sisko kirjoittaa lapsemme nimen väärin aina!
tuli tuosta toisesta ketjusta mieleeni kun tympii kun oma siskoni kirjoittaa lapsemme nimen väärin :( Mieheni on ulkomaalainen ja nimi aavistuken suomalaisesta poikkeava. Ei nyt kuitenkaan mikään megavaikea. Jouluna lapsen nimi oli kirjoitettu paketteihin väärin ja sisko ihmettelikin, että kuinka hän nyt niin. Synttäreitä vietettiin vähän aikaa sitten ja taas oli nimi väärin kirjoitettu ja vieläpä erilailla kuin jouluna.
pahalta tuntuu. Eikö hän sen enempää välitä, että kirjoittaisi edes nimen oikein? vai haluaako näpäyttää kun "näin erikoisen" nimen lapsellemme olemme antaneet?
Esimerkki. Jos vaikka lapsemme nimi olisi nyt vaikka Leilah, niin jouluna se oli kirjoitettu Leylah ja syntympäpäiväkorttiin Leila. :(
Joo ja nimi ei ole siis tuo.
Kommentit (23)
peräti toivottavaa. Ei edes erityisen vaikeaa, kun kerran kysäisee oikean kirjoitusasuan. Kyllä minuakin harmittaisin, jos toistuvasti nimi kirjoitettaisiin väärin. Tulisi sellainen tunne, että vastapuolta ei edes kiinnosta asia.
Mun on ihan pakko avautua siltä kantilta, että kyse on mun sukunimestä. Nimittäin kun aikoinaan menin exäni kanssa naimisiin, en vaihtanut sukunimeäni, eikä hänkään, pidimme siis omat. Noh, tämähän ei mennyt exän sukulaisille jakeluun, vaikka asiasta tuli ilmoitettua: saimme kortteja yms., joissa minut oli "ristitty" rva Virtaseksi, vaikka olin edelleen se Heikkinen. (nimet keksittyjä) Otti muuten ihan pirusti kaaliin, eikä mies suostunut sitten itse ottamaan asiaa enää puheeksi heidän kanssaan. Noh, miehestä tuli ex, onneksi en vaihtanut nimeäni. Asia otti kaaliin silloin ja kyllähän tuo vieläkin ärtyneenä muistaa.
No mutta rouvahan on jonkun vaimo ja se sukunimi perässä tulee miehen nimestä, ei sen naisen. ELi jos olet mari lintula-lahtinen, miehesi on pekka lahtinen, olet silloin rouva lahtinen.
Onko sun vaikea ymmärtää että vaikka joku asia olisi sulle tärkeä, jollekin toiselle se sama asia on yhdentekevä eikä hän tule edes ajatelleeksi että se sulle voisi olla tuollainen elämän ja kuoleman kysymys!
Ihan oikeasti, löysää vähän.