Miten selviän tästä päivästä lasten kanssa; nukuin koko yönä tunnin ja olen todella kipeänä
Ei ole ketään kenelle soittaa ja pyytää apua. Mies on työmatkalla, tulee illalla. Olen todella kipeä (flunssa) ja aamulla alkoi migreeni, oikea puoli päästä aivan sumea ja särky jumalaton. Lapset (1 ja 4) joista pienempi myös kipeä, yski koko yön.
MITEN mä selviän tästä? :( Antakaa nyt hyvä taivas jotain vinkkejä tai edes vertaistukea...
Kommentit (30)
No, tunti kerrallaan. Pizzataksilla lounasta.
No koneella istuminen ei varmaan auta siihen migreeniin ainakaan yhtään.
Buranaa ja kaikuttelua. Luette, katsotte leffoja, nukutte.
Palstalla kuintekin jaksat notkua? Mitäs ne lapset nyt tekee? Samaa he voivat tehdä vaikka et palstailisi.
Moi, minäkin oksennan ja olo erittäin heikko. Seitsemän kk vauvan kanssa kotona. Neuvoja ei nyt valitettavasti ole mutta ollaan hengessä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Maja olkkarin lattialle, videot pyörimään ja tilaa ruoka.
Mll ja Väestöliitto ja yksityiset firmat. Niistä voi yrittää saada hoitajan.
Maja ja videot erittäin hyvä idea, KIITOS!
Kaupungissamme ei ole MLL:n lastenhoitotoimintaa, koska se kuulemma "vääristää kilpailua". Yksityisiä on, mutta ei näin lyhyillä varoajoilla.
Vierailija kirjoitti:
Moi, minäkin oksennan ja olo erittäin heikko. Seitsemän kk vauvan kanssa kotona. Neuvoja ei nyt valitettavasti ole mutta ollaan hengessä mukana.
Tämäkin auttaa <3 kun tietää, että joku pieni kotiäiti on yhtä tukalassa tilanteessa ja tässä sitä vaan porskutetaan. Voimia sinne :)
Vierailija kirjoitti:
Palstalla kuintekin jaksat notkua? Mitäs ne lapset nyt tekee? Samaa he voivat tehdä vaikka et palstailisi.
Syövät välipalaa, kun herättiin 6. jälkeen ja aamiaisesta jo aikaa. Minulle ei mikään maistu.
Tämä on nyt ainut ikkuna ulkomaailmaan ja olen aika paskana, joten siksi soin itselleni pienen pyynnön vertaistuelle.
Meidän perheessä pahin case oli, kun minä isänä ja vaimoni olimme molemmat kipeänä. Itse olin itseasiassa oksentanut muutaman kerran ja tyttäreni toista kymmentä kertaa yön aikana (eli ei yöllä paljoa nukuttu) ja meidän useimmat lapset kipeänä. Parhaimmassa kunnossa taapero, joka oli jo toipunut tartutettuaan meidät muut, mutta hänellä sitten olikin virtaa päällä. Mutta en siis pystynyt edes istumaan vaan kannoin vilttiä ja tyynyä ympäri kämppää ja lepäsin pää kiinni tyynyssä. Lasten kanssa majat aina kivoja, duplot ja legot myös. Ei siis todellakaan kannata yrittää mitään liiallista, joko digiboksilta tai dvd:ltä ohjelmaa pyörimään ja ruoka tilattuna kotiin, jos ei mitään nopeaa lämmitettävää. Niin joo ja vaikeahan sitä on nukkua kun kaikki lapset vuorollaan pitää hereillä. Mutta kyllä se siitä.
leena. kirjoitti:
Ei ole ketään kenelle soittaa ja pyytää apua. Mies on työmatkalla, tulee illalla. Olen todella kipeä (flunssa) ja aamulla alkoi migreeni, oikea puoli päästä aivan sumea ja särky jumalaton. Lapset (1 ja 4) joista pienempi myös kipeä, yski koko yön.
MITEN mä selviän tästä? :( Antakaa nyt hyvä taivas jotain vinkkejä tai edes vertaistukea...
Tee pakolliset toimet eli aamupesu riittää ja sitten pyjamapäivää seikkailun kera: olohuone yhteiseksi lepo/lasten elokuvahuoneeksi ja leikit jaksamisten mukaan. Päiväunet omissa sängyissä ja siitä iltapäivä vaihtuminen illaksi on vain hetken päästä. Ruokajuomineen vain sitä mitä maistuu ja sen lisäksi runsaasti nestepitoisia vesi/mehu/hunaja juomia jokaiselle pillin kera.
Selvää tietty että lääkitys jokaiselle omat.
Jos päänsäryn kanssa tulee lisämurhetta niin soitat tietysti lääkäriin ja sekin on tilanne josta selviää parhaiten toimimalla ei pelkäämättä etukäteen.
Toimiiko asuinalueella Mannerheimin Lastensuojeluliiton hoitoapurinkiä tai vastaavia eli nyt some käyttöön.
Rukoilen Jeesuksen nimessä Isältä perheesi puolesta ja toivon kaikkea hyvää. Näillä eväillä itse selvisin ja uskon että sinäkin.
Leppoisaa lepopäivän. Hetki vain kerrallaan.
Oulusta äitix4mummix2 kirjoitti:
leena. kirjoitti:
Tee pakolliset toimet eli aamupesu riittää ja sitten pyjamapäivää seikkailun kera: olohuone yhteiseksi lepo/lasten elokuvahuoneeksi ja leikit jaksamisten mukaan. Päiväunet omissa sängyissä ja siitä iltapäivä vaihtuminen illaksi on vain hetken päästä. Ruokajuomineen vain sitä mitä maistuu ja sen lisäksi runsaasti nestepitoisia vesi/mehu/hunaja juomia jokaiselle pillin kera.
Selvää tietty että lääkitys jokaiselle omat.
Jos päänsäryn kanssa tulee lisämurhetta niin soitat tietysti lääkäriin ja sekin on tilanne josta selviää parhaiten toimimalla ei pelkäämättä etukäteen.Toimiiko asuinalueella Mannerheimin Lastensuojeluliiton hoitoapurinkiä tai vastaavia eli nyt some käyttöön.
Rukoilen Jeesuksen nimessä Isältä perheesi puolesta ja toivon kaikkea hyvää. Näillä eväillä itse selvisin ja uskon että sinäkin.
Leppoisaa lepopäivän. Hetki vain kerrallaan.
Kiitos sinulle ihana, lämmin ihminen <3 tiekkö tuli kyyneleet silmiin ja ihan itku, kun luin tekstisi. Kiitos. Siunausta <3
No mies kotiin, HETI ja parkkeeraus olkkariin. Kunnalta saa myös perheneuvolasta apua ja pikaisesti hoitajan.
Se on kyl tosiaan jännä juttu, et netissä jaksaa kyllä roikkua, vaiks olis kuin kipee.
Väiti kirjoitti:
No mies kotiin, HETI ja parkkeeraus olkkariin. Kunnalta saa myös perheneuvolasta apua ja pikaisesti hoitajan.
Mies tulee Lontoosta iltapäivän lennolla ja matkaa kentältä kotiin pari tuntia. Sen nopeampaa sieltä ei valitettavasti pääse.
Mistä kunnasta puhut? Ei meillä ainakaan ole tällaista hoitaja-palvelua täällä.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyl tosiaan jännä juttu, et netissä jaksaa kyllä roikkua, vaiks olis kuin kipee.
Se on kyl tosiaan jännä juttu, et toiset ne lyö lyötyä ja usein se lyöjä on juurikin toinen nainen ja äiti. Miksiköhän?
Soita kuntasi puhelinvaihteeseen ja kysy. Kyllä on joka kunnassa hoitajia.
leena. kirjoitti:
Mihin aikaan lähdet töihin?
Maja olkkarin lattialle, videot pyörimään ja tilaa ruoka.
Mll ja Väestöliitto ja yksityiset firmat. Niistä voi yrittää saada hoitajan.