Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa luonnonmukaiset niksinne ohuelle haitulatukalle!

Vierailija
13.11.2016 |

Minulla on luonnontaipuisa, mutta ohut ja vähän karkea hiuslaatu. Onnettomuudeksi päänahkani on hyvin ärtyvää sorttia, enkä kestä hajusteitakaan :( Olen ostanut 100+1 erilaista hoitoainetta ja muotoilutuotetta kehnoin tuloksin, enkä enää haluaisi tuhlata lisää näihin epäonnisiin kokeiluihin. Päänahassa alkaa kauhea kutina, vaikka kuinka zoomaisi tuotteen vain latvoihin.

Tahtoisin, että saisin (varsinkin nyt talvella) höttöiset haitulani sekä vähän siloisemmaksi, että runsaamman näköiseksi. Itsetehtyä suolasuihketta (vesi+merisuola) olen välillä käytellyt, mutta se kuivattaa hiuksia vielä lisää. Onko mitään tehtävissä? Löytyisikö ruokakomerosta tai mistään mitään sopivaa, mikä ei tekisi hiuksista raskaita, mutta kuitenkin vähän vahvistaisi ja silottaisi haituloitani?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäiseppä usan tulevalta presidentiltä.

Vierailija
2/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta hoitoaineen käyttö, osta luomusampoota

toimii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysäiseppä usan tulevalta presidentiltä.

Vastaus on tupee..

Vierailija
4/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on herkkä iho niin vähennä muotoilutuotteet minimiin tai kokonaan pois! Pese päänahka sampoolla, huuhtele huolellisesti, anna tukan kuivua itsestään, suihkuta latvoihin jätettävää hoitoainetta. Se on siinä.

Vierailija
5/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty käyttämään kemikaalimuotoilutuotteita. Pesen ainoastaan shampoolla, enkä käytä hoitoainettakaan kuin harvoin (hiukseni ovat käsittelemättömät). Aiemmin käytin hiuksiin jätettäviä hoitoaineita, mutta päänahka ärtyy nykyään niistäkin. Eli hiusten hoito on tätä nykyä "wash and go" - tyylistä pelkällä shampoopesulla. Ymmärrettävästi hiuslaadullani toivoisin että saisin siis otsikossa mainittuun ongelmaan jotain apuja...

Ap

Vierailija
6/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Nothing -tuotteet? Pese ensin hoitoaineella ja sitten vasta shampoolla?

Vierailija
7/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin äkäiseen ärtyvä päänahka ei ole terve. Ihotautilääkärille.

Vierailija
8/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile muutama kuukausi gluteenitonta ruokavaliota ja katso rauhoittuuko päänähka, mulla toimi

Vierailija
9/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hajusteettomia tuotteita tarkkaan ottaen olet käyttänyt?

Vierailija
10/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin äkäiseen ärtyvä päänahka ei ole terve. Ihotautilääkärille.

Jep. Ei tuollaista ongelmaa selätetä kotikonstein.

Vierailija
11/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on luonnontaipuisa, mutta ohut ja vähän karkea hiuslaatu. Onnettomuudeksi päänahkani on hyvin ärtyvää sorttia, enkä kestä hajusteitakaan :( Olen ostanut 100+1 erilaista hoitoainetta ja muotoilutuotetta kehnoin tuloksin, enkä enää haluaisi tuhlata lisää näihin epäonnisiin kokeiluihin. Päänahassa alkaa kauhea kutina, vaikka kuinka zoomaisi tuotteen vain latvoihin.

Tahtoisin, että saisin (varsinkin nyt talvella) höttöiset haitulani sekä vähän siloisemmaksi, että runsaamman näköiseksi. Itsetehtyä suolasuihketta (vesi+merisuola) olen välillä käytellyt, mutta se kuivattaa hiuksia vielä lisää. Onko mitään tehtävissä? Löytyisikö ruokakomerosta tai mistään mitään sopivaa, mikä ei tekisi hiuksista raskaita, mutta kuitenkin vähän vahvistaisi ja silottaisi haituloitani?

Minulla on sinulle antaa parikin vinkkiä hiusten pidempään sekä tilapäiseen paranemiseen. Itsellä nimittäin kävi hiusten kanssa niin että kun rasitin hiuksiani erään harrastuksen takia niin hiuksia lähti paljon ihan pysyvästi. Silloin turvauduin Prioriner Extra kuuriin, Emu-öljy shampooseen ja hoitoaineeseen sekä Nioxinin hoitoaineisiin. Näistä ei minulle ollut mitään apua sillä osa hiusjuuristani on pysyvästi vaurioituneita mutta uskoisin terveeseen hiuspohjaan tuovan tulosta. Muita käyttämiäni tilapäisiä keinoja on että tilaat Go Fiber nimistä hiuspölyä netistä. Se saa ihan oikeasti hiuksesi näyttämään paksuilta. Sääli vain että sitä ei oikein ulkona voi käyttää tuulen takia. Yksi olisi kanssa että leikkaisit hiuksesi lyhyemmäksi koska se istuu paremmin ohueeseen tukkaan: itse jouduin leikkaamaan ihan millisiilin koska hiukset olivat jo niin harvassa mutta minulle miehenä se on kyllä helpompaa.

Varoitan vielä kaikkia noita hiuksia rasittavista tavoista! Älkää ikinä pitäkö hiuksia liian kireästi kiinni ponin hännällä tai esim. niillä pampuloilla: tämä ei heti vahingoita hiuksia mutta jos se on tapana niin ajan kanssa se voi johtaa pysyvään hiustenlähtöön ihan oikeasti !

Vierailija
12/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät pelkästään shampoota, olisiko siinä ongelma? Oletko kokeillut luonnonkosmetiikkashampoita ja palasaippuaa (ei sisällä sls tai sles)?

Vierailija
13/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ohuet haitulat myös, mutta eivät karkeat ja pehmeät ja liukkaat, joten en tiedä sopiiko mun niksit sulle, mutta tässä kuitenkin: Hennaan hiukset kerran kk:ssa, itse käytän punaista, kun mulla on luonnostaan punertavat hiukset, mutta sitähän on väritöntäkin. Tekee hiuksista paksummanoloiset heti eka käsittelyllä, mutta mitä useammin hennaa, sitä paksummat hiuksista tulee, koska henna tarttuu hiuksen pintaan. Mun hiuksista teki myös vähemmän lentävät ja helpommin käsiteltävät ja ihana kiilto tulee myös.

Hiukset pesen Flown palashampoolla, hoitoainetta en käytä. Joskus pesen Frantsilan yrttishampoolla ja silloin tällöin pelkällä vedellä. Muotoiluun käytän silloin tällöin Santen muotovaahtoa, olen ostanut sen Ruohonjuuresta, mutta saa varmaan muualtakin.

Ja mulla on myös todella herkkä iho ja päänahka, yhden kerran olen uskaltanut kokeilla värjäystä; koko päänahka oli rakkuloilla. TAvallisia shampoita tai ihonhoitotuotteita en pysty käyttämään mitään. Ainoastaan jotkut luonnonkosmetiikkatuotteet käyvät, Laveralta ja Frantsilalta olen löytänyt itselleni sopivimmat.

Vierailija
14/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ohuet haitulat myös, mutta eivät karkeat ja pehmeät ja liukkaat, joten en tiedä sopiiko mun niksit sulle, mutta tässä kuitenkin: Hennaan hiukset kerran kk:ssa, itse käytän punaista, kun mulla on luonnostaan punertavat hiukset, mutta sitähän on väritöntäkin. Tekee hiuksista paksummanoloiset heti eka käsittelyllä, mutta mitä useammin hennaa, sitä paksummat hiuksista tulee, koska henna tarttuu hiuksen pintaan. Mun hiuksista teki myös vähemmän lentävät ja helpommin käsiteltävät ja ihana kiilto tulee myös.

