Jos maksan laskun ennen eräpäivää, esim. 4.12., vaikka eräpäivä olisi vasta 20.12...
saako maksun saaja rahat tilillensä vasta 20.12.?
Kommentit (26)
Itse en ole ikinä kirjoittanut siihen eräpäivä-kohtaan mitään, eli maksu on lähtenyt etuajassa, jos olen tarpeeksi ajoissa maksanut.
Jos siihen kirjoittaa oman eräpäivän, "katoaako" rahat kuitenkin omalta tililtä, vaikkeivät sille toiselle tilille vielä siirrykään? Ettei niitä pysty itse vahingossa käyttämään. Entä onko laskua, jonka maksuaika on säädetty vasta tulevaisuuteen, mahdollista perua ennen kuin maksu lähtee toisen tilille?
Jos lasku ei ole tullut nettipankkiin, etkä laita eräpäivää, niin sitten lasku lähtee heti. Jos sen sijaan lasku tulee nettipankkiin, siihen on määritelty valmiiksi joku eräpäivä ja ellet muuta sitä, lasku lähtee eräpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
No voi jösses sentään. En tiedä itkeäkö vai nauraa? Provo vai ei?
Jos ei ole provo, niin on kyllä elämänhallinta totaalisesti hukassa.
No ole nyt vähän kiltimpi. Ei lapset tai tosi nuoret aikuiset voi näitä tietää, jos kotona on aina maksettu laskut pankissa ja opettelee netin käytön itse. Osasitko sinä kaiken heti syntyessäsi? Ei koulussa taideta opettaa nettipankin käyttöä, se opetellaan itse. Itse ainakin neuvon nuoria täällä asioissa, jotka ovat itselleni itsestään selviä, eikä se minua häiritse yhtään.
Synnyin maalaisjärkilusikka suussa, kultalusikka-jaosta myöhästyin.
No mutta lusikka kuin lusikka, ei sitä kannata säilyttää poikittain siellä missä aurinko ei paista, jottei aiheuta tuollaista toistuvaa ärtyneisyyttä jota pitää purkaa jopa tuntemattomiin kanssaihmiin.
Se, että jollain on arkielämän hallinta hukassa, ei tarkoita sitä että mun pitäisi tunkea lusikka hanuriin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ikinä kirjoittanut siihen eräpäivä-kohtaan mitään, eli maksu on lähtenyt etuajassa, jos olen tarpeeksi ajoissa maksanut.
Jos siihen kirjoittaa oman eräpäivän, "katoaako" rahat kuitenkin omalta tililtä, vaikkeivät sille toiselle tilille vielä siirrykään? Ettei niitä pysty itse vahingossa käyttämään. Entä onko laskua, jonka maksuaika on säädetty vasta tulevaisuuteen, mahdollista perua ennen kuin maksu lähtee toisen tilille?
Ei katoa mihinkään, kyllä se ihan itse pitää pitää huolta, että eräpäivänä tilillä on katetta. Yleensä pystyy muokkaamaan jälkikäteen sitä maksua, jos eräpäivä ei ole vielä tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei katoa mihinkään, kyllä se ihan itse pitää pitää huolta, että eräpäivänä tilillä on katetta. Yleensä pystyy muokkaamaan jälkikäteen sitä maksua, jos eräpäivä ei ole vielä tullut vastaan.
Ihanko oikeasti? (En oikeasti tiedä, joten en tunnistaisi vitsiä.) Sitten tuntuu vähän turhalta ominaisuudelta tuo, sillä en haluaisi nähdä tililläni rahoja, joita en saa oikeasti käyttää. Vai onko tuossa tarkoituksena, että laskun voi laittaa maksettavaksi etukäteen, jos tilillä ei ole vielä rahaa mutta sitten eräpäivänä on?
Eikös ihan riipu lattamastasi eräpäivästä, milloin rahat lähtee tililtäsi. Riippuen pankista rahojen siirtäminen kestää n. 0-2 pankkipäivää.