

ap

Vierailija
4/18 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunaa, tonnikalaa, pekoni, broileri, meetvursti, salaatinlehdet, kesäkurpitsa, kurkku, tomaatti, parsakaali, juustoja, lihaa, jonkin verran marjoja, sieniä, chili-paprika grillimakkaraakin menee...

Vierailija
5/18 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kumma kyllä vatsa toimii säännöllisesti joka päivä.

ap

Vierailija
6/18 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet kyllä muuta väittävät, mutta tutkimusten mukaan näin ei ole

Vierailija
7/18 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonlaskuni on lähtenyt kuitenkin hyvin käyntiin ja sen huomasin, että ruokailun jälkeinen valtava väsymys on jäänyt pois.

ap

Vierailija
8/18 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita ruoka-aineitahan olen syönyt muutenkin enkä vain nyt ja kolesteroliarvoni ovat hyvät.

Vierailija
9/18 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa on tutkittu ja mm. YLE:ltä on tullut dokumentti, jossa toimittaja itse testasi Atkinsin dieetin tyyppistä ruokavaliota. Paino kyllä tippui mutta kolesteroliarvot menivät huonompaan suuntaan.

Ja totta kai vähähiilihydraattinen ruokavaliokin voi olla terveellisempi tai vähemmän terveellinen.

Vierailija
10/18 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole kuullut että kolesteroliarvothan paranevat jos saat painoa pudotettua. Oli millä kuurilla tahansa niin jo parin kilon pudotus parantaa niitä huomattavasti.

Vierailija
11/18 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole kuullut että kolesteroliarvothan paranevat jos saat painoa pudotettua. Oli millä kuurilla tahansa niin jo parin kilon pudotus parantaa niitä huomattavasti.

Vierailija
12/18 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/18 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa on tutkittu ja mm. YLE:ltä on tullut dokumentti, jossa toimittaja itse testasi Atkinsin dieetin tyyppistä ruokavaliota. Paino kyllä tippui mutta kolesteroliarvot menivät huonompaan suuntaan.

Ja totta kai vähähiilihydraattinen ruokavaliokin voi olla terveellisempi tai vähemmän terveellinen.

Onnea ap, valitsemallasi tiellä!

t: itsekin karpannut

Vierailija
14/18 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa oli siihen mennessä tippunut 12 kg. Kaikki veriarvoni olivat todella hyviä. Harmi vaan, että minulla ei ollut vertailuarvoja. Lääkärin mukaan olisin voinut jatkaa ruokavaliota, mutta alkoi tekemään niin paljon mieli hiilareita, että lopetin. Olen kuitenkin täyskarppauksen jälkeen syönyt hiilihydraattitietoisesti (ruisleipää, ei liikaa sokeria missään muodossa) eikä paino ole noussut.

Vierailija
15/18 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppausta yritetään tahallaan mustamaalata. Esim. lehtijutuissa, näillä keskustelupalstoilla ym. tahallaan kerrotaan vääriä juttuja! ja ihmisiltä kun kysyy asiasta, niin eivät tiedä, mistä oikeasti on kyse: edes ne, jotka itse väittävät kokeilleensa karppausta, eivät tosi asiassa ole perehtyneet siihen kovin hyvin...

Vierailija
16/18 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skarppaus on sitä, että syödään perinteisen ruokaympyrän mukaan: paljon vihanneksia ja vain jonkin verran lihaa, viljatuotteita ja peruna&riisisysteemejä. Olennaisinta on, että ruokaympyräänkään ei kuulu mielettömät määrät vehnäpullaa, munkkia, limpparia ja karkkia!

Minä luulen että suurin osa laihtuisi, jos tosiaan söisi aina puolilautasellista vihanneksia ja vain neljäsosalautasellisen perunaa, riisiä tai pastaa - varsinkin jos tämä toteutuisi tavalla tai toisella myös aamiaisella ja välipalalla!

Vierailija
17/18 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla skarppaus toimii paremmin kuin karppaus.

Paitsi että en syö hiilareita kuitenkaan niin paljon kuin ruokaympyrä sallisi.

Vierailija
18/18 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen saa selville esim. katsomalla (jos englantia tajuaa) Liam Kyle Sullivanin Love letters -sketsin Youtubesta. ;) Sama tyyppi on vastuussa Shoes-, txtmsgbreakup-, I wanna borrow that top- ja muista huippuvideoista.