Miten muistat tiesi auraajaa, postintuojaa, lähikaupan kassaa jouluna?
Me jaetaan suklaarasiat. Lehdenjakajalle koskispullo ja villasukat.
Kommentit (17)
Siis tunnetko sä ne? Joka kerta sama auraaja ja postinjajakaja ja yksi kassa? Auraako se yksi tyyppi tietä usein ja pitkään? Minkä kokoinen pikkukaupunki on kyseessä?
Meilläpäin Helsingissä kaupungin rakennusviraston joku työntekijä ajaa ehkä kerran viikossa aurallaan tien läpi n 20 sekunnissa. Tämän lumipyryn aikana ei ole aurattu kertaakaan vaan tie on ihan tukossa. En tiedä kuka jakaa postin kun se pudotetaan suljetun oven takaa luukusta vaikka olisin kotonakin. Ja kauppojen kassojahan on.monta ja vaihtuvat aina.
En mitenkää . Ei minullekaan asiakkaat tuo joululahjoja.
Öö. Toivotan hyvää joulua, jos satun näkemään...
Tieni auraaja on kunnalla hommissa, postinjakaja postissa, lääkärini on terveystoimen edustaja, kampaajalle olen maksanut joka palkkion, kylämme leipomolla menee erinomaisesti (varsinkin joulukuussa, kun monet leivonnaiset ja laatikotkin sieltä tilataan), lähikaupan kassa saa toivottavasti palkkaa hänkin ja minulta ainakin hymyn ja kiitoksen joka kerta.
Että en mä kyllä niitä mitenkään ihmeellisellä tavalla muista.
Olen palveluammatissa itsekin. Olen aina tuiki hämmästynyt kun joku kiikuttaa mulle ennen joulua jotain. Kiitos vaan, lähinnä noista tulee hämmentynyt olo ja semmonen vähän kurjakin että toi se on niin yksinäinen ettei sillä ole varmaan läheisiäkin kun täytyy sitten meikäläistäkin muistaa jouluna...
Eiköhän niille ihan palkka makseta, ei tarvi mun mitään antaa...
En minä näe heitä koskaan. Lähikauppoja taas on monta ja useita kassoja, jotka vaihtuvat, opiskelijoita kun on paljon. En minä ole kyllä opettajille tai tarhaankaan ikinä mitään lahjoja laittanut.
EIköhän ne saa ihan oikean palkan työstään.
Sama auraaja on. Tuttu mies. Tuo joskus postinkin samalla tien päästä. Tietenkin muistetaan. Lähikaupassa aina jouluaattona 2 töissä. Vien heille tuoreen joululeivän. Minusta on ihan kiva muistaa ja yksinäinen en pääse olemaan. Jouluna porukkaa reilu 20 henkeä koossa. Samalla kun heille ja itselle leipoo ja laittaa voi samalla muillekkin
Itse 10 vuotta sitten lehdenjakajana toimiessani sain kyllä mielettömät määrät kortteja ja kahvipaketteja ja tosiaan, myös muutaman kossupullon :D Jaoin samaa aluetta tosi pitkään, ehti tulla tutuksi monen asiakkaan kanssa.
Kassaneidille ajattelin livauttaa seteleiden joukossa kuvan tonttulakkiin puetusta naisenpanijastani ja puhelinnumeron niin tietää mistä se pukki löytyy jakamaan kovaa pakettia.
Vierailija kirjoitti:
Ne saavat työstään palkan, ei siinä mitään ylimääräisiä lahjuksia tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Miten muistat tiesi auraajaa, postintuojaa, lähikaupan kassaa jouluna?
Tämmöistäkin on sitten joku mietiskellyt.
Postinkantajalleni anna pillua joka vuosi <3
Näyttäisi tänä vuonna olevan nainen :P
Vierailija kirjoitti:
Pidän turpani kiinni, en valita ja vittuile.
Sama. Lämmittää omaakin mieltä kassamyyjän ilahtunut ilme, kun kerrankin jätän vittuilematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne saavat työstään palkan, ei siinä mitään ylimääräisiä lahjuksia tarvita.
ainakin lapsuudessani ysärillä kotona syrjäseudulla viikonloppupostin jakaja ja pikkuteiden auraaja oli yksi ja sama heppu, jolla ei tainnut bensojen jälkeen paljoa siitä lystistä käteen jäädä. omat vanhempani häntä kyllä jouluisin muistivat, eivätkä varmaan olleet ainoita.
Ette varmaan sano päivää ettekä niitä kun ne saa palkan kuitenkin.
Postinjakajaa muistan koko talven kolaamalla kulkureitin postilaatikolle. Tien auraan [lue: kolaan] itse, paitsi en tietenkään kaupungin teitä, vaan oman tontin tien. Lähikauppa = Prisma ja siellä niitä kassoja ym. henkilökuntaa on niin paljon että koen parhaimmaksi vain toivottaa hyvät joulut ostoksia maksaessani.
Pidän turpani kiinni, en valita ja vittuile.