Mitkä seikat altistavat naisen yksinäisyydelle
?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älykkyys
Tätä olin tulossa kirjoittamaan.
Miksi olette sitä mieltä että älykkyys altistaa naisen yksinäisyydelle?
M
Sekä miehet että naiset sietävät huonosti itseään älykkäämpää naista. Molemmat viihtyvät hyvin itseään älykkäämmän miehen seurassa,
Olen itse syvällinen luonne. Toki osaan nauraa, mutta huumorini on sellaista -ei helposti ymmärrettävää-, tykkään mustasta, älyllisesti kärjekkäästä huumorista, joka esim sisältää piilomerkityksiä. Rehellisesti sanottuna olen hyvän yleissivistyksen omaava, ja tiedonjanoinen, kiinnostunut lähes kaikesta.
Tuttavapiirissäni en monen kanssa ole samalla aaltopituudella, mikä on sääli, toki yhteisiä asioitakin löytyy, mutta en jaksa kiinnostua vain ainoastaan eri lastevaatemerkkien kokemuksista, tai pikku Jannin päiväunihärdellistä. Tylsistyn kun puheen aiheet rajoittuvat hyvin pieneen aihepiiriin.
Maailma on niin suuri ja avara! Olisi niin innostavaa puhua vaikka tähtitieteestä tai vaikka politiikan uusimmista ilmiöistä maailmalla!
Vierailija kirjoitti:
Masentuneisuus, talousongelmat
Tämäpä uutta että rahastako se on kiinni? Tietenkin jotain etelän reissuja se voi rajoittaa, mutta että ystävyyden?
Sinkkumies
Hienosti kiteytetty. Laskin, että elämässäni on ollut kahdeksan narsistista tai muuten häiriintynyttä ihmistä. Aina on jostakin tullut uusi tilalle kun olen edellisestä päässyt eroon. Nämä kokemukset ovat jättäneet jälkensä ja minun on vaikea luottaa ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. En tiedä. Minulle on löytynyt rääkkääjä joka ikäkaudelle ihan pienestä lapsesta lähtien. Ehkä olen sitten todella herkkä ja olen ottanut sellaisen ihmisen julmuuden niin raskaasti, että olen mielummin yksin kuin annan edes mahdollisuutta sellaisen taas tapahtua.
Minä olen hiljainen. Ex-miehen työn takia muutettiin usein. Hän sai helposti uusia kavereita, mä sain lähinnä lapsenhoitopyyntöjä "koska mullakin oli" lapsia. Mies sai aina uusia kavereita, mulle tosiaan tarjottiin lapsia hoitoon, otinkin.. Mutta useamman muuton ja eron myötä kaverit jäi.. nykyisen miehen kaverit reippaasti nuorempia lapsia, en jaksa biletysalkuakaan, välillä kaipaisin seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älykkyys
M
Sekä miehet että naiset sietävät huonosti itseään älykkäämpää naista. Molemmat viihtyvät hyvin itseään älykkäämmän miehen seurassa,
Kyllä me viihdytään, mutta jos on kaikkitietäväinen, niin sellaista taas ei jaksa kukaan. Naisissa tuo tuntuu olevan yleisempää ja joidenkin tietokonenörtti miesten kohdalla sitä omaa osaamistaan pitää korostaa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
yksinäinen sinkkunainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujous
Totta. Jotkut, ehkä itsekin ujonpuoleiset naiset, sietävät ujouttani. Miehet eivät. Miehet heittävät jonkun isku-replan, ja kun en ujouteni vuokse lähde mukaan, niin se siitä. Kukaan mies ei ole malttanut odottaa, että tutustuisi minuun paremmin.
Kyllä se on sun homma, jos mies iskee juttua, niin enempää ei voi enää tehdä. Ujot naiset on söpöjä.
Sinkkumies
Minun kohdalla ne miesten jutut ovat olleet jotain "sulla on hyvä perse", "miten sanotaan ruotsiksi 876" yms. Mitä sellaiseen voi edes vastata? Neuvopa vähän niin osaan seuraavalla kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älykkyys
M
Son kuviteltu älykkyys.
Sinkkumies
Tuli mieleen se ohjelma, jossa korkeakoulutetut naiset avautui sinkkuudestaan. Se ylemmyydentunne jäi päällimmäisenä mieleen syynä, miksi ehkä joku ei kolahda.
No itsellä oli toi sosiaalisista tilanteista ahdistuminen ja paha ujous uusien ihmisten kanssa koulukiusaaamiskokemusten takia. Älykkyydellä taas on ollut päinvastainen vaikutus: kun liityin Mensaan, sain sitä kautta paljon kavereita.
Sairaudesta johtuva kova ja krooninen väsymys voi altistaa yksinäisyydelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujous
Totta. Jotkut, ehkä itsekin ujonpuoleiset naiset, sietävät ujouttani. Miehet eivät. Miehet heittävät jonkun isku-replan, ja kun en ujouteni vuokse lähde mukaan, niin se siitä. Kukaan mies ei ole malttanut odottaa, että tutustuisi minuun paremmin.
Kyllä se on sun homma, jos mies iskee juttua, niin enempää ei voi enää tehdä. Ujot naiset on söpöjä.
Sinkkumies
Minun kohdalla ne miesten jutut ovat olleet jotain "sulla on hyvä perse", "miten sanotaan ruotsiksi 876" yms. Mitä sellaiseen voi edes vastata? Neuvopa vähän niin osaan seuraavalla kerralla.
Toi jälkimmäinenhän on ihan tikusta asiaa mihin voit heittää jonkun tyhjänpäiväisen vastakysymyksen.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujous
Sinkkumies
Toi jälkimmäinenhän on ihan tikusta asiaa mihin voit heittää jonkun tyhjänpäiväisen vastakysymyksen.
Sinkkumies
Olen hyvin ujo, enkä osaa jutella vieraampien ihmisten kanssa, en edes heittää mitään tyhjänpäiväistä. Jäädyn aina täysin, mutta sitä ei varmaan huomaa, vaikutan luultavasti ylimieliseltä. Tuttujen kanssa olen puhelias.
Tämmönen kombinaatio:
sairaudesta johtuva krooninen väsymys ja jähmeys,
narsistiset, henkisesti raatelevat ihmiset lähipiirissä koko elämän ajan,
koulukiusaaminen,
alkoholismi yms hävettävät asiat lapsuudenkodissa,
vetäytyvä ja herkkä luonne,
toistuva terapeutin rooliin ajautuminen,
omat mokat ja sosiaaliset epäonnistumiset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistushaluinen mies, joka sabotoi niin ystävyys- kuin sukulaissuhteet.
Ei ole pakko suostua. Pidät vain yhteyttä. Aikuinen ei syyttele toisia omista suhteistaan, vaan kantaa itse niistä vastuunsa. Lisäksi onhan sinulla ollut mies. Mihin sen hukkasit?
Sinkkumies
Ei olekaan pakko suostua, voi valita käsittämättömän kiukuttelun ja raivarit. Tein sittemmin selväksi, ettei semmoinen enää käy ja mieskin on löytänyt jostain toimintakykyä pysäyttää käytöksensä. Ei se missään hukassa ole, mutta sais mennä, ei noin itsekeskeisestä ihmisestä ole seuraa. Kylläpäs sinä sitten tiedätkin muiden asiat paremmin. Miten noin erinomainen ihminen voikaan olla sinkku?
Sinkkumies