Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiemmassa parisuhteessani mies kerran pakotti minut sukupuoliyhteyteen, eli teki rikoksen?

Vierailija
14.11.2016 |

Oli pakkasyö. Olin miehen luona. Asuin eri kaupungissa. Olin nukkumassa. Mies tuli kapakasta ja halusi seksiä. Minä en halunnut eikä minusta tuntunut siltä. Kieltäydyin selkeästi. Mies uhkasi, että heittää minut kamoineni ulos, jos en suostu yhdyntään hänen kanssaan. Hän pakotti minut, vaikka itkin ja pyysin, ettei hän tekisi niin. Olimme yhdynnässä, vaikka en olisi halunnut ja itkin koko ajan, tunsin myös fyysistä kipua. Aamulla asiasta ei puhuttu.

Olisin ehkä voinut pakata laukkuni ja poistua, esim. soittaa poliisin ulkoa kadulta, ja he olisivat vieneet minut putkaan lämmittelemään ennen ensimmäistä junaa tai bussia, jolla olisin päässyt kotiin. Toisaalta en tiedä varmuudella, olisiko mies päästänyt minua ulos asunnosta.

Tästä on nyt vuosia aikaa enkä enää aio tehdä rikosilmoitusta. Täyttyikö rikoksen tunnusmerkit vai ei?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo ainakin jonkun pakottamiseen tarkoittaa tai muuta sellaista. Miksi kysyt nyt?

Vierailija
2/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tuo on raiskaus.

Vierailija
4/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo ainakin jonkun pakottamiseen tarkoittaa tai muuta sellaista. Miksi kysyt nyt?

Puhdas mielenkiinto on syynä. Asia kiinnostaa minua myös vastaisuutta ajatellen. Jos joudun vielä vastaavaan tilanteeseen joskus, haluan tietää, mikä on hyväksyttävä tapa toimia. En halua joutua tilanteeseen, että soitan poliisit ja he moittivat liioittelusta jne.

Luin muutama viikko sitten lehtijutun, jossa kerrottiin jonkun opiskelijanaisen vasta myöhemmin tajunneen joutuneensa seksuaalirikoksen kohteeksi ja tehneen rikosilmoituksen asiasta. Minulle tuli mieleen oma kokemukseni. Missä raja oikein menee?

ap.

Vierailija
5/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tuo on raiskaus.

Onko raiskaus sama kuin sukupuoliyhteyteen pakottaminen?

Vierailija
6/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskaus on.

Vierailija
8/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhdas mielenkiinto on syynä. Asia kiinnostaa minua myös vastaisuutta ajatellen. Jos joudun vielä vastaavaan tilanteeseen joskus, haluan tietää, mikä on hyväksyttävä tapa toimia. En halua joutua tilanteeseen, että soitan poliisit ja he moittivat liioittelusta jne.

Luin muutama viikko sitten lehtijutun, jossa kerrottiin jonkun opiskelijanaisen vasta myöhemmin tajunneen joutuneensa seksuaalirikoksen kohteeksi ja tehneen rikosilmoituksen asiasta. Minulle tuli mieleen oma kokemukseni. Missä raja oikein menee?

ap.

Oletko rahapulassa vai miksi yrität nyt käräjille? Eiköhän sen raiskauksen tajua heti. :D Itse ainakin aina kun olen ottanut turpaan, niin olen tajunnut sillä sekunnilla, että nyt tapahtui rikos.

Vierailija
9/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Oletko rahapulassa vai miksi yrität nyt käräjille? Eiköhän sen raiskauksen tajua heti. :D Itse ainakin aina kun olen ottanut turpaan, niin olen tajunnut sillä sekunnilla, että nyt tapahtui rikos.

Öhm... Luitko aloituksen?

Vierailija
10/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin mies pakotti yhdyntään?

Vierailija
11/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tapahtunut samoin, pitkässä suhteessa. Olimme riidelleet monta päivää. Raiskaushan se oli, mutten koskaan vienyt asiaa eteenpäin. Sinuna käsittelisin asian ammattilaisen kanssa vaikket tekisikään rikosilmoitusta.

Vierailija
12/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

hv

Vierailija
13/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei käyttänyt väkivaltaa niin on vaikeaa todistaa tapausta raiskaukseksi. Täytyisi määritellä asunnosta poisheittäminen sellaiseksi uhkaukseksi josta voidaan tuomita nykyisen lain mukaisesti. Mutta miten sellaisella voi "uhata" jonka voi toteuttaa täysin laillisesti, miehellä oli oikeus heittää sinut kämpästään pois.

Vierailija
14/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän käänteli jäseniäni fyysisesti, mutta ei kovaa voimaa käyttäen. Ei myöskään lyönyt. Olisin saattanut voida nousta sängystä, pakata tavarani, pukea päälleni ja poistua ulos, soittaa vaikka poliisille, että olisin päässyt sisätiloihin. Alkuperäinen syy, miksi en tehnyt niin, oli ajatus, että mies ei käytännössä väkisinmakaisi ja ulos lähtemisen ja poliisin soittamisen psykologinen kynnys. Kun yhdyntä tapahtuikin, olin yllättynyt. Se oli fyysisestikin ns. väkisinmakaaminen eli aiheutti minulle fyysistä kipua.

Olisin kuitenkin voinut yrittää poistumista (mutta en tiedä faktana, olisiko mies päästänyt minut, koska en yrittänyt).

ap.

Vierailija
15/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaaliseen tekoon pakottaminen.

Vierailija
16/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän käänteli jäseniäni fyysisesti, mutta ei kovaa voimaa käyttäen. Ei myöskään lyönyt. Olisin saattanut voida nousta sängystä, pakata tavarani, pukea päälleni ja poistua ulos, soittaa vaikka poliisille, että olisin päässyt sisätiloihin. Alkuperäinen syy, miksi en tehnyt niin, oli ajatus, että mies ei käytännössä väkisinmakaisi ja ulos lähtemisen ja poliisin soittamisen psykologinen kynnys. Kun yhdyntä tapahtuikin, olin yllättynyt. Se oli fyysisestikin ns. väkisinmakaaminen eli aiheutti minulle fyysistä kipua.

Olisin kuitenkin voinut yrittää poistumista (mutta en tiedä faktana, olisiko mies päästänyt minut, koska en yrittänyt).

ap.

Ihmiset yleensä kääntelevät toistensa jäseniä fyysisesti seksin aikana, yritä olla spesifisempi.

Käyttikö hän väkivaltaa sinuun tai uhkasiko sillä? Sitä oikeus ensimmäiseksi selvittäisi.

Vierailija
17/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksuaaliseen tekoon pakottaminen.

Ei. Tapaus joko on raiskaus tai ei ole koska tapahtui yhdyntä. Seksuaaliset teot ovat muu kategoria.

Vierailija
18/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Ihmiset yleensä kääntelevät toistensa jäseniä fyysisesti seksin aikana, yritä olla spesifisempi.

Käyttikö hän väkivaltaa sinuun tai uhkasiko sillä? Sitä oikeus ensimmäiseksi selvittäisi.

Hän ei käännellyt jäseniäni kovalla voimalla, mutta kuitenkin jämerin ottein. Hän ei käyttänyt fyysistä väkivaltaa eikä uhannut fyysisellä väkivallalla, vaan uhkaus koski pois lähettämistä oli suora: "Joudut lähtemään ulos, jos et suostu."

Toisaalta, jos mies halusi minut ulos kodistaan, niin hänhän olisi silloin voinut itse soittaa poliisin, jos en olisi suostunut poistumaan. Kyse ei ollut siitä että hän olisi halunnut minut pois kotoaan, vaan hänen toimintansa ainoa pointti oli saada seksiä.

ap.

Vierailija
19/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku peräkammarinpoika tai alistunut vässykkänainen täällä alapeukuttelee. Miksi projisoitte oman pahan olonne ja tohvelieläimellisyytenne muiden seksuaalirikoksen uhrien syyllistämiseen?

Vierailija
20/34 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Toisaalta, jos mies halusi minut ulos kodistaan, niin hänhän olisi silloin voinut itse soittaa poliisin, jos en olisi suostunut poistumaan.

2. Kyse ei ollut siitä että hän olisi halunnut minut pois kotoaan, vaan hänen toimintansa ainoa pointti oli saada seksiä.

ap.

1. Epärelevanttia, selostuksesi perusteella tällaiseen tilanteeseen ei tultu.

2. Varmaankin totta. Toisaalta jos oikeudelle esitetään tilanne jossa sinulle on sanottu että joko harrastat seksiä kanssani tai poistut asunnostani, ja sinä suostut seksiin, niin siitä on aika hankalaa vääntää raiskauksen tunnusmerkistöjä. Koska kertomasi perusteella et yrittänyt poistua asunnosta eikä sitä mitenkään estetty on aika vaikeaa olla katsomatta että suostuit seksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä