Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kai saatte vanhemmiltanne ennakkoperintöä 3999 €/3 vuotta?

Vierailija
11.11.2016 |

Kun täällä palstalla toisaalla itketään perintöverosta, niin muistatte kai siirtää omaisuutta vanhemmilta lapsille edes tämän minimisumman verran, jolloin turhalta verotukselta säästytään? Ainoa keino, jolla verotusta saa laillisesti kevennettyä edes vähän.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei peritä eläviä.

Vierailija
22/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltä ei jää mitään perittävää (köyhä ja vuokralla) ja isää ei ole ( eli lähti kun olin lapsi, eikä ole sen jälkeen "isästä" mitään kuulunut)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaa perinnön arvotavaraksi, vaikka timanteiksi ja antaa ne timantit. Silloin voi antaa enemmän kuin enemmän 3999 euroa kolmessa vuodessa ja inflaatioa ei syö timanttien arvoa.

Vierailija
24/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä palstalla toisaalla itketään perintöverosta, niin muistatte kai siirtää omaisuutta vanhemmilta lapsille edes tämän minimisumman verran, jolloin turhalta verotukselta säästytään? Ainoa keino, jolla verotusta saa laillisesti kevennettyä edes vähän.

En saa. Vanhempieni mielestä olen tuhlaaja. Olen naimisissa, kolme lasta. Olen alalla jossa pienet palkat, meillä ei jää säästöön kuin hyvin pieni summa, silloin tällöin käydään matkoilla. Asunnosta on vieläkin velkaa vaikka ikää on 44v. Etenkin isäni on sitä mieltä että pitäisi olla kesämökki, osakkeita ja sijoitusasunto vähintään tässä iässä. Hän vain ei ota huomioon sitä, että hän jätti erossa äitini, tienaa 20 000e kuukaudessa ja elätti vain itsensä. Minä tienaan kymmenesosan hänen palkastaan ja mieheni vähän enemmän kuin minä. Ei meillä mitenkään voi jäädä säästöön samaa kuin isälläni. Mutta sitä hän ei ymmärrä. On sanonut suoraan että voisi antaa ennakkoperintöä mutta ei halua koska vain tuhlaamme rahat.

No, rahat on hänen saa päättää itse. Mutta olis sitten ihan hiljaa.

Vierailija
25/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidiltä ei jää mitään perittävää (köyhä ja vuokralla) ja isää ei ole ( eli lähti kun olin lapsi, eikä ole sen jälkeen "isästä" mitään kuulunut)

No jos isäsi on sinut aikanaan tunnustanut, ihan taatusti saat perintöosuutesi. Ohis.

Vierailija
26/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saatana perintöä anneta eikä pyydetä. Kyllä se jämpti on näin.

Vierailija
27/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ole vanhemmilta jäänyt paljon perintöä. Siitä olen iloinen ettei velkaakaan.

Vierailija
28/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuuu !

Jos antaa lapselle ennakkoperintöä niin tämä summa lasketaan mukaan varsinaiseen perintöön  ja perintövero sen mukaan sitten tulevaisuudessa.

Ettekö vaan voi antaa rahaa alle 4000 e kolmessa vuodessa. Miksi pitää tehdä asiasta niin iso numero.

Vierailija
29/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂😂

Ei, en usko että saan.

Vierailija
30/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin vanhemmista antaa mulle ja miehelleni sekä kahdelle lapsellemme sen kullekin sen 3900€.

Vierailija
31/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä, että jos siirrän nyt lapsille, niin entäs jos he ovat opiskelijoita tai jäävät työttömiksi, niin jäävät vaille toimeentulotukea, kun on omaisuutta.

Mieluummin kannattaa alkaa jakaa lapsille vasta, kun heidän tilanteensa työelämässä on vakiintunut. Jos ei työelämä onnistu, niin sitten antaa ihan vaan rahana avustusta elämiseen (verottaja antaa tukea elämistä eikä verota siitä)

Vierailija
32/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos isäsi on sinut aikanaan tunnustanut, ihan taatusti saat perintöosuutesi. Ohis.

On tunnustanut, mutta miten perintö asiat menevät, jos isä ei ole suomen kansalainen? Hän kun muutti pois ja pyysi vapautusta kansalaisuudesta syystä x. En tosin kyseiseltä henkilöltä mitään perintöä edes halua.

Vierailija
33/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa kun lähdin niin farmariauton sain päiväksi lainaan muuttoa varten. Ilman kantoapua toki. Siinä kaikki mitä odotettavissa on.

Nyttemmin kuulun parhaiten tienaavaan alle 5 prosenttiin. Tyttärelleni säästän jo osakkeita vaikka hän osaa hädintuskin puhua

Vierailija
34/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin mielummin korottoman asuntolainan vanhemmilta. 

Vierailija
35/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lahjoitamme kumpikin lapsillemme maksimimäärän kolmen vuoden välein. Aloitimme kaikkien kohdalla heti heidän synnyttyään. Tarkoitus on, että näin koottaisiin heille pesämuna omaan asuntoon.

Vanhin lapsista on nyt 12 vuotta ja hänellä on näistä lahjoituksista ja lapsilisistä kasassa 58.000 omaisuus osakkeisiin sijoitettuna. 

Vierailija
36/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöt pitäisi muuttaa verovapaiksi, ettei tarttis sählätä tällä tavalla.

Vierailija
37/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin mielummin korottoman asuntolainan vanhemmilta. 

Siis en olisi kyllä muutenkaan saanut neljää tonnia kolmen vuoden välein, mutta tuo esti pienemmätkin rahalahjat. 

Vierailija
38/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa rahanahneutta

Vierailija
39/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhempien kannattaa aloittaa tämä lahjoittaminen heti lapsen saatuaan. Rahaa tarvitaan juuri silloin, kun ostetaan ensimmäistä omaa asuntoa. Kun myös mummit ja ukit tulevat mukaan, saa lapsi kolmen vuoden välein 24.000 euroa ja parikymppisenä onkin jo iso potti kasassa.

Vierailija
40/48 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuutta kannattaa alkaa lahjoittaa vasta, kun asema työelämässä on vakiintunut. Siihen asti voi auttaa rahallosesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi