Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroon vehnästä... onko joku onnistunut

Vierailija
15.11.2016 |

Olen nyt viikon välttänyt vehnää. En ihan täydellisesti mutta suoraan vehnää ruuassa ei ole ollut. Saattaa sisältää vehnää on lukenut tuoteselosteessa, mutta muuten pyrkinyt välttämään. Olo on aika kurja ja rasittunut. Olen syönyt sokerillisia tuotteita jotka tietysti nostavat verensokeria ja muita hiilareita en ole välttänyt. Olisi mukavaa kuulla muiden vehnää välttävien terveiden tai sitten vaikka keliaakikoiden kertomukisa.

Itse olen sairaalloisen lihava, mutta en laihduta vaan lähinnä haen apua erittäin vaikeaan ja kutisevaan atopiaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi olet syönyt sokerillisia tuotteita? Lopeta se heti. Miten muuten syöt? Syöthän tarpeeksi ruokaa? Ethän käytä rasvattomia tai vähärasvaisia tuotteita?

Vierailija
2/15 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö tarpeeksi oikeaa ruokaa. Sokeria olen käyttänyt jonkin verran herkuttelussa. En käytä vähärasvaisia maitotuotteita. Jonkin verran olen syönyt esim. hapankorppua jossa ei ole vehnää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vehnän välttäminen auta sun iho-ongelmiin. Lopeta myös sokerin syönti ja syö oikeaa rasvaa. Siis syöt ruokasi normaalirasvaisena ja vältä margariineja ja muita keinorasvoja.

Vierailija
4/15 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 3 kk paleodieetillä johon ei kuulunut vehnää. Hyvin se sinänsä onnistui. Minä vaan lopetin, koska mulle siitä ei ollut mitään iloa.

Vierailija
5/15 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö tarpeeksi oikeaa ruokaa. Sokeria olen käyttänyt jonkin verran herkuttelussa. En käytä vähärasvaisia maitotuotteita. Jonkin verran olen syönyt esim. hapankorppua jossa ei ole vehnää.

ap

Suosittelen sulle ehdottomasti että syöt mahdollisimman vähän lisättyä sokeria ja vältät maitotaloustuotteita. Itselläni ainakin on iho huomattavasti parempi ja vähemmän kuiva, kun vältän sokeria, maitotaloustuotteita ja viljaa. Nyt alat syömään kunnon annoksia oikeeta ruokaa. Suosittelen juureksia, ne maistuu tosi hyvältä ja on tosi täyttäviä :) Uunijuureksia, juuressosekeittoja, paistettuja juureksia. Näitten kaveriks sitten jotain lihaa. Tässä siis vaan esimerkki. Ja muista syödä tarpeeksi rasvaa, ei liioitella tarvitse, mutta ei sitä pelätä tarvitse myöskään.

Vierailija
6/15 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön aamulla jogurttia ja noista maitotuotteista kyllä todella vaikeaa päästä eroon... ennemmin vaikka siitä viljasta eroon kun maidosta... vaikka tiedän että jotkut suosittelevat myös tuota maidottomuutta muutta se tuntuu itelläni niin epärealistiselta.... ;/

ap

Vierailija
7/15 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää monipuolisesti kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Idätä sinimailasta ja linssejä, tosi helppoa :) Kasvata versoja.

Unohda teollisesti prosessoidut margariinit ja rasvat. Suosi avokadoa, manteleita, pähkinöitä, siemeniä, voita ja kookosöljyä.

Syö ravintorikasta ruokaa, jossa on runsaasti vitamiineja, hivenaineita, kuitua, antioksidantteja, fytoravinteita, välttämättömiä rasvahappoja...

Ilman sokeria ja vehnää pärjää mainiosti, oikeastaan paremmin kuin niitä käyttämällä. Käytä kohtuudella luonnollista makeutta, jos sitä kaipaat.

Minulla oli aikoinaan atooppinen iho. Nykyään se ei vaivaa, rasvaan nukkumaan mennessä kädet (työskentelen kokkina) ja kantapäät. kun pyrin juomaan riittävästi vettä, valmistamaani vihermehua juon noin litran päivässä, syön runsaasti kasviksia, siemeniä, manteleita ja pähkinöitä syön myös.

Viljoja käytän satunnaisesti. Parempi kokonaan ilman ja gluteenittomana. Maitoa vältän ja lihaa en syö.

Ravinnolla on iso vaikutus atopia hoidossa.

Tsemppiä ruokaremonttiisi ja onnistuessaan se palkitsee :)

Vierailija
8/15 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

syön aamulla jogurttia ja noista maitotuotteista kyllä todella vaikeaa päästä eroon... ennemmin vaikka siitä viljasta eroon kun maidosta... vaikka tiedän että jotkut suosittelevat myös tuota maidottomuutta muutta se tuntuu itelläni niin epärealistiselta.... ;/

ap

Sehän on tietenkin oma valinta mitä syö. Ajattelet negatiivisesti luopumisesta. Mitä jos kääntäisit ajatukset positiiviseksi ja kuvittelet sitä kaikkea muuta mitä voit syödä maidon ja viljan puuttuessa ruokavaliosta?  Valinnan varaa ei puutu.

Vierailija
9/15 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnän lisäksi minun piti reilusti vähentää myös muita viljoja. Vasta lähes viljattomalla iho on kunnossa. Yksikin annos viljoja ja ihottuma lehahtaa heti.

Viljattomuus voi auttaa "atopiaan", koska ainakin minun lääkäreiden diagnosoima atopia on oikeasti vilja-allergiaa.

Helpoiten onnistuu syömällä lämmintä ruokaa kolmesti päivässä. Silloin ei tarvitse syödä muuta.

Vierailija
10/15 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Mihin sä sitä maitoa laitat

Vierailija
11/15 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa kuin heinän teko.

Pari vuotta olen ollut syömättä kotimaista viljaa vatsavaivojen takia. Ei mitään ongelmaa.

Muuten syön normaalisti,

Et tarvitse vehnää ja sokeria mihinkään,

Olo on parempi kun syöt elääksesi etkä elä syödäksesi.

Vierailija
12/15 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli, kun vilja-allergia.

Vierailija
13/15 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa. Ei vaan syö mitään eineksiä eikä valmiskastikkeita tms. Valmistaa ruoat itse puhtaista raaka-aineista. Silloin on muutenkin terveempi.

Vierailija
14/15 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa iho-ongelmaan Jättihelokkiöljykapseleita, aluksi 4 kpl/vrk, huomaat vaikutukset parin kuukauden kuluttua. Sen jälkeen voit pienentää annosta kahteen kpl/vrk.

Näillä mennyt vuosia, vanha maitorupinen.

Vierailija
15/15 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa iho-ongelmaan Jättihelokkiöljykapseleita, aluksi 4 kpl/vrk, huomaat vaikutukset parin kuukauden kuluttua. Sen jälkeen voit pienentää annosta kahteen kpl/vrk.

Näillä mennyt vuosia, vanha maitorupinen.

Just joo :D:D:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän