All in one -pöytäkone vai läppäri? Mitä mieltä?
Nyt on paljon tarjouksia pöytäkoneista ja vaikuttaa, että niiden kohdalla saa samalla rahalla enemmän tehoja ja laatua kuin läppärin.
Jos konetta ei tarvitse kantaa mukanaan minnekään, niin olisiko hinta/laatusuhde jopa parempi pöytäkoneen kohdalla? Osa noista nykyään jopa aika kivannäköisiä.
Kommentit (36)
Pöytäkone on aina kestävämpi kuin läppäri. Itse olen kuitenkin ostamassa läppäriä, koska itselläni ei kotona tilaa pöytäkoneelle enää ja myöskin haluan, että voin kantaa läppäriä mukana kun matkustan.
Mieluummin hinta/tehoperusteilla sitten oikea pöytäkone. Turha maksaa erikoisesta designista, jos se ei ole ykkösprioriteetti.
Pöytäkone on aina parempi, jos ei tarvitse kannettavaa. Ja silloinkin kannattaa olla pöytäkone ja kannettava.
Vierailija wrote:
Mieluummin hinta/tehoperusteilla sitten oikea pöytäkone. Turha maksaa erikoisesta designista, jos se ei ole ykkösprioriteetti.
Ykkösprioriteetti on laadukas näyttö ja sen verran tehoja, että pystyy tarvittaessa pyörittämään pariakin edintointiohjelmaa.
En vaan ole näihin niin paljon perehtynyt, että osaisin sen koneen itse kasata.
Onhan pöytäkone parempi. Mutta jos ei pelaa niin eikai tuolla mitään väliä.
Mulla on sekä pöytäkone että läppäri.
Nyt on hirveän trendikästä varsinkin gamer piireissä koota itse se pelikone ja sitä varten myydään kaikenlaista tilpehööriä. Vilkkuvia valoja ja propelleja.
Ostin All-in-one asus merkkisen. Itse en tiedä tietokoneista yhtään mitään, mutta veljeltäni kysyin, kun hänellä on oma firma mikä korjaa tietokoneita ja mitä nyt ylipäätään tietokoneisiin tuleekaan jne, niin hän laittoi kuvan ja sanoi, että toi on hyvä sulle. Hyvä näyttö, hyvät kaikki ja voi kattoo leffoja eikä vie tilaa, kun siinä on pelkkä näyttö. Ihan perus kotikäyttöön oleva ja olen tyytyväinen. Hyvä kuva kyllä leffoissa jne. Maksoin pyöreästi 700e
Vierailija wrote:
Ostin All-in-one asus merkkisen. Itse en tiedä tietokoneista yhtään mitään, mutta veljeltäni kysyin, kun hänellä on oma firma mikä korjaa tietokoneita ja mitä nyt ylipäätään tietokoneisiin tuleekaan jne, niin hän laittoi kuvan ja sanoi, että toi on hyvä sulle. Hyvä näyttö, hyvät kaikki ja voi kattoo leffoja eikä vie tilaa, kun siinä on pelkkä näyttö. Ihan perus kotikäyttöön oleva ja olen tyytyväinen. Hyvä kuva kyllä leffoissa jne. Maksoin pyöreästi 700e
Juu, näitä katselin. Samoilla spekseillä läppärit on jotain 1000-2000€
Vierailija wrote:
Mulla on sekä pöytäkone että läppäri.
Mulla on pöytäkone ja kaks läppäriä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Juu, näitä katselin. Samoilla spekseillä läppärit on jotain 1000-2000€
Ja näyttö on silti kävyn kokoinen ja liian alhaalla.
Mulle on nimenomaan tärkeää, että tietokonetta voi helposti siirtää paikasta toiseen. Olisi todella ikävää, jos minun pitäisi aina olla sidottuna tiettyyn paikkaan. Välillä tykkään käyttää tietokonetta sängyssä, välillä sohvalla, välillä keittiönpöydällä ja välillä työpöydällä jne. Samoin matkustaessa minulla on aina ainakin läppäri mukana. Vaikka en varsinaisesti tee töitä matkalla, se helpottaa huomattavasti esimerkiksi ravintolavarauksien tekemistä tai tilanteita, joissa lennot peruuntuvat, kun minulla on kunnollinen läppäri, jolla hoitaa asioita sen sijaan, että joutuisin tekemään kaiken puhelimen pienellä näytöllä.
Vierailija wrote: Pöytäkone on aina kestävämpi kuin läppäri. Itse olen kuitenkin ostamassa läppäriä, koska itselläni ei kotona tilaa pöytäkoneelle enää ja myöskin haluan, että voin kantaa läppäriä mukana kun matkustan.
Katos, joku tuli vuodelta 1989 kommentoimaan😂
Vierailija wrote:
Puhelin tai tabletti parempi
No sellainen hyvä pöytäkone kestää monta vuotta kauemmin kuin kannettava, puhelin, tabletti.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Puhelin tai tabletti parempi
No sellainen hyvä pöytäkone kestää monta vuotta kauemmin kuin kannettava, puhelin, tabletti.
Jep ja osia voi vaihtaa ja päivittää.
ITX kokoinen kone on hyvä. Itselläni on tommoinen NZXT H1 purkki. Pöydältä ei vie juuri mitään tilaa ja osat on valittu pörssisähkön ollessa huipussaan, niin tuo ei edes syö sähköä paljoa mitään. Jotain 40-60w nettiä selatessa ja pelatessakin joku 300w. Kaikki osat vaihdettavissa. Jimmsistä saa palveluna, että ne tekee koko koneen. Annat budjetin ja sieltä tulee haluttu vempain kasattuna ja windows asennettua.
Vierailija wrote:
Mulle on nimenomaan tärkeää, että tietokonetta voi helposti siirtää paikasta toiseen. Olisi todella ikävää, jos minun pitäisi aina olla sidottuna tiettyyn paikkaan. Välillä tykkään käyttää tietokonetta sängyssä, välillä sohvalla, välillä keittiönpöydällä ja välillä työpöydällä jne. Samoin matkustaessa minulla on aina ainakin läppäri mukana. Vaikka en varsinaisesti tee töitä matkalla, se helpottaa huomattavasti esimerkiksi ravintolavarauksien tekemistä tai tilanteita, joissa lennot peruuntuvat, kun minulla on kunnollinen läppäri, jolla hoitaa asioita sen sijaan, että joutuisin tekemään kaiken puhelimen pienellä näytöllä.
Käsittääkseni sidontapalvelut ei sisälly pöytäkoneen hintaan.
Aika monella taisi mennä ohitse se, että aloittaja puhui pöytäkoneen kohdalla nimenomaan all-in-oneista. Näiden laitteiden osien päivitettävyys ja siten käyttöikä on usein samalla tasolla läppäreiden kanssa - pahimmillaan heikommalla, eikä mitään pysty vaihtamaan tai päivittämään ainakaan itse, eli yksittäisen osan hajotessa koko kone on käyttökelvoton.
Ihan itse saat päättää, kun osaat näköjään löytää perusteluitakin.