Hiukset pesen Flown palashampoolla, hoitoainetta en käytä. Joskus pesen Frantsilan yrttishampoolla ja silloin tällöin pelkällä vedellä. Muotoiluun käytän silloin tällöin Santen muotovaahtoa, olen ostanut sen Ruohonjuuresta, mutta saa varmaan muualtakin.

Ja mulla on myös todella herkkä iho ja päänahka, yhden kerran olen uskaltanut kokeilla värjäystä; koko päänahka oli rakkuloilla. TAvallisia shampoita tai ihonhoitotuotteita en pysty käyttämään mitään. Ainoastaan jotkut luonnonkosmetiikkatuotteet käyvät, Laveralta ja Frantsilalta olen löytänyt itselleni sopivimmat.

Siis piti olla, että mulla on pehmeät ja liukkaat hiukset.

Vierailija
15/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti - tuota hennaamista aion kokeilla! Värittömällä hennalla tosin, sillä oma väri on ok. Olen itsekin kokeillut palashampoota ja sillä voi pestä aina välillä. Pitkään käyttöön se ei omissa hiuksissani sovi, sillä hiuksista tulee pikku hiljaa jotenkin tahmeat. Mutta silloin tällöin piristää kyllä!

Minulla on psoriasis-taipumusta, siksi päänahkani on niin ärtyvä. Gluteenittomalla ruokavaliolla olen muutenkin, joten varmaan osaksi sen ansiosta nahkani on näinkin hyvä; ei ole läikkiä tai irtoavaa ihoa...

Ap

Vierailija
16/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just laitoin saman linkin tuonne lempikosmetiikkakeskusteluun, mutta laitan tännekin. Eli edullisia ja hyviä luomishampoita olen tilannut täältä

https://www.etsy.com/shop/FunkySoapLondon?ref=l2-shopheader-name

Minulla myös herkkä päänahka joka kutiaa ja johon tulee näppylöitä vääränlaisista shampoista, nämä ovat olleet minulla toimivia. Olen kokeillut sekä nestemäisiä että palashampoita.

Vierailija
17/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just laitoin saman linkin tuonne lempikosmetiikkakeskusteluun, mutta laitan tännekin. Eli edullisia ja hyviä luomishampoita olen tilannut täältä

https://www.etsy.com/shop/FunkySoapLondon?ref=l2-shopheader-name

Minulla myös herkkä päänahka joka kutiaa ja johon tulee näppylöitä vääränlaisista shampoista, nämä ovat olleet minulla toimivia. Olen kokeillut sekä nestemäisiä että palashampoita.

Siis luomushampoita, ei luomishampoita :)

Vierailija
18/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kutiavaan päänahkaan suosittelen luonnonjogurttia :-) Tasapainottaa päänahan ph:ta.

Voit tehdä myös hiusnaamion avokadosta, luonnonjogurtista ja kaurahiutaleista. Hiero seosta päänahkaan parin minuurin ajan ja pese pois. Samalla hoituvat kädet ja kasvot.

Myös ruokasooda-vesiseosta voi kokeilla hiustenpesuun.

Vierailija
19/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti - tuota hennaamista aion kokeilla! Värittömällä hennalla tosin, sillä oma väri on ok. Olen itsekin kokeillut palashampoota ja sillä voi pestä aina välillä. Pitkään käyttöön se ei omissa hiuksissani sovi, sillä hiuksista tulee pikku hiljaa jotenkin tahmeat. Mutta silloin tällöin piristää kyllä!

Minulla on psoriasis-taipumusta, siksi päänahkani on niin ärtyvä. Gluteenittomalla ruokavaliolla olen muutenkin, joten varmaan osaksi sen ansiosta nahkani on näinkin hyvä; ei ole läikkiä tai irtoavaa ihoa...

Ap

Olepa hyvä :). Mulla myös tuo palashampoo tekee hiuksista pitkässä käytössä vähän tahmeat ja siksi pesenkin aina välillä tuolla Frantsilan yrttishampoolla. Olen itsekin muuten gluteenittomalla ruokavaliolla. (ja sokerittomalla, maitotuotteista käytän vain ab-piimää)

Vierailija
20/36 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha selitellä, että ihotautilääkärille ja ihotautilääkäri parantaa. Ei välttämättä paranna. En ole aloittaja, mutta samanlaisessa tilanteessa jo useamman vuoden. Ei se it-lääkärikään mikään taikuri ole, vaikka olisi nimenomaan erikoisalaansa, näin minulla. Olen myös jo glut. ruokavaliolla muutenkin, ei vaikuta. Sokerien karsiminen pois tai ainakin mahdollisimman vähiin auttoi hieman.

Seuraavana seinällinen tekstiä, sori..

Jos oikeasti on niin herkkä päänahka, niin ei missään nimessä mitään hiuksiin jätettäviä aineita. Kannattaa kyllä testata myös, oletko herkistynyt shampoiden vaahtoaville aineille, monelle ne tuottavat juuri ongelmia. Tavallisimpia ärsyttäviä aineita ovat mm. natriumlauryylisulfaatti (sodium lauryl/laureth sulfate), kokamidopropyylibetaaini (Cocamidopropyl betaine, CAPB), ja muut kemikaalit, kannattaa etsiä netistä lisätietoa.

Jotkin luontaistuotevalmistajat tekevät ihoystävällisempiä palashampoita, kuten Flow ja Famo. Lushin vastaavissa on noita vaahdotusaineita turhaan. Kannattaa oikeasti lukea Inci-ainesosaluettelo tosi tarkkaan. Pelkästään luontaistuotekaupasta ostettu vihreä merkki ei takaa sitä, etteikö olisi luomutuotteessakin (shampoo tai pala) turhia kemikaaleja. Tarkista lisäksi, ettei pesuaine sisällä jotain, jolle olet mahdollisesti muuten allerginen.

Jos olet ollut jo luomumpana tukkana jonkin aikaa, ei mitään ikävää lähmäisyysvaihettakaan tavallisesti ilmene (vrt. jos olisit käyttänyt muotoilutuotteita yms. viime aikoina). Voit, allergiavaroituksella, kokeilla esim. hunajapesua - lämmität hunajaa rkl verran pieneen mukilliseen lämmintä vettä pesuaineeksi. Huuhtoutuu kyllä pois hyvin, usko vain. Samon kananmunan keltuainen (ei valkuaista, koska se kokkeloituu lämpimässä vedessä!) veteen sekoitettuna, pestään shampoon tapaan pois, toimii hyvin. Eikä jätä hiuksia minkään hajuisiksi, vaikka suihkun aikana siltä ensin tuntuisikin. Itse pelkäsin sitä myös, mutta kuukausien käyttö todistaa, ettei jää mitään hajua, huuhtelun jälkeen. :)

Keltuainen myös tasoittaa hiuksen pintaa eikä jätä sähköiseksi, mutta vain ilmaviksi ja kiiltäviksi. Eikä tarvitse joka päivä pestä, monella pesuvälit pitenevät päivällä parilla. Pahimpina pakkasaikoina olen lisännyt todella todella vähän - siis ihan sormenpäihin aivan vähän öljyä ja sitä levittelee varovasti - esim. oliiviöljyä tai arganöljyä, aprikoosinkiviöljyä tms. ihan latvoihin sähköisyyden poistamiseksi. Keltuaispesulla en kyllä joutunut lisäämään öljyä sitä viime talvena lainkaan.

Voit kokeilla myös apteekista tai luont.kaupasta Meine Base -nimistä alkalimineraalisuolaa veteen liuotettuna viimeisessä huuhteluvedessä. tätä monet atoopikot käyttävät iholle ja päänahkaan. Ei jää niin suolaiseksi (pieni määrä suolaa riittää) ja korppuiseksi kuin merisuolavedellä, ja tasoittaa ihon ph:ta. Tavallisesti tämä myös vähentää kutinaa ja llieventää ihoärsytystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä