Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi sisustaa kotiamme. Mitä tehdä?

Vierailija
15.11.2016 |

Muutimme pienestä asunnosta suurempaan muutama viikko sitten. Appivanhemmat tulivat käymään muuton jälkeen ja toivat "tupaantulijaisiksi" hirveästi erilaisia kalusteita, päiväpeittoja ja muuta sisustusesineitä, joita anoppi on säilönyt vuosikymmeniä (esim. päiväpeitot 80-luvulta) ja oli ihan innoissaan kun NYT niille on käyttöä.

Kieltäydyin ottamasta vastaan 90% tuliaisista selittäen, ettemme tarvitse uusia tavaroita vain siksi, että nyt on enemmän tilaa ja vielä vähemmän haluan meidän kodin olevan appivanhempien varasto.

Luulin, että tällä keskustelulla päästiin yhteisymmärrykseen, mutta nyt sain kuulla, että appivanhemmat ovat omin lupinensa menneet ostamaan meille uudet joulukoristeet ja -valot.

Mitä tässä voi oikein tehdä? Kohta on koko talo täynnä appivanhempien tavaroita...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppihullu taas vauhdissa.

Vierailija
2/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano kiitos ja tuunaa ne mielesi mukaisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä anopille sellaisia sisustusesineitä tai tavaroita, joista tykkäät ja aiotte joskus hankkia. Niin anoppi voi pesäntekovimmassaan ostaa tarpeellista.

Vierailija
4/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy ne pois. Jos kyselevät missä ne on niin sano että varastossa tai lainassa kaverilla?

Vierailija
5/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppihullu taas vauhdissa.

En ole hullu. Huomasin, että täällä onkin toinen samantapainen aloitus, mutta en ole sama tyyppi.

Ja tuunaamisesta, en ole tuunaajatyyppiä. Ei kuulu mun mielenkiinnon kohteisiin askartelu ja nikkarointi. Mielummin ostan kalusteeni valmiina ja valmiiksi omaan makuun sopivina.

AP

Vierailija
6/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy ne pois. Jos kyselevät missä ne on niin sano että varastossa tai lainassa kaverilla?

sano et lainasit kaverille ja se rikko ne

Vierailija
7/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se olisi miehen tehtävä hillitä vanhempiaan? Jos homma jää sinulle, sano kaikkeen ei.

Vierailija
8/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Koti on myös miehen koti.

2. Jos mies suostuu ottamaan vastaan anopin tuomat tavarat, niin sitten vaimo joko hyväksyy asian tai muuttaa pois

3. Vaihtoehtoisesti vaimo ei hanki kotiin mitään sellaista, mitä mies ei vaadi hankittavaksi. Ei siis tyynyjä, kynttilöitä jne. vaan eletään karun äijämäisesti.

Vierailija
9/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuistukaa, molemmat!

Opetelkaa vaikka peilin edessä sanomaan ystävällisesti mutta päättäväisesti "kiitos mutta ei kiitos".

Pitäisi teidän ymmärtää se perusasia, että teidän kotinne on teidän omanne, ja saatte sisustaa sen ihan miten itse tahdotte. Kannatte vaan kylmästi kaikki sinne sopimattomat pois. Toki ensin kysytte ystävällisesti appivanhemmilta, tulevatko itse hakemaan tavaransa vai sopiiko heille, että viette ne vaikkapa kierrätykseen.

Vierailija
10/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat vaan pois, hakekoot anoppi vaikka itse. Kyse on teidän kodistanne. Musta anoppisi tulis hyväksyä nyt se tosiasia että te ette halua tavaroita, ja jos hän ei tätä hyväksy niin nyt on hyvä paikka harjoitella.

Vierailija
11/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole pakko ottaa. Jos on pakko ottaa, ei ole pakko säilyttää. Polta vaikka roviolla (tavarat, ei anoppia).

Vierailija
12/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat yksinkertaisesti saamasi tavarat kaappiin, josset niistä pidä. Myöhemmin heität pois tai annat eteenpäin.

Vierailija
13/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Koti on myös miehen koti.

2. Jos mies suostuu ottamaan vastaan anopin tuomat tavarat, niin sitten vaimo joko hyväksyy asian tai muuttaa pois

3. Vaihtoehtoisesti vaimo ei hanki kotiin mitään sellaista, mitä mies ei vaadi hankittavaksi. Ei siis tyynyjä, kynttilöitä jne. vaan eletään karun äijämäisesti.

Mies on todennut että hän ei puutu talon sisustukseen millään tavalla. Ainoat osat talosta, jotka mies halusi "sisustaa", on autotalli ja oma työhuoneensa. Ollaan puhuttu tästä miehe kanssa ja ollaan samaa mieltä, että ei oteta anopin tavaroita, jos ne eivät sovi sisustukseen. Ja valitettavasti suurin osa ei sovi.

AP

Vierailija
14/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuistukaa, molemmat!

Opetelkaa vaikka peilin edessä sanomaan ystävällisesti mutta päättäväisesti "kiitos mutta ei kiitos".

Pitäisi teidän ymmärtää se perusasia, että teidän kotinne on teidän omanne, ja saatte sisustaa sen ihan miten itse tahdotte. Kannatte vaan kylmästi kaikki sinne sopimattomat pois. Toki ensin kysytte ystävällisesti appivanhemmilta, tulevatko itse hakemaan tavaransa vai sopiiko heille, että viette ne vaikkapa kierrätykseen.

Kuten aloituksessa sanoin, olen kieltäytynyt 90% kaikesta siitä tavarasta, mitä anoppi on ollut tuomassa meille. Ja olen sanonut kohteliaasti, että päätämme itse sisustuksestamme. Tästä huolimatta he ovat nyt ostaneet joulukoristeita meille.

AP

Vierailija
15/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit fiksusti jo ekalla kerralla kieltäytyessäsi  tuliaisista. Jatka säännönmukaisesti samalla tavalla, ettei tulisi harhaluuloja siitä, että tuomiset voisivat olla toivottuja. Ei kai anoppisikaan niin idiootti ole, että loputtomiin tuhlaisi rahojaan selvästi ei-toivottuihin romuihin?

Vierailija
16/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä ongelmia jos muuttaa samalle kylälle anopin kanssa. Meillä se ei ymmärtänyt että meidän sosiaalinen piirimme ei ole hänen.

Vierailija
17/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutimme pienestä asunnosta suurempaan muutama viikko sitten. Appivanhemmat tulivat käymään muuton jälkeen ja toivat "tupaantulijaisiksi" hirveästi erilaisia kalusteita, päiväpeittoja ja muuta sisustusesineitä, joita anoppi on säilönyt vuosikymmeniä (esim. päiväpeitot 80-luvulta) ja oli ihan innoissaan kun NYT niille on käyttöä.

Kieltäydyin ottamasta vastaan 90% tuliaisista selittäen, ettemme tarvitse uusia tavaroita vain siksi, että nyt on enemmän tilaa ja vielä vähemmän haluan meidän kodin olevan appivanhempien varasto.

Luulin, että tällä keskustelulla päästiin yhteisymmärrykseen, mutta nyt sain kuulla, että appivanhemmat ovat omin lupinensa menneet ostamaan meille uudet joulukoristeet ja -valot.

Mitä tässä voi oikein tehdä? Kohta on koko talo täynnä appivanhempien tavaroita...

Kerrot jämäkästi ettette halua mitään tavaraa ja että tuodut tavarat lähtevät välittömästi kerrätyskeskukseen. Sitten kun kamaa tulee, toteutat uhkauksesi. Uskoisin että kerta riittää. Samalla pääsee kätevästi eroon appeloista koska suuttuvat eivätkä enää käy teillä.

Vierailija
18/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuistukaa, molemmat!

Kuten aloituksessa sanoin, olen kieltäytynyt 90% kaikesta siitä tavarasta, mitä anoppi on ollut tuomassa meille. Ja olen sanonut kohteliaasti, että päätämme itse sisustuksestamme. Tästä huolimatta he ovat nyt ostaneet joulukoristeita meille.

AP

Juu ovat ostaneet. Ei niitäkään ole pakko ottaa vastaan tai varsinkaan pitää esillä.

Vierailija
19/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaan että "kiitos, huomaavaista ajatella meidänkin kotia, mutta meille koti on paikka, jonka haluan sisustaa itse. Meillä ei taida olla käyttöä näille tavaroille. Olisiko suvussa muita, joille ne voisi antaa?" Jos ei usko tätä, niin sitten otat tavarat vastaan, laitat varastoon ja heität myöhemmin pois.

Vierailija
20/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita koristeet pois esim. Facebookin roskalavaryhmässä. Anopin käytös on piilotettua vallankäyttöä, jota ei tarvitse sietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi