Kivoja elintarvikkeita joululahjaksi tutuille? Vinkatkaa
Olen joka vuosi antanut tutuille pieneksi joululahjaksi jotain elintarvikkeita. Keksikää kivoja ideoita mitä voisi antaa. Itse mietin tuota puhtikauraa, joka valittiin vuoden elintarvikkeeksi. Olisiko hyvä tai mitä muuta?
Kommentit (20)
Raa'at mantelit ja pähkinät
Goodion raakasuklaa
Kylmäpuristetut öljyt
Rikittömät kuivahedelmät
Luomutuotteet
Olisi hyvä tietää vastaanottajan mieltymyksiä.
Minulle esim. viljat, valkoinen sokeri, maitotuotteet, liha...ovat turhia.
Punnitse & Säästä, löytyy jokaiselle jotakin vaikka olis mitä ruokarajotteita
Vierailija kirjoitti:
Punnitse & Säästä, löytyy jokaiselle jotakin vaikka olis mitä ruokarajotteita
Kallista tavaraa:)
Osta jotain säilyvää - survival-kori jossa on pitkään säilyvää tavaraa. Kahvia, sokeria jos leipoo, säilykkeitä, pesuaine, wc-paperi (ei ole elintarvikkeita, mutta näitäkin aina tarvitaan).
Vierailija kirjoitti:
Leivinjauhetta.
Kiitos tuhannesti tästä vinkistä!
T. ap
Oliivi- tai rypsiöljy lasipullossa
Parapähkinät
Tumma suklaa
Tuoreet yrtit kauniissa ruukussa
Pikkuleivät selofaanissa
Laadukas glögi/punaviini
Hunaja
Meille olisi täydellinen setti jotain tämänlaista:
Pähkinöitä (koska kalliita, ei raaski itse ostaa usein), suklaata, hunajaa ja teetä, punaviiniä ja muutama juusto+ sopivat keksit+hilloke. (itsetehdyt sinapit, hillot ym. lämmittää aina mieltä.)
Kumariiniton kaneli.
Ruohonjuuresta löytyy kaikkea mitä itse toivoisin saavani!
Sellaista mitä itse ei raaski ostaa arjessa, mutta lahjaksi ei liian kallista. Noblesse suklaalastut. Pistsasipähkinät. Seesamöljy, autinkokuivatut tomaatit, hienompi maustettu hunaja, lemppari konjakkisinappi..
kuun lopussa ei rahaa liikaa jää ja otan vst lahjan mielellään vastaan.
Sain pari vuotta sitten joululahjaksi käsintehtyjä konvehteja . Silloin olin tosi tiukalla. Antaja vielä kehui suklaat maksoi yli 100 e kg.
Voin pahoin. Olisin ollut iloisempi 2 hiivapaketista.
Sain kutsun uuden vuoden juhliin ja vein ne mukanani. Emäntä oli todella iloinen.
On kiva antaa vähän luksusta mutta ei yli.
Kävisikö erilaiset öljyt? Joku hienompi oliiviöljy tai pähkinäöljyt (kunhan ei ole allergioita siihen suuntaan). Onko paikkakunnallasi kauppahallia? Niistä voi löytyä tuotteita, joita ei tavallisissa kaupoissa ole. Itse etsin usein lahjainspiraatioita kauppahalleista.