Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako lahjasukat jättää kutomatta vain siksi ,että jollain on jo ennestään

Vierailija
12.11.2016 |

Eikö pääasia olisi, että näkee vaivaa ja ajattelee jotain, voihan sukkia olla ennestään, mutta onko se paha sitten kutoa yhdet lisää?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tietää, että joku itse neuloo itselleen paljon tai saa muuten sukkia joltain niin olisko muu lahja parempi. Ainakaan ihan perussukkia en lahjaksi antaisi. Täytyisi olla tosi upeat sukat.

Vierailija
2/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta villasukkia ei voi olla ikinä liikaa. ts harvalla on yli 10 paria, joten eiköhän ne ole ihan kiva lahja useammalle. erikseen on ne tyypit jotka keksii valitettavaa lahjasta kuin lahjasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minusta villasukkia ei voi olla ikinä liikaa. ts harvalla on yli 10 paria, joten eiköhän ne ole ihan kiva lahja useammalle. erikseen on ne tyypit jotka keksii valitettavaa lahjasta kuin lahjasta. 

Turvapaikanhakijoilla on tarvetta villasukista.

Vierailija
4/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, ei tarvite olla mitkään superupeat sukat.

mitä sitten, jos on jo yhdet tai useammatkin villasukat jo? Ain niitä tarvii lisää. Kuluvat ne entisetkin ja tarvii tilalle uudet. Onhan ihmisillä hyvänen aika useammat parit tavallisiakin sukkia, tai puseroita tai t-paitoja.

Aina kivempi, jos on erivärisiä villasukkia.. tai jos joku käyttää aina ainoastaan vain mustia, niin sitten mustat sille ihmiselle. Osa käytössä, osa pesussa, osa on eri paksuisia tai eri pituisia varsiltaan... Kudo pois! Ainakin tiedät, että jso jollain on villasukkia jo, niin hän ainakin niitä käyttää!

Vierailija
5/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat kuluu. Hyviä käsintehtyjä sukkia ei voi koskaan olla liian paljon.

M

Vierailija
6/21 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjasukat melkein kuin lassukat. Hee...

Vierailija
7/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M

Minulla on ainakin liikaa. Olen saanut lahjaksi villasukkia ja niitä on tuolla laatikossa varmaan kuusi paria nytkin, eikä ole kertaakaan käytetty. En yksinkertaisesti tarvitse niitä.

Mietinkin, että kehtaako noita viedä vaikka Hopelle. Ovat tosiaan ihan käyttämättömiä mutta kelpaako sinne itsetehdyt villasukat. Hienoja se kyllä on, sitä en kiellä.

Vierailija
8/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin neuloo jotain muuta. Itse neulon veljilleni jättineulepeitot joululahjaksi

Vierailija
9/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on se tilanne, että äitini on tekee villasukkia. Yhden naisen tehdas. Hän tykkää näprätä ja hän tekee vain villasukkia.

Todellakin meillä oli runsaasti yli omien tarpeiden villasukkia. Äidin ei tarvii kuin piipahtaa, niin tuo sukkia tuliaisiksi.

Nyt oli pakko sanoa, että äiti kulta ihana, että teet sukkia ja hyviä sukkia teetkin, mutta jospa vaan myisit niitä naapureille tai myyjäisissä. Meillä on liikaa.

ps. AP voisko ajatella vaikka lapasten, säärystimien, huivien tekoa?

Vierailija
10/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

WraithTodd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Minulla on ainakin liikaa. Olen saanut lahjaksi villasukkia ja niitä on tuolla laatikossa varmaan kuusi paria nytkin, eikä ole kertaakaan käytetty. En yksinkertaisesti tarvitse niitä.

Mietinkin, että kehtaako noita viedä vaikka Hopelle. Ovat tosiaan ihan käyttämättömiä mutta kelpaako sinne itsetehdyt villasukat. Hienoja se kyllä on, sitä en kiellä.

Vie ihmeessä!

Kuten sanoin tuossa aiemmin, että mun mutsi vaan neuloo neulomista päästyään, että villiksiä riittää. Kaikenlaisia ja monen kirjavia yms. Mä käytän kesät talvet, mutta muut vaan toisinaan. Ei kulu.

Vierailija
11/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihmisiä, joilla ei ole koskaan tarpeeksi villasukkia. Kuten minä, vaikka tunnistan olevani se "äiti, joka kutoo villasukkia kaiken aikaa". Varsinkin paljon ulkona saappaat jalassa tarvitsevat niitä.

Sitten on niitä, joilla yksikin pari on liikaa, koska ei käytä niitä. Näin sukkien kutojana sanoisin, että parempi antaa turhat sukat sellaisille, jotka tarvitsevat niitä ja joilla ei ole tarpeeksi kuin jemmata niitä koinsyöttinä omassa kaapissa.

Vierailija
12/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan hyvin paljon lahjan saajasta. Mulla on itsellä varmaan 15 paria villasukkia ja silti pyydän tänäkin talvena äitiä neulomaan minulle villasukkia. En käytä talvisin muita sukkia kuin villasukkia, joten kulutus on kova. Pesen villasukat vain villaohjelmalla,  joten pyykissä on aina useammat parit odottamassa pesua. Ne myös kuluu käytössä ja kauhulla jo ajattelen aikaa kun äiti ei enään jaksa neuloa minulla ihan parhaita sukkia. =(

Kun taas mieheni käyttää villasukkia vain ja ainoastaan kumisaappaissa, joten hänelle 2 paria sukkia riittää vallanmainiosti.

Jos olisin ap, neuloisin sukat ja lahjaa antaessa kertoisin, että voi lahjoittaa eteenpäin jos itsellä ei ole tarvetta.

Vierailija
13/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M

Mutta kun villasukat ei kulu. Itse olen saanut yhdet sukat joka joulu (ja ehkä joskus muulloinkin) ja löytyy n. 15 paria. Ja vaikka kuinka käytän talvisin joka päivä ja kesäisin säännöllisesti niin yhdetkään ei ole vielä niin kuluneet että voisin hyvällä omalla tunnolla heittää menemään. Mitä siis tekisin uusilla kun vanhoillekaan ei ole käyttöä? Jotkut sukat on joskus hukkuneet johonkin mutta kun ne ei vaan kulu eikä vanhoja villasukkia voi antaa (mielestäni) edes eteenpäin enää.

Vierailija
14/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gay fish kirjoitti:

Mieluummin neuloo jotain muuta. Itse neulon veljilleni jättineulepeitot joululahjaksi

Villasukat sentään vievät vähän tilaa ja ovat kuluvaa tavaraa. Peittojen kanssa pitää olla taitava tekijä ja tuntea toisen maku hyvin.

T. Neuloja itsekin - ja tietoinen siitä, että kaikilla on jo liikaakin materiaa.

Vierailija
15/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just kaapin läpi ja meidän 4-henkisen perheen kaapeista löytyi yhteensä 80 paria villasukkia!! Suurin osa oli käyttämättömiä, koska harvoin meistä kukaan niitä käyttää. Suurimman osan heitin raakasti roskiin.

Tiedän että tänäkin jouluna jokainen meistä tulee saamaan vähintään yhdet villasukat. olen näille sukkien lahjoittajille sanonut suoraan että ei kiitos meille enää yhtään, mutta ei mene perille.

Vierailija
16/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan harvoin käsinkudottuja villasukkia. Ovat mulle tosi hyvä lahja, silkkaa luksusta. Käytän kaikki loppuun. Luonnonvalkoinen väri ja palmikot ei oo koskaan huonot.

Vierailija
17/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin just kaapin läpi ja meidän 4-henkisen perheen kaapeista löytyi yhteensä 80 paria villasukkia!! Suurin osa oli käyttämättömiä, koska harvoin meistä kukaan niitä käyttää. Suurimman osan heitin raakasti roskiin.

Tiedän että tänäkin jouluna jokainen meistä tulee saamaan vähintään yhdet villasukat. olen näille sukkien lahjoittajille sanonut suoraan että ei kiitos meille enää yhtään, mutta ei mene perille.

Roskiin? Oletko kuullut hyväntekeväisyydestä? Tai onko sulla kavereita jotka olis voineet tarvita? Ainakin olet hiukan typerä.

Vierailija
18/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskiin? Oletko kuullut hyväntekeväisyydestä? Tai onko sulla kavereita jotka olis voineet tarvita? Ainakin olet hiukan typerä.

Suoraan sanottuna ei kiinnosta, halusin kaappiin tilaa nopeasti ja helposti.

Vierailija
19/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kudotut villasukat on aina huono lahja jollei tiedä varmuudella että saaja niitä käyttää. En tajua miksi niin moni ajattelee niiden olevan mainio lahja. Itse en esim ole villasukkia käyttänyt sitten lapsuuden kun äiti pakotti niitä käyttämään. Silti niitä tulee aina vähintään se yksi pari lahjaksi.

Meillä lähipiirissä ainoastaan yksi näitä arvostaa ja se on itse sukkien tekijä ja antaja. Muut lähinnä ovat huvittuneena vuosi toisensa jälkeen vaikka on sanottu että ei tartte että tekis vaikka lapasia. Niitä kaikki käyttää. Mutta ei kun "kyllähän nyt villasukkia aina tarvitsee!"

Näitä sukkia ei edes voi mihinkään laittaa tai antaa kun kaikilla tursuaa paikat tämän naisen kättentöistä.

Vierailija
20/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljellä on jo kaikkea. Hän on sanonut, ettei mitään muuta joululahjaa tartte, mutta jos teen sukkia, se on ok. Hän on toivonut, että teen ohuita sukkia, kun saa muilta paljon niitä paksumpia. Valitettavasti tänä vuonna en pysty neulomaan, koska mulla on olkapäävamma. Yritin tuossa aloittaa, mutta kun yhden varren sain tehtyä, oli pakko luovuttaa. Taidankin tänä vuonna ostaa myyjäisistä sukat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän