Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suutuinko turhasta?

Argh
14.11.2016 |

Mies oli lauantaina laittamassa kaverillaan jotain juttuja illasta. Soitti yhdeksän maissa, että vielä menee jonkin aikaa. No, hoidin lapset nukkumaan ja yritin vauvan kanssa myös saada nukuttua. Saunaa pidin lämpimänä yhteen yöllä, kunnes nukahdin. Torkuin koko yön ja odottelin miestä saapuvaksi. Viiden jälkeen yritin soittaa, ei vastausta. Panikoin jo kaikki liikenne onnettomuudet yms läpi, kunnes 8 jälkeen vastasi. En ollut kovin ystävällinen kun kyselin missä *piip* on. Lapset odottaa saavansa viedä lahjat sänkyyn ja tehdä aamupalan. Pettymys oli kova, kun ei isi ollutkaan kotona kun heräsivät. Kömpi sitten kotiin ja ihan vain lasten takia laitoin lasten kanssa aamupalan. Kävi syömässä ja sen jälkeen vain maannut sängyssä.
Olenko kohtuuton, kun odotan anteeksi pyyntöä? Tai jotain... Meillä sopimus, että saa juoda yms, mutta tultava yöksi kotiin. Nyt ei edes ilmoittanut a.juovansa b.olevansa yötä jossain. Enkä tosiaan kiinni saanut. Ei mun mielestä aikuinen perheellinen ihminen voi tehdä noin, ja sen hänelle sanoinkin. Ja miks se odottaa ilmeisesti mun tekevän aloitteen sopuun kun ei ole mulle mitään sanonut koko päivänä? En kai mä nyt oo tehnyt mitään väärin? Voi että ärsyttää. Ja edelleenkään ei ole puhunut mulle mitään. Miten saan arvostukseni suhteeseen takasin?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä suoraa onko hänellä toinen vai haluaako erota. Jos vastaus on molempiin ei, kysy miksi kohtelee sinua noin.

Ps. Todella surkea isä..

Vierailija
22/58 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa kommetttini nro 21: Eli sinä olisitkin se joka tekisi saman kuin miehesi, ei tule kotiin sovitusti. Mitä miehesi olisi siitä mieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap_ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jopas jopas. Miten teillä muuten menee? Onko ollut enemmän riitelyä tai vaikeampaa jaksoa?

Mielestäni mies ei voi vaan jäädä jonnekin ryypiskelee ja olla tulematta kotiin. Kyllä miehen olisi anteeksi pyydettävä, jos sinä taas soitit aamulla vihaisen puhelun voit sinäkin pyytää anteeksi sitä, mutta kerrot myös, että olit huolissasi ja pelästyit. Molemmat tulevat hiukan toisiaan vastaan asiassa niin kyllä se siitä.

No mies on ollut hermot kireällä jo pitkään eikä suostu kertomaan mikä kiristää. Muutoin normi arkea. Yleensä se olenkin minä joka lepyttelee, tai tekee aloitteen sopuun. Mut aina en haluais olla minä. Varsinkin nyt kun missä ei ollu kyllä vikaa...

Toivottavasti ei ole jalkavaimoa jossain sun miehelläs. Toivottavasti ei viime yönä ollut ns. saannilla myöskään.

Vierailija
24/58 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin lähtenyt lasten kanssa koko isänpäiväksi muualle. Tuommoinen ei isänpäivän juhlintaa ansaitse.

Vierailija
25/58 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh kirjoitti:

... Saunaa pidin lämpimänä yhteen yöllä, kunnes nukahdin. Torkuin koko yön ja odottelin miestä saapuvaksi. ...

OT, mutta miksi ihmeessä pidit saunaa kuumana noin pitkään? Jos se on kerran lämmitetty, niin eihän sitä kauaa lämmitä uudestaan.

Mutta melko tökeröä käytöstä mieheltäsi muuta perhettä kohtaan. Onko aikaisemmin ollut jotain vastaavaa? Tai onko suhde muuten hyvällä mallilla?

Vierailija
26/58 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi pettää sua. :/

Vierailija
27/58 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap_ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit edes epäillä itseäsi tässä? Miehesi ja lapsiesi isä teki todella vastuuttomasti ja sinun pitääkin nyt suuttua.

Ymmärrän että perheenisän on kivaa ja ihan ok jäädä kaljalle kaverin kanssa, mutta siitä pitää ilmoittaa ja sopia yhdessä!

Nyt hän aiheutti turhaa huolta, käyttäytyi kuin teinipoika, eikä edes ota vastuuta tekosistaan.

Toimit lasten kannalta hienosti, nyt kerrot miehellesi pari valittua sanaa ja jos tämä on tavallista häneltä, harkitsisin vakavampia toimia.

Koska olen niin tottunut olemaan se sovittelija ja lepyttelijä. Ja asia onkin ok kun etukäteen sovitaan, mutta katoamistemppuja en hyväksy. Mut helkattia mä asian kanssa teen?

Tänään illalla otat asian vakavasti puheeksi, kerrot, että olit huolissasi, vaadit selitystä eilisen käytöksestä ja teet selväksi, että katoamistemput eivät käy. Miehen täytyy tunnustaa tekonsa, ymmärtää että teki väärin ja pyytää anteeksi. Kysy onko jotain muuta kerrottavaa,  onko kaikki ok, vai voidaanko aloittaa puhtaalta pöydältä yhteisin säännöin. 

Tässä ei ole kyse vain vain miehestä tai teidän kahden parisuhteesta, vaan lastenkin edusta. 

Vierailija
28/58 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ota asialliset neuvot täältä vastaan ja sitten niitä hyödyntäen mietit harkitusti, mitä haluat miehelle sanoa. keskustelet rauhallisesti, kuten aikuisten kuuluukin - älä mene miehen tasolle, jos se edelleen odottaa sinun matelevan.

Ja kerrothan meille täällä, miten meni ja mihin tulokseen lopulta päädyit. Älä jättäydy toisen hyväksikäyttämäksi ja arvostamattomaksi, vaan vaadi se oma arvostuksesi. Sinulla on väliä.

Vierailija
29/58 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkoa kommetttini nro 21: Eli sinä olisitkin se joka tekisi saman kuin miehesi, ei tule kotiin sovitusti. Mitä miehesi olisi siitä mieltä?

Ei varmaan miehelle olisi niin iso juttu kuin mulle. Meillä historiassa miehen pettämistä, niin siitä itsellä niin kova pala. Tai ehkä se olisi, jos sanoisin käyväni kaverilla ja tulevani esim ysin aikaan eikä musta sen jälkeen kuuluis enkä vastais puhelimeen.

Vierailija
30/58 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Argh kirjoitti:

... Saunaa pidin lämpimänä yhteen yöllä, kunnes nukahdin. Torkuin koko yön ja odottelin miestä saapuvaksi. ...

OT, mutta miksi ihmeessä pidit saunaa kuumana noin pitkään? Jos se on kerran lämmitetty, niin eihän sitä kauaa lämmitä uudestaan.

Mutta melko tökeröä käytöstä mieheltäsi muuta perhettä kohtaan. Onko aikaisemmin ollut jotain vastaavaa? Tai onko suhde muuten hyvällä mallilla?

No luulin tulevan kohta yhdeksän jälkeen kun soitti että menee vielä hetki. Leffaa katoin ja aina välillä kävin pari halkoa heittämässä kiukaaseen.

No alkoholi (tai lähinnä vahvemmat) on todettu monta kertaa ettei sovi. Pettämistä historiassa, mistä yöksi kotiin tulo sopimus. Luota en, kun on juomassa. Vauva arkea mennään, nuorin vielä ihan pieni ja mun väsymys sitä luokkaa kuin pienen yösyöttöjen kanssa on. Mutta ihan perus arkea muutoin. Mies töissä ja minä lasten kanssa kotona.

Vierailija
31/58 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko käyneet tuota pettämisasiaa läpi? Syitä siihen ja syvempää pohdintaa siitä? Kuulostaa surulliselta nimittäin tuo pettämishistoria. Miehesi tarvitsisi nyt minusta kunnon ravistelun ja herätyksen toiminnalleen. Vastuunoton isänä ja puolisona olemisesta, vastuunoton perheestä. Hän on mies ja hän on isä.

Vierailija
32/58 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko käyneet tuota pettämisasiaa läpi? Syitä siihen ja syvempää pohdintaa siitä? Kuulostaa surulliselta nimittäin tuo pettämishistoria. Miehesi tarvitsisi nyt minusta kunnon ravistelun ja herätyksen toiminnalleen. Vastuunoton isänä ja puolisona olemisesta, vastuunoton perheestä. Hän on mies ja hän on isä.

No ei hirveän syvällisesti. Pääpiirteittäin kyllä. Siitä aikaa kuitenkin jo ainakin 10v. Anteeks oon antanut, mut unohtaa en voi. Lähinnä tulee esille juuri silloin kun mies menee kavereiden kanssa juhlimaan. Muutoin ei enää kirvoita suurempia tunteita.

Mä oon ihan jumissa tässä tilanteessa. Tänäänkään ei oo halaistua sanaa sanonut mulle. Enkä mä myöskään sille. Jotenkin vaan ärsyttää, olla taas se joka ottaa asian puheeksi ja alkaa tekemään sopua.

Vierailija
33/58 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Hankala tilanne. Pystyisitkö kysymään häneltä, miksi hän ei puhu, ja mikä häntä estää puhumisen. Mikä auttaisi puhumaan, keskustelemaan? Miehesi teki väärin, siitä ei ole epäilystäkään. Miehesi pitäisi nyt ymmärtää mitä tämä kaikki tekee ja aiheuttaa koko teidän perheellenne, ei pelkästään sinulle tai parisuhteellenne vaan myös lapsillene ja kodillenne. Pohtia, miten paljon hän välittää sinusta, perheestä, itsestään. Miksi hän teki niin. Voi kunpa saisitte jotenkin asian purettua auki. <3

Vierailija
34/58 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin exäni. Ja aika monta toista naista sillä ehti ollakin ennenkuin lopultakin erottiin.

Pistä ukko tiukalle ja kysy, mikä kiikastaa. Vaikka itse kyllä veikkaankin uutta suhdetta.

Vierailija
35/58 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko olisi ap:n mielestä ollut ok äijän lähteä juopottelemaan isänpäivän vastaisena iltana, jos siitä vain olisi etukäteen sovittu? Musta tuollainen mies on itsekäs paska, joka mieluummin ryyppää kuin viettää isänpäivää lastensa kanssa. Luulisi niitä ryyppyreissuja voivan tehdä jonain muuna viikonloppuna kuin just isänpäivänä. Mitä seuraavaksi? Poikien viikonloppuristeily jouluna?

Vierailija
36/58 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap_ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit edes epäillä itseäsi tässä? Miehesi ja lapsiesi isä teki todella vastuuttomasti ja sinun pitääkin nyt suuttua.

Ymmärrän että perheenisän on kivaa ja ihan ok jäädä kaljalle kaverin kanssa, mutta siitä pitää ilmoittaa ja sopia yhdessä!

Nyt hän aiheutti turhaa huolta, käyttäytyi kuin teinipoika, eikä edes ota vastuuta tekosistaan.

Toimit lasten kannalta hienosti, nyt kerrot miehellesi pari valittua sanaa ja jos tämä on tavallista häneltä, harkitsisin vakavampia toimia.

Koska olen niin tottunut olemaan se sovittelija ja lepyttelijä. Ja asia onkin ok kun etukäteen sovitaan, mutta katoamistemppuja en hyväksy. Mut helkattia mä asian kanssa teen?

Olet seuraavan viikon kuin miestä ei olekaan. La jätät lapset isukin kanssa ja menet istumaan iltaa kaverin luo. Sun ei kuulu sovitella jos mies oli  idiootti.

Vierailija
37/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Hankala tilanne. Pystyisitkö kysymään häneltä, miksi hän ei puhu, ja mikä häntä estää puhumisen. Mikä auttaisi puhumaan, keskustelemaan? Miehesi teki väärin, siitä ei ole epäilystäkään. Miehesi pitäisi nyt ymmärtää mitä tämä kaikki tekee ja aiheuttaa koko teidän perheellenne, ei pelkästään sinulle tai parisuhteellenne vaan myös lapsillene ja kodillenne. Pohtia, miten paljon hän välittää sinusta, perheestä, itsestään. Miksi hän teki niin. Voi kunpa saisitte jotenkin asian purettua auki. <3

Me oltiin aikanaan erossa juuri samoista syistä. Sen jälkeen mies oppi puhumaan ja kertomaan mikä painaa. Nyt ei taas puhu mistään "oikeista" asioista. Ei eilen puhunut mitään, joten en jaksanut alkaa selvimään asiaa minäkään. Vauva kun valvoo yleensä 10 tissillä ja sen jälkeen olen niin valmis itsekkin nukkumaan.

Vierailija
38/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko olisi ap:n mielestä ollut ok äijän lähteä juopottelemaan isänpäivän vastaisena iltana, jos siitä vain olisi etukäteen sovittu? Musta tuollainen mies on itsekäs paska, joka mieluummin ryyppää kuin viettää isänpäivää lastensa kanssa. Luulisi niitä ryyppyreissuja voivan tehdä jonain muuna viikonloppuna kuin just isänpäivänä. Mitä seuraavaksi? Poikien viikonloppuristeily jouluna?

No ei ehken juuri isänpäivän alla. Muutoin kyllä, kunhan tulisi yöksi kotiin. Ja joulu on kyllä pyhitetty perheelle meillä ollut aina.

Vierailija
39/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeus hänellä on hävitä, eikö lapset ole teidän molempien? Eli vastuu hoitamisesta myös.

Vierailija
40/58 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap_ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ehken juuri isänpäivän alla. Muutoin kyllä, kunhan tulisi yöksi kotiin. Ja joulu on kyllä pyhitetty perheelle meillä ollut aina.

Se jouluristeily oli varmaan sarkasmia. Toisaalta, jos tyyppi ei halua viettää isänpäivää lastensa kanssa, niin ei tuo ole kovin kauaksi heitettyä. Aika vastuuton ja itsekäs tyyppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi