Iltapäivällä töissä tai viimeistään kotona työpäivän jälkeen väsyttää niin paljon AINA, että elämä arkiviikolla on PASKAA!
Mikä neuvoksi? Aikaisemmin en voi mennä nukkumaan tai herään yöllä enkä saa enää unta tai herään liian aikaisin, jolloin olisin vielä väsyneempi. Nukun nyt n. klo 00-07. Kerran saatan lyhyesti herätä. Joskus saatan nukkua tunnin pidempään, mutta silloinkin väsymys on yhtä paha. Kaikki veriarvot kunnossa. En vain jaksa ilman päiväunia tai lepoa. Sama ongelma on ollut ihan aina, jo lukiossa, nyt olen 36v...
Kommentit (66)
Mua on siis riivannut tämä väsymys jo ainakin 20 vuotta ja jo lapsena olin usein jaksamattomampi kuin muut. Kävin juuri kuntotestissä sairaalassa, erinomainen tulos. Ja harrastan liikuntaa sen minkä ehdin ja jaksan, kuten jo sanoin. D-vitamiiniarvo todella korkea. Ehkä se jo sinänsä masentaa, kun vain korkeintaan 10% ajasta on kivaa..? Ap
Join kolme frezzan lattea. Eipä väsytä enää yhtään ja laitoin kämpänkin kuntoon, vaikka kotiin tullessa silmät eivät meinanneet pysyä auki.
Vierailija kirjoitti:
Join kolme frezzan lattea. Eipä väsytä enää yhtään ja laitoin kämpänkin kuntoon, vaikka kotiin tullessa silmät eivät meinanneet pysyä auki.
No, mä join kupin kahvia, lasin punkkua ja otin yhden sirkan. Olo hieman parani kyllä. Ap
Tämä on niin tuttua. Kaksi uravanhempaa jatkuvasti toinen poissa joten kodinhoito toisen vastuulla. Ei auta kun herätä kukonlaulun aikaan, aamupala, kouluun, töistä uupuneena, kokkausta jne.
Tähän vuodenaikaan kun haluaisin vaan nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mä join kupin kahvia, lasin punkkua ja otin yhden sirkan. Olo hieman parani kyllä. Ap
Erikoista, jos sirkat ja lasi punkkua piristää sua o_O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, jos sirkat ja lasi punkkua piristää sua o_O
Eikö. Ehkä se on se kahvi siinä ohessa? Väsyneenä niskajumi haittaa ja kun siihen saa apua, ei niin kovasti väsytä. Lisäksi kello alkaa olla sen verran, että pahin väsymysaika alkaa mennä ohi. Sauna piristää aina myös muuten. Ap
kirkasvalolamppu, monivitamiini ja liikunta?
Vierailija kirjoitti:
kirkasvalolamppu, monivitamiini ja liikunta?
Aiheuttaa migreeniä, käytössä, käytössä
Ap
Edellisessä työpaikassani meillä oli torkkuhuone, jonne väsyneet sai mennä vähäksi aikaa torkkumaan, toki leimasivat itsensä ulos siksi aikaa tai käyttivät osan tauoistaan siihen. Ei tää varmaan ap:ta auta mut sanonpahan vain että oli mun mielestä aika hyvä idea.
Lopeta ininä kun kerran mikään neuvo ei kelpaa.
Kun saa pitää oman luontaisen unirytminsä, mulla se on nukkumaan klo 00-01 maissa ja herään klo 9 maissa, niin virtaa riittää ja hyvin menee. Ei mitään päikkäreitä, en ole koskaan pystynyt nukkumaan päivisin paitsi sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Kun saa pitää oman luontaisen unirytminsä, mulla se on nukkumaan klo 00-01 maissa ja herään klo 9 maissa, niin virtaa riittää ja hyvin menee. Ei mitään päikkäreitä, en ole koskaan pystynyt nukkumaan päivisin paitsi sairaana.
Tämä olisi munkin luontainen unirytmi enkä sillä tarvitsisi päikkäreitä enkä stimulantteja, jos voisin olla ulkona pahimpaan iltapäiväväsymyksen aikaan. Mutta eipä tämä onnistu kun viimeistään puoli 9 oltava töissä. Ap
Minäkin olen ihan rättipoikki väsynyt, kun pääsen töistä kotiin. Teen 40h työviikkoa+ matkoihin menee 1h/ suunta. Nukun 4-5h yössä parilla herätyksellä(joku lapsista herättää milloin mistäkin syystä) ja töiden jälkeen pitäisi jaksaa hoitaa seitsemän lasta, koirat,kissat ja hevoset.
Viikonloput menevät ihan plörinäksi, kun ei jaksa eikä huvita tehdä mitään. Haluaisin vain nukkua!
Olen itse ollut aina huono nukkuja. Yh:nä yöuneni saattoi jäädä 3-4 tuntiin, mutta töihin oli mentävä. Myöhemminkin olen nukkunut vain 5-6 tuntiin, jos nukut 7 tuntia, muistan sen pitkään ihanana olona. Minua valvottavat huolet aikuisesta pojastani, mutta kuulun myös todennäköisesti niihin ns. lyhytunisiin. Herään lisäksi useita kertojakin yön aikana. Mutta minut pelastaa hyvä kunto, harrastan liki eläkeikäisenäkin monta kertaa viikossa aika rankkoja lajeja, ja minä saatan kävellä kilometritolkulla väsymättä. Eli neuvoni on, nosta kuntoa kovasti. Se tiivistää yöunta ja muutenkin helpottaa elämää.
Lisäksi kuuntelen usein rentoutuskasettia, johon saatan nukahtaa.
Treenaan niin paljon kuin jaksan, tässä elämäntilanteessa se on vain kolmesti viikossa. Ei yksinkertaisesti ole enempää aikaa eikä jaksamista koska työ ja pikkulapsi ja kaikki vitun paskat kotityöt joka päivä tehtävänä vaikka mieskin niitä joka päivä tekee enemmänkin mutta kun lapsen vahtiminen sitoo toisen koko ajaksi ja sotkuja tulee jatkuvalla syötöllä niin mitä vittua tässä tekisi. Ap
Ap on nyt vain päättänyt, että elämä (eli työssä käynti) on paskaa. Kerrankin ketju, jossa ihmiset todella yrittävät ehdottaa ratkaisua ja kokeiluja ongelmaan, mutta ap kiukuttelee kuin pahainen kakara. Toisaalta, niinhän se lapsikin kiukuttelee väsymystään.
Ehdotus: lopeta työssäkäynti. Joku muu ottaisi mielellään työpaikkasi ja elämänrytmisi.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja en to del la kaan ala mennä nukkumaan kymmeneltä, koska sitten minulla ei olisi lainkaan mukavaa vapaa-aikaa eikä parisuhdeaikaa, eli elämä ei olisi lainkaan elämisen arvoista. Ap
Jaajaa eli asenneongelma. Seuraava potilas!
Vierailija kirjoitti:
Treenaan niin paljon kuin jaksan, tässä elämäntilanteessa se on vain kolmesti viikossa. Ei yksinkertaisesti ole enempää aikaa eikä jaksamista koska työ ja pikkulapsi ja kaikki vitun paskat kotityöt joka päivä tehtävänä vaikka mieskin niitä joka päivä tekee enemmänkin mutta kun lapsen vahtiminen sitoo toisen koko ajaksi ja sotkuja tulee jatkuvalla syötöllä niin mitä vittua tässä tekisi. Ap
No miksi piti hankkiamies ja lapsi sotkemaan sitä täydellistä elämääsi. Sä et halua olla äiti, sä et halua siivota sä et halua.... valivali. Mieti nyt ihan rauhassa mitä sä OIKEASTI haluat. Lapsen hankkiminen ainakin oli ihan selkeä virhe kun se taapero on sulle vaan taakka. Kotitöihin menee aikaa 30 min ne tekee harkitusti ja järjestelmällisesti. Iltapäivän väsy johtuu verensoketrin laskemisesta joten älä syö hiilaripitoista lounasta.
Sähän stana suoritat tätä elämää eikä se ole tarkoitus.
Elämä on valintoja. Itse menen nukkumaan kymmeneltä, herään kuudelta, töissä 7.30-16.00. Työmatkat 15 min suuntaansa.
Sitten tulen kotiin. Täällä ei ole ketään. Ei tarvi tehdä kotitöitä jos en halua. Kukaan ei tarvi mua, ketään ei kiinnosta. Saan toki olla rauhassa ja nukkua niin paljon kuin huvittaa, mutta en saa niitä ilon hetkiäkään.
En ole väsynyt vaan yksinäinen. Mutta toistaiseksi valitsen näin.
Vitamiiniarvotkin voi olla pielessä, vaikka niitä söisi lisänä purkista. Olisiko niiden määrän selvittäminen verestä vielä paikallaan? Näitä tuskin on selvitetty, jos väsymystä ei ole lääkärin toimesta erikseen lähdetty tutkimaan..
Vastasitkohan jo masennuskysymykseen, voitko olla masentunut? Siihen kuuluu kuvailemasi kaltainen väsymys.