Mitkä seikat altistavat naisen yksinäisyydelle
?
Kommentit (35)
Omasta kokemuksestani voin sanoa, että liika kiltteys ja nuorena pelkästään opintoihin syventyminen niin, ettei käy vähintään kerran parissa viikossa kaupungilla kavereiden kanssa. Myös vanhoillinen/uskonnollinen arvomaailma ja mummomainen pukeutuminen rajoittavat ystävien saantia. Toisaalta minulla on kyllä aina ollut ainakin pari läheistä ystävää. Sen voisin vielä todeta, että jos aina höpisee pitkiä litanioita omia juttujaan seurassa, kuten minä tein, kunnes minulle huomautettiin siitä, niin ei kannata ihmetellä, miksi ei koskaan kutsuta mihinkään ;).
Omistushaluinen mies, joka sabotoi niin ystävyys- kuin sukulaissuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älykkyys
Tätä olin tulossa kirjoittamaan.
Miksi olette sitä mieltä että älykkyys altistaa naisen yksinäisyydelle?
M
Toisten pinnallisuus ja selän takana paskan puhuminen sekä joidenkin kohdalla hyötymistarkoitus saavat eristäytymään.
Vierailija kirjoitti:
Omasta kokemuksestani voin sanoa, että liika kiltteys ja nuorena pelkästään opintoihin syventyminen niin, ettei käy vähintään kerran parissa viikossa kaupungilla kavereiden kanssa. Myös vanhoillinen/uskonnollinen arvomaailma ja mummomainen pukeutuminen rajoittavat ystävien saantia. Toisaalta minulla on kyllä aina ollut ainakin pari läheistä ystävää. Sen voisin vielä todeta, että jos aina höpisee pitkiä litanioita omia juttujaan seurassa, kuten minä tein, kunnes minulle huomautettiin siitä, niin ei kannata ihmetellä, miksi ei koskaan kutsuta mihinkään ;).
Mitä sä taas höpötät täälä.
Jaa. En tiedä. Minulle on löytynyt rääkkääjä joka ikäkaudelle ihan pienestä lapsesta lähtien. Ehkä olen sitten todella herkkä ja olen ottanut sellaisen ihmisen julmuuden niin raskaasti, että olen mielummin yksin kuin annan edes mahdollisuutta sellaisen taas tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älykkyys
M
Ihmisten typeryys ärsyttää. Esimerkiksi juoruilu kun ei huomata että juoruilun kohde onkin lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älykkyys
M
Son kuviteltu älykkyys.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Ujous
Totta. Jotkut, ehkä itsekin ujonpuoleiset naiset, sietävät ujouttani. Miehet eivät. Miehet heittävät jonkun isku-replan, ja kun en ujouteni vuokse lähde mukaan, niin se siitä. Kukaan mies ei ole malttanut odottaa, että tutustuisi minuun paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Omistushaluinen mies, joka sabotoi niin ystävyys- kuin sukulaissuhteet.
Ei ole pakko suostua. Pidät vain yhteyttä. Aikuinen ei syyttele toisia omista suhteistaan, vaan kantaa itse niistä vastuunsa. Lisäksi onhan sinulla ollut mies. Mihin sen hukkasit?
Sinkkumies
Järvi ei kulu soutamalla eikä...
Jos rupeaa näyttämään siltä ettei ole ketään kenen kanssa jutella, niin kunnon flirtti päälle. Ei mitään puhumattomia Urpoja, niistä ei yksinäisyys parane. Ei myöskään supliikkimiehiä tai alfoja, ne lämmittää ihan yhtä paljon kuin kusi housuissa pakkasella.
Sellainen perusmies. Niillä on yleensä muutama kaveri ja pari-kolme ihan järjissään olevaa naispuolistakin kaveria.
Parissa kuukaudessa huomaat ihan yhtäkkiä että saat päivässä kolme puhelinsoittoa ihan vaan mitä tehtäis tai tuutko mukaan.
Noin syntyy ystävyyksiä, kaverisuhteita, särkyneitä sydämiä ja joskus lapsiakin. Valkkaa joku ihan ok näkönen mies ja mene juttelemaan. Jos et keksi yhtään mitään sanottavaa, niin sano hei.
Monesti ainakin se, jos ei ole pariutuvaa tyyppiä eikä välitä lapsista. Naisten välisissä ystävyyssuhteissa juuri omien pari- ja perhesuhteiden puiminen on keskeisessä roolissa ja lapsettomaan sinkkuun voidaan suhtautua säälivästi tai epäasiallisesti. Oman tien kulkijoita ei aina oikein arvosteta naisten ystäväporukoissa.
Sitten on toki samoja syitä, kuin minkä vuoksi miehetkin tuppaavat jäämään yksinäisiksi: liian erilainen maailmankatsomus tai liian erilaiset kiinnostuksen kohteet suhteessa ympäristöön, sosiaaliset pelot tai mt-ongelmat, vähäinen vapaa-aika, terveydellisistä, taloudellisista tai muista syistä rajoittunut elinpiiri tai yksinkertaisesti hemmetin huono tuuri. Seikkoja on yhtä monta kuin yksinäisiäkin. Mielestäni olisi kuitenkin tärkeää pitää mielessä, että yksinäisyys ei automaattisesti johdu siitä, että ihminen olisi jotenkin foobinen tai epämiellyttävä luonne. Hiemankin massasta poikkeavalla voi olla hankalaa löytää samanhenkistä seuraa ja moni on tullut siihen lopputulokseen, että ystävyys liian erilaisen ihmisen kanssa ottaa enemmän kuin antaa. Itse aikoinani sain niin paljon paskaa niskaani täysin eri aaltopituudella olevilta ns. ystäviltä, että nyt jatkossa olen mieluummin yksin kuin angstaisin koko ajan, miksi olen niin vääränlainen. Hyvänpäiväntuttuja on paljon helpompi saada ja heissä on se hyvä puoli, että heidän kanssaan jutustellessa sosiaaliset taidot pysyvät väkisinkin yllä.
t. nainen