Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vaatteita haalarin kanssa käytettiin silloin kun niitä käyttivät myös isommat?

Vierailija
11.11.2016 |

Muistan kyllä, että minullakin oli haalari koko ala-asteen ajan, mutta mitä vaatetta sen kanssa käytettiin? En muista yhtään. Oliko kengät, rukkaset ym. myös mallia "vauva" ?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jotkut gore-tex- kengät ja paksut sormikkaat sekä ihan tavallinen pipo muistaakseni. 

Vierailija
2/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin juuri yhden: kauluri oli aina talvella! Ei kaulaliinaa vaan aina piti laittaa kauluri.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli jotkut gore-tex- kengät ja paksut sormikkaat sekä ihan tavallinen pipo muistaakseni. 

Oliko isojenkin haalareissa lenksut punteissa? Siis ne kenkien alle laitettavat?

Vierailija
4/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pilkkihaalarin alla villapaita ja tavallinen aluspaita. Housuina olivat verkkarit ja tavalliset alushousut.

Vierailija
5/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taisi olla lenksut? Muistaakseni, ihan varmaksi en voi sanoa... 

Vierailija
6/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin haalaria teininäkin. Kenkinä kuomien tyyppiset toppakengät, toppahanskat ja pipo valtavalla tupsulla. Ei ollut lenksuja punteissa.

Vierailija
7/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gore viittaa siihen, että olet nuorempi. Tuliko haalarit jossain vaiheessa takaisin muotiin eli milloin sinä niitä käytit? Meillä niitä oli ala-asteella 90-luvun alkupuolella, mutta sen jälkeen ne hävisi koululaisilta.

Vierailija
8/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkinä oli Nokian Hankiset-saappaat (niitä taisi olla joka nokialaislapsella ainakin?) 80-luvulla ja 90-luvun alussa. Pipo oli tavallinen tai sit sellainen iso tupsupipo, pienempänä kypäräpipo ja kauluri, hanskat oli pienenä kai jotkut nahkarukkaset tai äidin/mummon kutomat tumput. Jos ne kastui, mentiin vinkumaan ovelle, että joko saa tulla sisälle (ulkona piti olla aina vähintään tunti).

Vierailija
9/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä usein oli ohuemmat vaatteet sielllä alla, ei koulussa voinut istua koko päivää paksuissa haalareissa. Esim. paksut sukkahousut ja hame tai ohuemmat sammarit, jonka päälle haalarit sitten vedettiin ulos mentäessä. Ja rukkaset ja pipo sekä se kauluri! :)

Ja ulkokengät otettiin aina pois eteisessä ennen joka tuntia.

Ja kuka muistaa kaulaliinapipot?

Vierailija
10/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytin haalaria teininäkin. Kenkinä kuomien tyyppiset toppakengät, toppahanskat ja pipo valtavalla tupsulla. Ei ollut lenksuja punteissa.

Oliko niissä haalareissa minkäänlaista kosteussuojaa silloin?

Vierailija
11/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kouluikäiset pärjäsi märällä silloin, kun ei ollut näitä "teknisiä materiaaleja", jotka pitää vettä? Kun minun muistikuvan mukaan kouluikäisenä ei sillonkaan enää käytetty varsinaisia kurahousuja, joita nuoremmilla oli.

Vierailija
12/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ainakaan meillä mitään kosteussuojia. Äiti ompeli ite haalarit ja kavereille kans. Märässä ei kannattanut istua ja jos istui, niin sit kastui se persus, tai ainakin haalarit persuksen kohdalta ja ehkä vähän collegehousutkin sieltä alta.

Vierailija
13/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut ainakaan meillä mitään kosteussuojia. Äiti ompeli ite haalarit ja kavereille kans. Märässä ei kannattanut istua ja jos istui, niin sit kastui se persus, tai ainakin haalarit persuksen kohdalta ja ehkä vähän collegehousutkin sieltä alta.

Miksi kurahousuja ei sitten käytetty, vaikka muuta vedenpitävää ei ollut?

Vierailija
14/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

T paita lappuhaalareissa

Vierailija
15/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka muistaa kaulaliinapipot?

Mikä se on ??

Vierailija
16/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurahousut oli pikkulapsille=tarhaikäisille ja pienemmille, ala-asteikäiset oli jo sen verran isoja, että piti osata elämän realiteetteja. ;-)

Vierailija
17/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani haalareiden kanssa oli talvilenkkarit ja ne oli joko vaaleanpunaiset tai mintunvihreät. Jotkut rukkaset oli, mutta ei ihan tarhaikäisten mallia, lisäksi pipo, joka siihen aikaan oli ruma. Alla oli college-housut ja -paita, siihen aikaan hame oli jotenkin liikaa arkena.

Vierailija
18/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurahousut oli pikkulapsille=tarhaikäisille ja pienemmille, ala-asteikäiset oli jo sen verran isoja, että piti osata elämän realiteetteja. ;-)

Aha. Kunpa joku olisi kertonut tuon aikoinaan mun vanhemmille. Mulla nimittäin oli 90luvulla kurahousuja varmaan vielä 10v:nä ja ne oli ihan älyttömän tyhmät ja nolot, ja paljon kankeammat kun nykyiset. Ei onneksi kouluun tarvinnu laittaa.

Vierailija
19/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku bula-hatut? 

Vierailija
20/33 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. Kunpa joku olisi kertonut tuon aikoinaan mun vanhemmille. Mulla nimittäin oli 90luvulla kurahousuja varmaan vielä 10v:nä ja ne oli ihan älyttömän tyhmät ja nolot, ja paljon kankeammat kun nykyiset. Ei onneksi kouluun tarvinnu laittaa.

Olisiko kivempi ollut olla märissä vaatteissa vai?