Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liike-elämäalojen opiskelijat, häiritseekö teitä koskaan se tietynlainen "laumasieluisuus"

Vierailija
12.11.2016 |

?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti opiskellut eri yliopistossa, kuin monet muut tähän ketjuun kirjoittaneet. En ole nähnyt oransseja naamoja enkä tekoripsiä ja gantin neuleita en edes tunnistaisi jos näkisin. Reppuja ja rokkihuppareita sen sijaan on tullut vastaan useilla kauppatieteen luennoilla. En toistele professorien latelemia totuuksia. Ei varmaan tule kenellekään yllätyksenä, että opiskelin kehä kolmosen ulkopuolella.

Vierailija
22/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla siis tosi outo kauppislainen, jonka pääaineena on taloustiede, kun menen yliopistolle ihan reppu selässä, lökärit jalassa ja käytän ihan lenovon läppäriä, en meikkaa, eikä ole edes niitä tekoripsiä! Noita teidän kuvailemia kauppislaisia löytyy ehkä enempi johtamisesta, markkinoinnista ja ib:stä, minä tiedä tasan kaksi naispuolista opiskelijaa omasta yksiköstä, joka vastaa noita pissiskuvauksia!

Ihan tosissasi sanot, että teidän yliopistolla taloustieteissä kaikilla on lökärit ja reppu? Minunkin pääaineeni on taloustiede, sivuaine talousoikeus. Kummassakaan en ole kertaakaan nähnyt kenelläkään lökäreitä.

En ole tuo jolle vastasit, mutta eihän viestissä väitetty, että kaikilla olisi lökärit ja reppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että laumasieluisuus tarkoitti arvoja ja asenteita, mutta kyse olikin vaatteista. Huomaa, että ap ei opiskele kauppatieteitä, jos tuo on tärkein mieleenjäävä asia.

Kokeilepa mennä suuryritysten kanssa rahoitusneuvotteluihin farkuissa ja Metallica-hupparissa. Saatat huomata, että et ole riittävän vakuuttava, vaikka osaisit puhua pankkia.

Vierailija
24/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla siis tosi outo kauppislainen, jonka pääaineena on taloustiede, kun menen yliopistolle ihan reppu selässä, lökärit jalassa ja käytän ihan lenovon läppäriä, en meikkaa, eikä ole edes niitä tekoripsiä! Noita teidän kuvailemia kauppislaisia löytyy ehkä enempi johtamisesta, markkinoinnista ja ib:stä, minä tiedä tasan kaksi naispuolista opiskelijaa omasta yksiköstä, joka vastaa noita pissiskuvauksia!

Ihan tosissasi sanot, että teidän yliopistolla taloustieteissä kaikilla on lökärit ja reppu? Minunkin pääaineeni on taloustiede, sivuaine talousoikeus. Kummassakaan en ole kertaakaan nähnyt kenelläkään lökäreitä.

En ole tuo jolle vastasit, mutta eihän viestissä väitetty, että kaikilla olisi lökärit ja reppu.

No juu, ei sanottukaan. Mutta siinä sanottiin, että yhdelläkään ei ole pissistyyliä, joten olisi kiva tietää, mitä nämä muut tyylit sitten tässä tapauksessa ovat.

Vierailija
25/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla samanlainen tyyli? Jos tyyliksi lasketaan farkut ja joku paita (t-paita, neule, kauluspaita, huppari tms.) niin ehkä sitten voin allekirjoittaa, mutta muuten en. Stereotypiat kauppislaisista on aika vahvoja. Ja vahvasti liioiteltuja.

Minä en edes tiennyt tällaisista stereotypioista ennen kuin aloitin opiskeluni, mutta ensimmäiset pari viikkoa olivat kyllä melkoinen kulttuurishokki, kun tajusin, että siellä ihan oikeasti kaikki ovat samanlaisia. Kenelläkään ei esimerkiksi ole reppua tai sellaista rentoa olkalaukkua, vaan kaikilla on sellaiset isot käsilaukut.

No se hyvä puoli ettei joudu pahimpia kånken-hipstereitä tuijottamaan.

Vierailija
26/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että laumasieluisuus tarkoitti arvoja ja asenteita, mutta kyse olikin vaatteista. Huomaa, että ap ei opiskele kauppatieteitä, jos tuo on tärkein mieleenjäävä asia.

Kokeilepa mennä suuryritysten kanssa rahoitusneuvotteluihin farkuissa ja Metallica-hupparissa. Saatat huomata, että et ole riittävän vakuuttava, vaikka osaisit puhua pankkia.

Sinusta yliopiston massaluennot ovat yhtä merkittäviä tilaisuuksia, kuin suuryritysten rahoitusneuvottelut?

Vierailija
27/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu, ei sanottukaan. Mutta siinä sanottiin, että yhdelläkään ei ole pissistyyliä, joten olisi kiva tietää, mitä nämä muut tyylit sitten tässä tapauksessa ovat.

Ei sanottu ettei yhdelläkää ole pissistyyliä, vaan että tasan kaksi opiskelijaa vastaa pissiskuvauksia.

Lukeminen on taitolaji.

Enkä nyt ihan ymmärrä, miksi joillekin on niin tärkeää, että tiedekunnasta löytyy joka alakulttuuriin kuuluvia, eri lailla pukeutuvia ihmisiä. Samankaltaiset vaatteet ei tarkoita samanlaista ajattelutapaa.

Vierailija
28/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sanottu ettei yhdelläkää ole pissistyyliä, vaan että tasan kaksi opiskelijaa vastaa pissiskuvauksia.

Lukeminen on taitolaji.

Enkä nyt ihan ymmärrä, miksi joillekin on niin tärkeää, että tiedekunnasta löytyy joka alakulttuuriin kuuluvia, eri lailla pukeutuvia ihmisiä. Samankaltaiset vaatteet ei tarkoita samanlaista ajattelutapaa.

No joo, myös muistaminen on taitolaji. Noin hyvä muisti minulla oli :D Silti olisi kiva tietää, millaisia tyylejä siellä sitten on, kun kerran nyt sanottiin, että tuollaisia siellä ei ole.

Minulle on ihan sama, miten ihmiset pukeutuvat, mutta minä vain yritän tässä sanoa, että sen 4 vuoden aikana, mitä minä olen kauppiksessa pyörinyt, tuo stereotypia on kyllä niin vahva eikä ollenkaan virheellinen. Ja ihmettelen näitä, jotka yrittävät väittää tätä täysin virheelliseksi. Kai se sitten riippuu paikkakunnastakin. Itse olen pienessä maakuntayliopistossa.

Vierailija
29/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meinaatko että maahanmuuttovirastoon tai kelaan mennään haastatteluun noissa kuteissa? Ihan sama juttu se on melkein millä tahansa akateemisella alalla. Silti porukka ei pukeudu koulussa sillä tavalla.

Vierailija
30/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut, että kaikki taloustieteiljät istuisivat luennoilla lökärit jalassa, mutta en ole ainoa, joka niitä käyttää. Sanoisin, että taloustieteilijöiden keskuudessa omalla yliopistolla reppu on suositumpi kuin salkut ja laukut, noin puolella on mac kannettavana. Tavallisin pukeutumistyyli taitaa olla ihan farkut ja joku huppari/neule/muu tavanomainen pusero.

Itsekin olen ollut töissä, joissa tarvitsee olla mustassa jakkupuvussa, pärstä meikattuna, hiukset laitettuna ja mustat korkkarit kiillotettuina ja itseäni ei huvita käydä jossakin luennolla kyseisessä vaatetuksessa ja olen huomannut, että yleensä nimenomaan ne, jotka ovat olleet pukeutumista vaativissa töissä harvemmin panostavat pukeutumiseen yliopistolla.

Et oikeasti lue tilastotiedettä tai talousmatikkaa sivuaineena? :O Missä yliopistossa ei taloustieteen pääaineessa lukea tilastoja tai matikkaa?

Vierailija
31/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikeastaan kiinnittänyt huomiota muiden pukeutumiseen, mikä varmaan kertoo siitä että useimmat samoilla kursseilla taitavat pukeutua melko tavallisesti. Itsellä yleensä farkut, t-paita, neule ja olkalaukku. Hiukset ponnarilla. Muilla varmaan melko samaa linjaa.

Mun mielestä tavallisesti pukeutuminen ei kerro laumasieluisuudesta. Enemmänkin se, että joku ajattelee niin, kertoo lapsellisuudesta. 

Ei-laumasieluisuudesta taas musta kertoo se, että ainakin meillä syntyy usein luennoilla erilaisia keskusteluja ja jopa väittelyitä, joissa ihmiset on hyvinkin eri mieltä taloudesta, politiikasta, yritysmaailman etiikasta jne. Välillä jopa vähän kaltaistani hiirulaista ihmetyttää, kun ihmiset sanoo jyrkästikin omia näkökantojaan välittämättä yhtään mitä muut heistä ajattelee. En sitten tiedä onko se hyvä vai paha.

Vierailija
32/34 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ap sitä laumasieluisuudella tarkoittanutkaan, vaan nämä vastaajat (jotka kielsivät havainneensa laumasieluisuutta...).

Vierailija
33/34 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutumalla voi piiloutua laumaan keskellä kirkasta päivää.

Vierailija
34/34 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppo tapa välttää virheitä. Yksityiselämässään saa sitten olla se mitä oikeasti on. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme