Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos maksan laskun ennen eräpäivää, esim. 4.12., vaikka eräpäivä olisi vasta 20.12...

Vierailija
12.11.2016 |

saako maksun saaja rahat tilillensä vasta 20.12.?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, jos maksat sen, vaan joko samana päivänä tai muutaman päivän sisällä, rippuen siitä mikä pankki osapuolilla on. Jos taas hyväksyt laskun, joka on tullut nettiin, se menee eräpäivänä. 

Vierailija
2/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse vaihda eräpäivää niin saa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastapuoli saa rahat samana päivänä, jos maksat samasta pankista tai 1-2 päivän kuluttua, jos maksat eri pankista. 

Vierailija
4/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta saat alennusta seuraavasta laskusta.

Vierailija
5/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siirtyy samantien vastaanottajan tilille. Mutta mitä aiemmin maksat laskun, sitä enemmän saat hyvitystä seuraavaan laskuun, ikäänkuin käänteinen viivästysmaksu.

Vierailija
6/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei, jos maksat sen, vaan joko samana päivänä tai muutaman päivän sisällä, rippuen siitä mikä pankki osapuolilla on. Jos taas hyväksyt laskun, joka on tullut nettiin, se menee eräpäivänä. 

Tilasin siis Zalandolta . Ihmettelinkin, kun ei ole vielä tullut ilmoitusta,että lasku olisi jo maksettu. Mutta ilmeisesti se siis menee heille vasta kun eräpäivä on :) kiitos sinulle.

ap

Vierailija
7/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli saanko jonkun etukoodin vai mitä? vai oliko tämä vitsi... :D

ap

Vierailija
8/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jeps.

Vierailija
9/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin siis Zalandolta . Ihmettelinkin, kun ei ole vielä tullut ilmoitusta,että lasku olisi jo maksettu. Mutta ilmeisesti se siis menee heille vasta kun eräpäivä on :) kiitos sinulle.

ap

No onko se raha lähtenyt jo sun tililtä vai ei? Jos on, niin se on jo Zalandolla.

Vierailija
10/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilmeisesti hyväksynyt laskun, ei maksanut. Silloin se ei mene tililtäsikään vielä, vaan vasta eräpäivänä. Eikä laskun saaja saa sitä vielä eräpäivänäkään, jos pankki on eri, vaan 1-2 päivän kuluessa. Eli sitten maksun saaja saa laskun pian sen jälkeen, kun rahat ovat lähteneet tilitäsi. Jos hyväksyit maksun netissä, pidä huoli siitä, että maksuun on rahaa eräpäivänä. Jos ei ole, sitten se ei lähde silloinkaan. 

11/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jösses sentään. En tiedä itkeäkö vai nauraa? Provo vai ei?

Jos ei ole provo, niin on kyllä elämänhallinta totaalisesti hukassa.

Vierailija
12/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No ei mene. Sepa-alueella raha siirtyy maasta toiseen yhtä nopsaan kuin Suomessa toisen pankin tilille maksettaessa. Jos olet maksanut laskun vaikka eilen, jumii raha viikonlopun koska la ja su eivät ole pankkipäiviä ja siirtyy ma tai ti vastaanottajan tilille. Ei se missään tyhjiössä  ole  eräpäivään  asti jos maksat sen  2 vko ennen eräpäivää. Jos olet kuitenkin vain hyväksynyt e-laskun muuttamatta eräpäivää, raha lähtee tililtäsi vasta eräpäivänä jolloin tilillä pitää olla katetta maksulle. Tarkistapa tilisi saldo ja tilitapahtumat varmuuden vuoksi.

Vierailija
13/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No todellakin oli vitsi tai sitten joku imbesilli kuvittelee noin mutta se on maksun saajalle aivan sama milloin maksat esim vuokran, se seuraava erä on silti sopimuksessa määritellyn suuruinen.

Vierailija
14/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

No ole nyt vähän kiltimpi. Ei lapset tai tosi nuoret aikuiset voi näitä tietää, jos kotona on aina maksettu laskut pankissa ja opettelee netin käytön itse.  Osasitko sinä kaiken heti syntyessäsi? Ei koulussa taideta opettaa nettipankin käyttöä, se opetellaan itse. Itse ainakin neuvon nuoria täällä asioissa, jotka ovat itselleni itsestään selviä, eikä se minua häiritse yhtään. 

Vierailija
15/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaa ennen eräpäivää niin Tauski saa siksi aikaa rahat.

16/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

No ole nyt vähän kiltimpi. Ei lapset tai tosi nuoret aikuiset voi näitä tietää, jos kotona on aina maksettu laskut pankissa ja opettelee netin käytön itse.  Osasitko sinä kaiken heti syntyessäsi? Ei koulussa taideta opettaa nettipankin käyttöä, se opetellaan itse. Itse ainakin neuvon nuoria täällä asioissa, jotka ovat itselleni itsestään selviä, eikä se minua häiritse yhtään. 

Synnyin maalaisjärkilusikka suussa, kultalusikka-jaosta myöhästyin.

Vierailija
17/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Itse jouduin makasamaan satojen eurojen laskut Zalandolle, vaikka olin palauttanut tavarat.

Vierailija
18/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Itse jouduin makasamaan satojen eurojen laskut Zalandolle, vaikka olin palauttanut tavarat.

No selvä.

Vierailija
19/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Synnyin maalaisjärkilusikka suussa, kultalusikka-jaosta myöhästyin.

No mutta lusikka kuin lusikka, ei sitä kannata säilyttää poikittain siellä missä aurinko ei paista, jottei aiheuta tuollaista toistuvaa ärtyneisyyttä jota pitää purkaa jopa tuntemattomiin kanssaihmiin.

Vierailija
20/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkia ei kiinnosta se eräpäivä, se on sen maksunsaajan päättämä ja vain sinulle ilmoittamansa asia, eikä heillä ole mitään sellaista yhteyttä pankkiin, että tämä huomioisi eräpäivän jotenkin.

Sinne laskunmaksupaikkaan voi ilmeisesti kirjoittaa oman eräpäivän, en itse tiedä mitä se sitten tarkoittaa. Ehkä päivää jona haluat maksun menevän, jos et halua, että se maksetaan "normitahtia"?

(Tämä "tietämykseni" koskee vain tavallisia laskuja, jotka on sinulle lähetetty esim. postitse tai sähköpostilla, nykyään on kai jotain muitakin laskutapoja, niistä en osaa sanoa mitään.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme