Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun tyttö ei tuu pääsemään lukiota läpi ikinä

ei pärjää
12.11.2016 |

Ei mitään mahdollista. turhaan meni sinne vaikka mä sanoin tuhat että et mee sinne. Ei oo siskonsa mennyt lukioon ja mä en mennyt lukioon.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini ei aikanaan tippaakaan arvostanut opiskeluani. En olisi saanut mennä lukioon ja kun menin, piti käydä sen ohessa töissä. Ylioppilaaksitulon jälkeen olisi opiskelu jättää siihen ja kauhistus on, kun mulla on nyt kaksi loppututkintoa. Äitini on sitä mieltä, että en arvosta hänen työtään tehtaassa, kun itse en halunnut uraa sinne. Toisaalta siskoni tekee samaa työtä äidin kanssa eikä äiti arvosta sitäkään..

Vierailija
22/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko yhteydenotto kouluun mitään? Viestiä opinto-ohjaajalle ja/tai ryhmänohjaajalle. On kaikkien yhteinen etu, että nuori löytää paikkansa. Jos oikeasti yrittää ja yrittää, ja aina silti epäonnistuu, eikö se ole jo aika tuhoisaa nuoren itsetunnollekin.

Mä oon poissa koko tosta kuviosta. Mä en kuulu siihen yhtään ja mä tein sen selväks sille. Se on ite thenyt ja se ite sano hoitavansa sen ja sen on pelkästään sen asia. 

Tuolla asenteella parempi kun et puutukaan. Omasta kokemuksestani voin sanoa, että tuossa tilanteessa olisi tytön kannalta paras, jos hän muuttaisi omilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko yhteydenotto kouluun mitään? Viestiä opinto-ohjaajalle ja/tai ryhmänohjaajalle. On kaikkien yhteinen etu, että nuori löytää paikkansa. Jos oikeasti yrittää ja yrittää, ja aina silti epäonnistuu, eikö se ole jo aika tuhoisaa nuoren itsetunnollekin.

Tämä on keksitty provo tai kateellisen äidin tilitys siitä, kun tytär pärjää elämässä ja haluaa paremman koulutuksen kuin äidillä tai siskolla. Näitä kateellisia äitejä riittää. Oma äitini ei edelleenkään tohtorintutkinnon ja nousujohteisen urani jälkeen ymmärrä, että haluan ja osaan tehdä vaativampaa työtä kuin hän. Mun pitäisi hänen mielestään tyytyä vaatimattomaan ja helppoon toimistotyöhön. Kai kuvittelee työn silloin varmaksi, mutta avustavia henkilöitä varsinkin irtisanotaan. Ei kiitos.

Voi toki olla. Mutta itse tiedän, että kyllä niitä on, jotka eivät lukiossa pärjää. Sellaisia, jotka eivät sieltä koskaan läpi pääse. Lukioon pääsee nykyään käytännössä kuka tahansa. Sellaisetkin, jotka ovat käyneet peruskoulun mukautetun opetussuunnitelman mukaan. Ja lukiossa sitten yrittävät pärjätä samassa tahdissa kuin muutkin, ja huomaavat hyvin pian että se on ihan toivotonta. Sitä en tiedä, onko aloittajan tytär tällainen tapaus, mutta näitä on.

Vierailija
24/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän epäkannustavalta kuulostat.

Sinä et päätä sitä pääseekö tyttäresi lukiosta läpi.

Osaatko ja viitsitkö edes tukea ja kannustaa häntä. Hyvällä vuorovaikutuksella, rakkaudella ja läheisillä ihmissuhteilla on iso merkitys.

Aikaa on vielä tehdä vaikka miten iso loikka.

Vierailija
25/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perinyt jännäisänsä geenit?

Vierailija
26/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on mutta tästä tulee mieleen yksi hyvä pointti: ei kaikkien kannata mennä lukioon. Kaverin poika passitettiin lukioon tarkkaavaisuushäiriöstä, lukihäiriöstä ja muistiongelmista riippumatta koska eihän yliopiston käyneiden vanhempien lapsi mene mihinkään duunariamikseen. Arvatkaa vaan pääsikö kirjoituksista läpi?

Ei millään pahalla mutta miten tämä henkilö edes pääsi lukioon?

No joihinkin lukioihin on enemmän aloituspaikkoja kuun hakijoita.

Ohis