Pitäskö meidän muuttaa takaisin yhteen?
Ollaan oltu erossa puolisen vuotta. Koko ajan ollaan kuitenkin oltu yhteyksissä, meillä on vähän alle 2-vuotias lapsi. Eli mies on viettänyt aikaansa meidän kanssa paljon.
Alunperin eroamisen syyt liittyivät lähinnä luottamuspulaan vähän puolin ja toisin. Sovittiin muutamia asioita, joita kummankin pitää laittaa kuntoon ja yrittää itsessään muuttaa.
Mies on onnistunut pyrkimyksissään hyvin ja minä vähemmän hyvin. Minun piti hommata itselleni sosiaalinen elämä, etten olisi niin kiinni miehessäni, hankkia työpaikka ja kavereita. Kavereita olen saanutkin, mutta työpaikka nyt tyssäsi hankalaan päivähoitotilanteeseen. Hoitopaikkoja pitäisi vapautua syksyllä, joten ajattelin siirtää töihin menon sinne.
Haluaisin alkaa taas elämään normaalia perhe-elämää. Haluaisin ehkä mennä naimisiinkin? Haluaisin ehkä toisen lapsenkin?
Tänä aamuna mies laittoi tekstiviestin, että haluaisi tulla takaisin, mutta että pallo on minulla. Vastasin, että asiasta pitää keskustella ajan kanssa ja vakavasti. Että olemme tasa-arvoisia, aikuisia ihmisiä joiden täytyy tehdä tällaiset suuret päätökset yhdessä.
Tiedän, että mies ei ole kauhean innostunut naimisiin menosta. Toisen lapsen hän kyllä haluaisi. Olenko kaksinaamainen p***ka, jos sanon ensin meidän olevan tasa-arvoisia ja seuraavassa lauseessa asetan naimisiin menon ehdoksi yhteen muuttamiselle? Olenko ylipäätään vähän tyhmä, jos " otan" miehen takaisin? Häntä minä kuitenkin rakastan ja hän on hyvä isä lapsellemme.