<3 MAALISKUISTEN viikonloppu (pe-su)<3
Tässäpä pino, palailen iltapäivällä. Nyt aamukahville.
Maisa
Kommentit (63)
Se on 40+0 myös täällä! Eikä niin mitään. Olo on jotenkin hassu ja epätodellinen, tätä päivää, kun on odotettu. Jotenkin sitä vaan naiivisti kuvitteli, että nyt viimeistään oltais synnärillä. Nyt musta tuntuu, että tää asukki ei taidakaan poistua yksiöstään kuin häätämällä.
3X: ei meilläkään ole tehty mitään virallista painoarviota. Viikko sitten kyselin painosta terkkarilta, niin hän sanoi, ettei tee painoarviota, koska heitot on niin suuria. Hän arveli kuitenkin vaavin olevan ennemmin yli kolme kuin alle kolme kiloa. Mä olin siis lähinnä huolissani siitä, onko vaavi kasvanut normaalisti, kun sf-mitta oli sama 30 kuin viikkoa aikaisemmin. Terkan mukaan se johtui vaan siitä, että vaavi oli laskeutunut alemmas ja pää kiinnittynyt.
Noh, ei se kai auta kuin odotella. Tai mieluummin ehkä olla odottamatta. Se kun onkin niin helppoa...
Onnea BROWNIETTELLE!! Ihanaa, että vauvoja syntyy, vaikka ei oma vielä olekaan tuloillaan.
Koittakaahan naiset kärvistellä ja jaksaa odottaa!!
Mukavaa perjantaipäivää!
t: Hömppä ja masukki 40+0
Mies ollut tämän viikon nyt töissä ja tuntuu että hyvinhän tästä viikosta selvittiin vaikka sitä jännitinkin:) Hieman on väsy olo, mutta viime yönä nukuttiin hyvin niin että heräsin aamulla jo 7 jälkeen! Nyt on vauva tuolla nukkumassa j neidin kanssa pitäisi mennä aamupalalle...
LILY: On meillä nimi jo valmiina. Alku viikosta saatiin päätettyä sitten kunnolla ja kirjoitinkin sen jo siihen masitraatin paperiin ettei enään pääse vaihtamaan:) Kenellekään ei olla kerrottu, eikä kerrota. Pappi saa kuulla ensimmäisen sitten mikä meidän vauvasta tulee ja muut kuulevat sen sitten papilta:) Näin tehtiin esikoisenkin kanssa ja tehdään nytkin.
Pieni vinkki lahjanhankkijoille joilla tulee kaiverrus: Esikoisen kanssa tehtiin niin että kirjoitettiin vauvan tiedot (nimi, synt.aika, pituus ja paino) paperille ja laitettiin kirjekuoreen joka kiinni. Kuoren sitten sai antaa kaivertajalle ja lahja oli valmiiksi paketoituna kun meni hakemaan. Kaikki toteuttivat tätä niin että nimi pysyi salassa. Ei tarvinnut mennä jälkikäteen kaiverrukseen. Näin me teemme tälläkin kertaa. KAikille kyselijöille laitetaan kuori matkaan:)
Nyt me mennään syömään!
-Santtu, esikoistyttö 1v4kk ja nukkuva vauva 2,5vko
[color=Cornflowerblue]Ihan ensimmäiseksi onnittelut pikkuprinsessoista [b]Browniettelle[/b] ja [b]n.1979:lle[/b]! Jokohan tänään [b]Fiona[/b] kotiutuu oman nyyttinsä kanssa ja saadaan kuulla lisää vauvaterveisiä... Ainakin [b]SEV:llä[/b] eilisen pinon oireet vaikuttivat hyvältä. Jokohan [b]Sport[/b] pääsi tositoimiin... *jännittää*
Eilinen ilta ja viime yö meni taas SUPISTELUJEN kanssa lähemmäs neljää. Illalla supistukset olivta kivuttomia harjoitussupistuksen tyylisiä, mutta tulivat parin tunnin ajan aika tarkalleen 10 minuutin välein. Nukkumaan mennessä supistukset muuttuivat hieman enemmän oikean supistuksen tuntuisiksi, tuntui ihan reisissä asti ja kauhee kakkahätä iski välillä. Hieman rupee ärsyttää, jos aina joka toinen yö menee näin ja sitten ei kuitenkaan tapahdu mitään suuntaan eikä toiseen. No, toivottavasti nääkin supistukset nyt jotain aikaan kuitenkin saa. Aamuyöllä just kun olin päässyt nukahtamaan heräsin siihen, että veti suonta ihan älyttömästi, yritin nousta sängystä, mutta sattui niin sairaasti, että melkein itkin. Vaikersin siinä ja mieskin heräsi ja kysyi " supistaako?" ja kun sanoin, että ei kun vetää suonta ihan älyttömästi jalasta, niin hän käänsi kylkeä :) Nyt aamullakin supistukset jatkuneet, kivuttomina tosin.
Tänään aattelin leipoo neidin kanssa kauralastuja ja sitten illalla mennään mun siskon luo kattoo, niiden uutta koiranpentua. Neidillä taas tänään kerhopäivä, joten mulla kolmisen tuntia ihan omaa aikaa -> ihanaa! Eilen neiti olikin oikein extrahankala... hermot ihan menneet iltaan mennessä, lastenohjelmien jälkeen huusi ja raivosi puoli tuntia ja oli jo muuttamassa mummolle ja papalle, kun mä kuulemma kiusaan häntä, kun en antanut hakea kavereita enää meille. Onneksi mies hoiti iltakiukuttelujen selvittelyt.
Tsemppiä meille kaikille, niin supistusten kuin piinallisen odotuksenkin suhteen!
