Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liike-elämäalojen opiskelijat, häiritseekö teitä koskaan se tietynlainen "laumasieluisuus"

Vierailija
12.11.2016 |

?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat? Olen opiskellut "liike-elämäalalla", enkä ole huomannut laumasieluisuutta.

Vierailija
2/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin ns. kauppistyyli on naurettavaa. Tai ei se tyyli, vaan se että kaikilla samanlaiset vaatteet, etenkin miehillä. Katsot kun joku maalaisnuori aloittaa syyskuussa kauppiksen, niin viimeistään tammikuuhun mennessä se on heittänyt kaikki vanhat kuteet roskiin ja kulkee käytävillä sopulina. Kaikilla kauppiksessa on kai samanlainen persoona, kun samanlaiset vaatteet pukevat kaikkia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylin lisäksi kaikilla on samat mielipiteet. Joku professori kai sanelee oikeita mielipiteitä ja sitten lammaslauma toistelee niitä.

Vierailija
4/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee. Mutta on sitä muuallakin, tosin ehkä erilaista. Menepä joillekin poliittisesti aktiivisille humanisteille tai valtiotieteilijöille kertomaan että olet kristillisdemokraatti, niin porukka näyttää siltä kuin saisivat kaikki paniikkikohtauksen.

Vierailija
5/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee. Mutta on sitä muuallakin, tosin ehkä erilaista. Menepä joillekin poliittisesti aktiivisille humanisteille tai valtiotieteilijöille kertomaan että olet kristillisdemokraatti, niin porukka näyttää siltä kuin saisivat kaikki paniikkikohtauksen.

Omakohtaista kokemusta?

Vierailija
6/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakohtaista kokemusta?

En ole se kenelle vastasit, mutta kyllä valtsikassa joku konservatiivinen kristitty ei ihan ole tyypillinen. Riippuu tietysti pääaineesta. Poliittisessa historiassa ja sosiologiassa ei ainakaan.

Vierailija
7/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyylin lisäksi kaikilla on samat mielipiteet. Joku professori kai sanelee oikeita mielipiteitä ja sitten lammaslauma toistelee niitä.

Oletko opiskellut kauppatieteitä yliopistossa? Minä olen. Ja usko tai älä, mutta siellä on hyvin monenlaisia ihmisiä, erilaisilla taustoilla. Kaikki eivät pukeudu samalla tavalla. Ja että joku professori sanelisi oikeita mielipiteitä ja lammaslauma toistelisi niitä? Älä nyt viitsi.

Vierailija
8/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista sellaista. Taloustiedettä lukee ns. pissikset ja kiltit naapurinpojat. Minusta noita stereotypioita liiotellaan ja etenkin muiden alojen opiskelijat luulevat kaikkien kauppislaisten olevan tietynlaisia.

Vierailija
9/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko opiskellut kauppatieteitä yliopistossa? Minä olen. Ja usko tai älä, mutta siellä on hyvin monenlaisia ihmisiä, erilaisilla taustoilla. Kaikki eivät pukeudu samalla tavalla. Ja että joku professori sanelisi oikeita mielipiteitä ja lammaslauma toistelisi niitä? Älä nyt viitsi.

En ole tuo, jolta kysyit, mutta kyllä minun yliopistollani kauppatieteellisen puolella kaikki pukeutuvat samalla tavalla. Siellä ei ole ainuttakaan rokkihupparia tai hippiä. Jos tapaat tällaisen henkilön, aika pian käy ilmi, että hänen pääaineensa on humanistisella puolella. Hipstereitä en siis laske hipeiksi.

Vierailija
10/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla samanlainen tyyli? Jos tyyliksi lasketaan farkut ja joku paita (t-paita, neule, kauluspaita, huppari tms.) niin ehkä sitten voin allekirjoittaa, mutta muuten en. Stereotypiat kauppislaisista on aika vahvoja. Ja vahvasti liioiteltuja.

Vierailija
11/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakohtaista kokemusta?

Kaverilleni kävi näin. Ei opiskele edes siellä, mutta oli heidän illanvietossaan mukana. Itsekin huomannut, että jos vaikka julkisesti puolustat jotain vihreää poliitikkoa, niin kummasti vihervasemmistolaiset tulee kohta kaveeraamaan. Sama ilmiö luultavasti kokoomuksenkin suhteen. Ja itse siis opiskelen kyseisenlaista alaa.

Vierailija
12/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla samanlainen tyyli? Jos tyyliksi lasketaan farkut ja joku paita (t-paita, neule, kauluspaita, huppari tms.) niin ehkä sitten voin allekirjoittaa, mutta muuten en. Stereotypiat kauppislaisista on aika vahvoja. Ja vahvasti liioiteltuja.

Ei kaikilla nyt täsmälleen samanlaisia vaatteita ole, mutta kaikenlaiset alakulttuurit joita löydät mistä tahansa muusta tiedekunnasta, loistavst kyllä poissaolollaan. Ja kyllä sitä Gantin neuletta tuntuu olevan about joka toisella miehellä.

Vierailija
13/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolta kysyit, mutta kyllä minun yliopistollani kauppatieteellisen puolella kaikki pukeutuvat samalla tavalla. Siellä ei ole ainuttakaan rokkihupparia tai hippiä. Jos tapaat tällaisen henkilön, aika pian käy ilmi, että hänen pääaineensa on humanistisella puolella. Hipstereitä en siis laske hipeiksi.

Samoin minun yliopistollani. Kauppispojilla on samanlaiset vaatteet, tytöillä enemmän variaatiota mutta kaikilla oranssi naama ja tekoripset :D

Täti-ikäinen tarhapöllöhumanisti

Vierailija
14/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut gantin neuletta joka toisella miespuolisella opiskelijakaverilla, toisaalta eipä minua muiden vaatteet niin kiinnostakaan. Ei varmasti löydy edustajaa jokaisesta mahdollisesta alakulttuurista, mutta veikkaisin ettei löydy muistakaan tiedekunnista. Esim. gootteja näkyy kampuksella hyvin vähän.

Vierailija
15/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes tiennyt tällaisista stereotypioista ennen kuin aloitin opiskeluni, mutta ensimmäiset pari viikkoa olivat kyllä melkoinen kulttuurishokki, kun tajusin, että siellä ihan oikeasti kaikki ovat samanlaisia. Kenelläkään ei esimerkiksi ole reppua tai sellaista rentoa olkalaukkua, vaan kaikilla on sellaiset isot käsilaukut.

Vierailija
16/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sen takia, kun yleisesti ne jotka menevät lukemaan kauppatieteitä, ovat kiinnostuneita samankaltaisista asioista. Ja itse pukeudun "kauppistyylisesti", mutta se johtuu myös siitä, että teen toimistossa töissä, missä vaaditaan siisti pukeutuminen. Ja meidän koulun miehet pukeutuvat myös niin, mutta suurinosa on yrittäjiä ja jo business maailmassa.

Eli samaa voisi ihmetellä; miksi taidepuolella on niin paljon hippejä, eikä kauluspaidallisia tyyppejä?

Vierailija
17/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies opiskelee työn ohessa Hankenikla ja on sanonut, että varsinkin kaikilla nuorilla naisilla on ihan sama tyyli, samat merkit vaatteissa, puhelimissa ja tietokoneissa.

Vierailija
18/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut gantin neuletta joka toisella miespuolisella opiskelijakaverilla, toisaalta eipä minua muiden vaatteet niin kiinnostakaan. Ei varmasti löydy edustajaa jokaisesta mahdollisesta alakulttuurista, mutta veikkaisin ettei löydy muistakaan tiedekunnista. Esim. gootteja näkyy kampuksella hyvin vähän.

No ei nyt mihinkään gootteihin tarvitse mennä. Lähdetään nyt siitä, että hevarit, hopparit, hipit, rasta-anarkistit, erikoiset filosofityypit (näille nyt ei voi laittaa mitään tiettyä asua) ja myös ns. tyylittömästi pukeutuvat harmaahiirulaiset loistavat poissaolollaan. Muista tiedekunnista löydät yleensä kaikkia.

Vierailija
19/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla siis tosi outo kauppislainen, jonka pääaineena on taloustiede, kun menen yliopistolle ihan reppu selässä, lökärit jalassa ja käytän ihan lenovon läppäriä, en meikkaa, eikä ole edes niitä tekoripsiä! Noita teidän kuvailemia kauppislaisia löytyy ehkä enempi johtamisesta, markkinoinnista ja ib:stä, minä tiedä tasan kaksi naispuolista opiskelijaa omasta yksiköstä, joka vastaa noita pissiskuvauksia!

Vierailija
20/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla siis tosi outo kauppislainen, jonka pääaineena on taloustiede, kun menen yliopistolle ihan reppu selässä, lökärit jalassa ja käytän ihan lenovon läppäriä, en meikkaa, eikä ole edes niitä tekoripsiä! Noita teidän kuvailemia kauppislaisia löytyy ehkä enempi johtamisesta, markkinoinnista ja ib:stä, minä tiedä tasan kaksi naispuolista opiskelijaa omasta yksiköstä, joka vastaa noita pissiskuvauksia!

Ihan tosissasi sanot, että teidän yliopistolla taloustieteissä kaikilla on lökärit ja reppu? Minunkin pääaineeni on taloustiede, sivuaine talousoikeus. Kummassakaan en ole kertaakaan nähnyt kenelläkään lökäreitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme