Mitä tehdä kun miesystävä kertoo vuosien jälkeen, että häpeää vaatetustani.?.
Hänen mielestään mun pitäis kuulemma käyttää normaaleja toppatakkeja, anorakkeja, ja ilmeisesti ihan vaantavallisia college ja tuulipuvunhousujakin, kun käymme kaupassa.... Mitää karvareunaista ei saisi olla, ei edes hupun reunassa. Itse rakastan karvasomisteita kengissäkin. Aivan ihme kommenntti tosiaan tuli. Loukkaannuin verisesti, ja tuntuu pahalta, että hän on hävennyt mua vuosikaudet. Nyt on puheyhteys poikki, kun miehen mielestä olis pitänyt ilahtua kun hän huomauttaa asiasta.... Mustat tiukat farkutkin on kuullemma nolon näköiset.... Mun vaatteet on korkeintan pari vuotta vanhoja. Useimmat muutaman kuukauden ikäisiä. Miehen hmm. on 20 vuotta vanhoja. Hän kehtasi mainita vielä, että mun vaatteet on vanhanaikaisia.
Kommentit (41)
Tyylisi kuulostaa kovin venäläiseltä/wt.
Ehkä sitä voisi päivittää.
Kaikelainen bling bling ja paljetit ei toimi varsinkaan vanhoissa vaatteissa.
Näytä miehelle vaikka instasta Karita Tykän kuvia ja kysy,tarkoittiko sitä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä aiempien kanssa: mies halusi loukata sinua syystä tai toisesta. Ehk hän tuntee itsensä vähemmän haluttavaki kuin sinä saatat näyttää jonkun muun miehen silmään hyvältä, eli kateus. Tai sitten halusi vain loukata saadakseen jonkin riidanaiheen. Yksi entiseni teki näitä pikahyökkäyksiä milloin mistäkin syystä, kun ei ollut muut asiat hyvin ja halusi vain mollata minut maanrakoon. Ts. heikentää itsetuntoa aina nälväisemällä jostain kohtaa sopivasti.
Mulla on uusi mielestäni tosi kiva ja naisellinen talvivaateyhdistelmä. Ajattelin että mies varmaan ihastuu siihen kovasti. Puin päälle ja menin tapaamiseen iloisen odotuksen callassa. Mies vilkaisi kerran ja sanoi arvosteleva ilme kasvoillasn7, että "muuten ihan hyvä, mutta x ei kyllä sovi ollenkaan, sen pitäisi olla y".
Että silleen. Tällaista on usein.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko sulla kestää pukeutua sitä kauppareissua varten? Yleensä riidoissa on sitten kuitenkin kysymys jostain muusta kuin siitä, mistä nyt satutaan riitelemään.
En usko että.n.15 minuuttia on liikaa. Toki jos laitan tukkaa ja vähän ehostan, menee toiset 15minuuttia.
Mutta ihan olen ajatellut, että miehen ei tarvi hävetä. Ilmenikin nyt, että häpee kuitenin.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
No lähtekää vaatekauppaan yhdessä, mies makutuomariksi ja maksajaksi.
Juuri niin.
Ei tässä välttämättä ole mitään dramaattista takana, vaan miehen mieltymykset ovat vuosien mittaan muuttuneet eikä hän ole osannut esittää toivomuksia, ja nyt kaikki purkautui kerralla tyhmällä tavalla. Koeta löytää ratkaisu niin, että menette yhdessä kauppaan ja etsitte jotain, mistä molemmat pitävät.
Outoja vaatimuksia sinänsä, koska yleensä miehen vanhetessaan alkavat toivoa naiselta tyylikkäämpää ja klassisempaa pukeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä aiempien kanssa: mies halusi loukata sinua syystä tai toisesta. Ehk hän tuntee itsensä vähemmän haluttavaki kuin sinä saatat näyttää jonkun muun miehen silmään hyvältä, eli kateus. Tai sitten halusi vain loukata saadakseen jonkin riidanaiheen. Yksi entiseni teki näitä pikahyökkäyksiä milloin mistäkin syystä, kun ei ollut muut asiat hyvin ja halusi vain mollata minut maanrakoon. Ts. heikentää itsetuntoa aina nälväisemällä jostain kohtaa sopivasti.
Mulla on uusi mielestäni tosi kiva ja naisellinen talvivaateyhdistelmä. Ajattelin että mies varmaan ihastuu siihen kovasti. Puin päälle ja menin tapaamiseen iloisen odotuksen callassa. Mies vilkaisi kerran ja sanoi arvosteleva ilme kasvoillasn7, että "muuten ihan hyvä, mutta x ei kyllä sovi ollenkaan, sen pitäisi olla y".
Että silleen. Tällaista on usein.
Mitkä on ne syyt miksi olet tuollaisen sinua loukkaavan tyypin kanssa? Mä jättäisin moisen tyypin joka koittaa puuttua mun pukeutumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla mitään karvarakkautta ole, vaan ihan vaan vaik tykkään että toppatakki on reisi-polvipituinen ja hupussa tykkään tasapainona karvareunasta. En voi sietää anorakkeja, enkä tuulipuvuntakkeja, mutta mies on kuulemma ihmetellyt, että miksi minulla ei ole sellaisia "normaalin" ihmisen takkeja. Pidän talvella myös villakangastakeista, joita minulla on useita. Koska villakangastakki on varsin pelkistetty, niin kengissä tykkään sit et on vähän bling bling. Eli n.4-6 sentin korko, pitkä varsi, ja jotaitain remmi ja ja karvakoristeita löytyy useimmiten. Ja okei tykkään tiukoista housuista, ja niistä nahkahousuistakin, mutta koska olen alaosasta kokoa 36, niin ei niitä tarvi kyllä musta hävetä. Tuohon tarttuminen sattui varmaan eniten.... Puen arkenakin suht juhlavasti, eli en lähde nuhruisessa hupparissa töihin. Töissä on yleensä pitkät mustat kangashousut, ja jokin kietaisuratkaisu/poolo/perus t.paita yläosana. Ulkoilessakin tykkään käyttää nättejä vaatteita, eli adidas, nike ja asics on mun suosikkeja. Jokin näissäkin kuulemma vain mättää, ja näytän kuulemma nololta.... tuli tunne että viittas et olen lihava sellaisiin vatteisiin. Olen 173/64.
Ap.
Tykkään myös näyttävistä laukuista, ja isoista koruista. Eräs laukku esim.paljettia.
Ihmiset nyt vaan tykkäävät erilaisista tyyleistä. Et pääse mihinkään selostamalla täällä, millaisia kenkiä sinulla on, jos miehesi ei niistä tykkää.
Munkin mies pitää erilaisesta tyylistä kuin itse tykkäisin. Mulla melko naisellinen tyyli, mutta mies on ilmaissut pitävänsä siitä, että pukeutuisin mahdollisimman "naapurintyttömäisesti", farkkuihin ja huppareihin tms. Yleensä noudatankin hänen toivettaan, koska samapa tuo mulle on. Mutta jos liikun enemmän yksin tai kavereiden kanssa, niin sitten kyllä pistän päälle tasan ne mitkä omaa silmääni eniten miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Anna esimerkkejä esim. tavallisen työpäivän tai viikonlopun asuista. Mitä puet, jos olette vaikkapa menossa syömään/illanviettoon kavereiden luokse? Entä millaisia päällysvaatteita ja kenkiä sinulla on?
Sinänsä kyllä outoa, että jonkun mielestä olisi jollain lailla suotavaa tai toivottavaa, että kumppani pukeutuisi college-housuihin kauppamatkaksi. Itselläni sellaiset vaatteet on tarkoitettu puhtaasti kotikäyttöön. Ulkoiluhousuillakaan en menisi kauppaan, ellen sitten piipahtaisi hakemassa esim. kahvimaitoa pikaisesti lenkin jälkeen.
Miksi ihmeessä et menisi ulkoiluhousuilla kauppaan?
No jo on hitaasti käynnistyvää sorttia, kun vuosikausien päästä vasta saa suunsa auki ja haukkuu vaatteesi. Vaihda vähän vihmerämpään tyyppiin.
Ja komeroni on tosiaan ihan nykyhetkeä. Myin pari kertaa vuodessa vaatteita kirpparilla, ja loput menee keräykseen. Jos joku miettii että paljetit....70 luku...niin ihan tätäpäivää on sekin. Ei ole mielestäni edes huomiota herättävä, vaan hyvin kaunis musta olkalaukku. Ja en tiedä onko mies ihastunut johonkin, jonkalainen haluisi mun olevan. Ehkä,,, en tiedä. Sitä tässä itsekkin suren. Koska olo tuntuu pelleltä/huijatulta, jos hän on kokoajan ajatellut, että; "Voi apua, kun tuo on nolo".
Ap.
no onko sulle sitten jotenkin ehdottoman tärkeää pukeutua niin kuin pukeudut? Vai voisitko ajatella ilahduttavasi miestä pukeutumalla ainakin välillä niin kuin hän toivoo?
Toki vähän hölmöä että vasta nyt saa suunsa auki mieltymyksistään, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan?
Mies joka haluaa naisen pukeutuvan tuulipuvun housuihin...
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on joku muu ongelma, jonka projisoi sinuun. Eikö sulla ollut muka sama tyyli jo silloin kun tapasitte?
Ei karvasomisteissa mitään vikaa ole, niitä myydään ihan tän syksyn mallistoissa!
Alussa oli rohkeampi. Huomasin kyllä, että mies oli pukeutumisessa kovin konservatiivi, ja pelkistin nopeasti tyyliäni. Luulin että hän piti, koska en kyllä tiedä, mitä tästä enää karsisi.
Ap.
En kyllä katselis miestä, joka ei antaisi olla oma itseni.
Minkä ikäisiä olette? Ihmettelen tuota tapaasi puolustella kuinka uusia vaatteesi ovat. Eikö sulla ole omaa tyyliä, kun vaatteet kelpaa vain yhden sesongin ajaksi? Ehkä miehesi on vihreämpi kuin sinä ja hän ei pidä tavastasi tuhlata luonnonvaroja turhanpäiväisiin vaatekaapin sisällön päivityksiin.
Tos joku mainitsi et iha venäiläisen pukeutumistyyli ja nii mullekki tuli mielee venäläiset pissikset kuvaillusta vaatetuksesta. Jos oot viel joku yli 35v ni huhhuh...
Avaapa vähän tätä teidän suhdetta. Mies on siis miesystäväsi, ollut jo kauankin, vuosia? Minkä ikäisiä olette? Minkälaisessa kyläpahasessa asutte ja miten jaksat katsoa huonosti pukeutuvaa miestä niin kauan? Etkö ole yhtään yrittänyt muuttaa hänen pukeutumistaan fiksumpaan suuntaan? Mies siis pukeutuu 20 vuotta vanhoihin riepuihin ja sinä keikistelet uusissa rimpsuissasi ja karvoissasi paljettiveskan kanssa...? Oletko itäisen naapurimaamme tuliainen tai ihailija? Minkälaisia alusvaatteita käytät? Kelpaavatko ne tälle maajussille?
Joo olen 40v. Mut mitä venäläistä tos oli. Ihan vaatteeni ostan perusketjuista. Ei suomessa kovin näyttäviä kenkiä esim.k.kengässä myydä. Lenkkarit kai pitiäis olla sit jalas, jos kengät on kiusallisen näyttävät.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Avaapa vähän tätä teidän suhdetta. Mies on siis miesystäväsi, ollut jo kauankin, vuosia? Minkä ikäisiä olette? Minkälaisessa kyläpahasessa asutte ja miten jaksat katsoa huonosti pukeutuvaa miestä niin kauan? Etkö ole yhtään yrittänyt muuttaa hänen pukeutumistaan fiksumpaan suuntaan? Mies siis pukeutuu 20 vuotta vanhoihin riepuihin ja sinä keikistelet uusissa rimpsuissasi ja karvoissasi paljettiveskan kanssa...? Oletko itäisen naapurimaamme tuliainen tai ihailija? Minkälaisia alusvaatteita käytät? Kelpaavatko ne tälle maajussille?
7 vuotta, ja 40 vuotiaita ollaan. Etelä-pohjanmaalla asutaan. Ja alusvaatteet ei toki oo koskaan liian hienot ja pitsiset.. Olen yrittänyt fiksata hänen pukeutumistaan, esim.ostamalla lahjaksi vaatteita. Jotkut harvat kelpaa ja useimmat ei. Itse hän ei osta mitään. Olen ihan kantasuomalainen, enkä ole edes käynyt venäjällä tai virossa.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Joo olen 40v. Mut mitä venäläistä tos oli. Ihan vaatteeni ostan perusketjuista. Ei suomessa kovin näyttäviä kenkiä esim.k.kengässä myydä. Lenkkarit kai pitiäis olla sit jalas, jos kengät on kiusallisen näyttävät.
Ap.
No jos viittaat "perusketjuilla" johkin Henkkamaukkaan ja Lindexiin, niin kyllä - olet yli-ikäinen pissis. Miehesi toivoo jo tuon ikäisellä eukolla vähän laadukkaampaa ja klassisempaa tyyliä ja vissiin asiallisia ulkoiluvaatteita, kun niille käyttöä.
Onhan nyt keski-ikäinen eukko halvoissa pillifarkuissa, karvakengissä ja jossain blingbling-laukussa ankea näky.
Miten teillä muuten menee. Onko ihastunut toiseen naiseen tai haaveileeko ainakin jostakusta joka pukeutuu hänen kuvailemallaan tavalla?