Pystytkö juomaan 3 annosta alkoholia?
ja päättää illan sitten siihen ja tulla kiltisti kotiin.
Kommentit (31)
Todellakin pystyn. Minusta huolestuttavaa, jos ei pysty
Pystyn ja yleensä näin teenkin, 5 on maksimi ja varmaan se maksimi suosituskin naisille. En tykkää krapulasta ja ne kolme voi juoda ihan rauhassa samalla, kun jutustelee kavereiden kanssa eikä vetää kaksinkäsin vartin sisään. :)
Kyllä, mutta olen siinä tilanteessa mielummin ilman.
Onhan se tuhlausta juoda sen verran ettei humalaan tule, kun vähimmillään siihen menee 10 euroa (opiskelijalle iso raha), tulee saatua monta sataa ylimääräistä kaloria eikä siitä edes saa mitään hyvää (vertaa vaikka makulatteen tai kokikseen jotka sentään maistuvat ihanilta)
Pystyn, ja usein teenkin niin. Toki välillä on kiva juoda muutama enemmänkin, mutta alkaa nykyään olla seuraavan päivän olot sen verran kaameita että kivempi pysytellä vaan siinä muutamassa.
Pystyn ja toisinaan otan sen 2-3. Nyt on salkku ja olen jo ottanut enemmän kuin kolme. Vakaa aikomus tempaista kaljakänni. Alkoholin funktio on humala ja muunlainen käyttö on sitä väärinkäyttöä.
Joo yleensä pystyn. Toki joskus on ollut tarkoitus vaan käydä syömässä ystävien kanssa, mutta sitten onkin ollut hyvä fiilis kaikilla ja ilta on jatkunut aamuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tuhlausta juoda sen verran ettei humalaan tule, kun vähimmillään siihen menee 10 euroa (opiskelijalle iso raha), tulee saatua monta sataa ylimääräistä kaloria eikä siitä edes saa mitään hyvää (vertaa vaikka makulatteen tai kokikseen jotka sentään maistuvat ihanilta)
Makulatte tai kokis? Ootko 12-vuotias? Kenen mielestä sellaiset sokeri- ja esanssipommit on HYVIÄ?
Joo, mutta en näe syytä jättää iltaa kesken, vaikka juomisen lopettaisinkin :)
Vierailija kirjoitti:
Tuttu ajatusmalli menneisyydestä itsellenikin, mutta aikuistuhan vielä muutama vuosi, niin opit arvostamaan "yksiäkin".
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin juominen ilman humaltumistarkoitusta on siis tuhlausta... Kuulostaapa duunariteiniltä:) Moni ottaa kyllä todella paljon mieluummin lasin hyvää punaviiniä kuin jotain lasten sokerisotkuja. Hahhah, voisinpa kuvitella ihmisten ilmeet, jos illanistujaisissa toteaisin pokkana, että en viitsi juoda viiniä, kun se menee hukkaan ilman kunnon känniä xD Aikuisten porukassa tämä on mainio tapa vaikuttaa urpolta juntilta ja tehdä itsensä naurunalaiseksi.
Helposti. Ihan yhtä helposti kuin pystyn juomaan yhden annoksen tai kymmenen annosta tai nolla annosta. Helppoa, kun ei ole alkoholisti eikä absolutisti.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin juon alkoholia sen maun vuoksi, en kännätäkseni. Ja 2-4 annosta on just passeli määrä, ei tarvi kärsiä seuraavana päivänä krapulasta. En laske kaloreita jos olen viettämässä hauskaa iltaa ystävien seurassa. Toisaalta en sitten tuhlaa rahaa makulatteen enkä kokikseen.
Harvemmin onnistuu. Yleensä alkaa jo ensimmäisen puolivälissä tökkiä. Joskus nuorena se kolme oli sellainen tavallinen määrä. Joskus harvoin saattoi mennä enemmänkin, mutta tämä vaati jo vakaan päätöksen että nyt "vedän perseet". Nykyään en edes yritä juoda, kun selvinpäin on mukavampaa, enkä saa tuosta väkisin juomisesta mitään iloa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sellaiset makulattet vasta kalliita ole vs. Niiden laatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin juominen ilman humaltumistarkoitusta on siis tuhlausta... Kuulostaapa duunariteiniltä:) Moni ottaa kyllä todella paljon mieluummin lasin hyvää punaviiniä kuin jotain lasten sokerisotkuja. Hahhah, voisinpa kuvitella ihmisten ilmeet, jos illanistujaisissa toteaisin pokkana, että en viitsi juoda viiniä, kun se menee hukkaan ilman kunnon känniä xD Aikuisten porukassa tämä on mainio tapa vaikuttaa urpolta juntilta ja tehdä itsensä naurunalaiseksi.
Voin kyllä ihan aikuisessa porukassa todeta "Ei kiitos(, en pidä viinistä)" eikä kukaan naura.
Syötkö itse suklaakakkua aikuisilla kahvikutsuilla jos et pidä suklaasta? Miksi? Itse en söisi. Sen sijaan jotain vähän ei-niin-maistuvaa vihannesta syön koska saan siitä makuelämyksen sijaan jotain muuta (=vitamiineja ym).
Eli kolme lasia viiniä, hmm. Oletan, että tämä tapahtuu vapaa-ajalla. En ottaisi sitten ollenkaan, sillä siitä ei kohdallani olisi iloa suuntaan eikä toiseen. En ole niin hulluna alkoholin makuun, voin juoda vaikka kolme kermavaahtokaakaota (jossa maku-kalorimäärä-funktio kohdillaan, toisin kuin alkoholissa). Minun pituiseni ei tule siitä määrästä edes rentoutuneeksi. Eli mikään alkoholin funktio (aistinautinto tai rentouttava/ ilostuttava vaikutus) ei sillä kolmella annoksella täyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sellaiset makulattet vasta kalliita ole vs. Niiden laatu.
Jos toinen siitä tykkää niin eikös ole silloin ihan hyvä rahan meno kohde? Mikä tekee punaviinistä sen "laadukkaampaa" elintarviketta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makulatte tai kokis? Ootko 12-vuotias? Kenen mielestä sellaiset sokeri- ja esanssipommit on HYVIÄ?
Peukutusten määrästä päätellen puolet on joko 12-vuotiaita tai sitten taidat olla vähän umpimielinen aikuinen itse kun jaottelet tavalliset juomat lasten ja aikuisten juomiksi :))
Tietysti. Miksi ei? Oltiin viettämässä pikkujouluja (aikuisporukalla) ravintolassa syömässä. Alkukuohari, lasi viiniä ja jälkiruokaviini. Kahvi ja kotiin nukkumaan. Oli muuten todella kiva ilta:)