Nyt pukeutumaan ja leipomaan...
-Monkey ja mosse rv. 38+2-
Täällä ei mitään uutta, aamulla heräsin pitkästä aikaa jo kuuden maissa kun muuten on tota unta ihan kiitettävästi riittänyt. Ekaa kertaa meidän yhdessä olon aikana noustiin sängystäkin jo tuntia ennen kellon soittoa! Mies lähtikin sitten laskettelemaan ja mun pitäisi täällä vielä tehdä jotain tuon koulutuksen lopputyön eteen. Eilen pelästyin itse ja mieskin taisi melkein saada sydänkohtauksen, kun se oli jo lähtenyt koululle ja mä menin vessaan, se vaan unohti jotain ja tuli koputtamaan takaovelle. Mä tietty kauhealla kiireellä juoksin ovelle pyjamahousut nilkoissa ja kompastuin komeasti matkan varrella... Aika pehmeästi mätkähdin, eikä sattunut, mutta mies tuossa just lähtiessään varoitteli, että ei sitten enempää syöksyharjoituksia... Käsittämätöntä, miten tätä kroppaansa ei hallitsee enää kunnolla, käsistäkin tuntuu tipahtelevan ihan kaikki mihin koskee. Saa nähdä, miten se vauva sitten pysyy sylissä :) No, nyt onneksi kaikki hyvin ja vauva liikehti heti kaatumisen jälkeen normaalisti. Ehkä sitä taas muistaa hetken aikaa ottaa vähän rauhallisemmin?
Tossa aamusella pyöriessäni rupesin miettimään kaikkia vauvanhoidollisia kysymyksiä... Eli missä vaiheessa noi tuttipullot ja tutit kannattaa keitellä, ja miten ne keitetään, siis riittääkö käyttö kiehuvassa vedessä vai pitääkö ne pitää siellä jonkun aikaa? Kannattaako vastiketta varata valmiiksi jääkaappiin? Jos vauva nukkuu alkuun äitiyspakkauksen laatikossa, miten olette ratkaisseet suuren peiton ongelman? Vai missä olette alussa nukuttaneet? Nyt rupeaa tuntumaan, että yksinkertaisimmatkin asiat on ihan hukassa... Kiva jos joku jaksailee sieltä vauva-arjen keskeltä vastailla :)
-Aranja ja masussa viihtyvä pikku-Ukko rv 37+2-
Oma olo näin aamulla mitä loistavin ja yökin meni ilman menkkakipuiluja ja vessassa ravaamista. Masentavaa! Joku totesi aikaisemmassa pinossa, ettei olisi uskonut, että oikein odottaa sitä, että alkaa tehdä kipeää. NIINPÄ! Minä ainakin odotan...
Tänään tai huomenna olisi siis miehen asettama eräpäivä tämän vauvelin syntymälle, mutta luulenpa että poju vähät välittää isänsä toiveista. =)
Uusia vauvauutisia odotellessa!
AliisaS + Edvard rv 39+4
Ainakin siltä tuntuu. Eilen siivosin ja heitin matot pihalle, pesin lattiat ja sit käytiin illalla viel saunassa. Olo on mitä mainioin ja voisin melkein sanoa etten raskaana olisikaan. En tiedä onko vatsa laskeutunut vähän kun eilen selvisin ihan ilman rennietä, toissa iltana jouduin ottamaan 2 ja silti illalla vielä närästi.
Vauvan hoidosta kyseltiin. Mulla ainakin on pari tölkkiä korviketta kaapissa ihan varmuudeks, pulloja ja tutteja piti muistaakseni keittää 5 minuuttia ja jos ottaa sairaalaan oman tutin mukaan niin kannattaa alkaa keittelemään. Äitiyspakkauksen peitto on sen verran iso että sen reunat saa helposti taitettua patjan alle tai sitten vauvan saa " paketoitua" siihen. Itse laitoin vauvan ensin peiton päälle ja taitoin lopun peiton vauvan pälle, reunat vielä käänsin vauvan alle. Nukkuu vauva paremmin kun ei pääse kauheasti liikkumaan, tulee turvallinen olo niinkuin äidin masussa. Ymmärsiköhän kukaan tosta sepostuksesta mitään...
Eipä muuta tällä kertaa. Niin paitsi tietenkin onnea tuoreille vanhemmille ja vauvoille!!! Tsemppiä kaikille niille jotka ovat tositoimissa ja jaksamisia kaikille muille, varsinkin yliaikaisille!
Kati 40+5
Aranja78 tuttipulloja ym. pitäisi keittää 2-5 min eli pelkkä käyttäminen kiehuvassa vedessä ei tapa bakteereja. Mitä isommaksi vauva kasvaa sen löyhemmäksi toi keittämisrituaali menee...
Myöskin maidonkorvikkeet ovat ihan huoneenlämmössä säilytettäviä eli voit ostaa pari purkkia kotiin varmuudeksi. Itse en ikinä tarvinnut ja heitin joskus vanhenemispäiväyksen jälkeen roskiin.
Toivottavasti SEV ja SPORT75 pääsevät pian synnärille ja Fiona-77 tulisi kertomaan kuinka sektio meni. Isot onnittelut vielä n.1979:llekin tyttövauvasta!
Mua neuvottiin kokeilemaan risiiniöljyä vauhdittamaan synnytystä...kuullostaakin ällöltä. Onko kukaan kokeillut?
Mitähän taas puuhais koko vklopun? Monkeylle jaksamista tytön kanssa. Itselläkin hermot ihan kireellä vaikka oikeesti tyttö kuin enkeli. En vaan jaksa mitään;=(
Höpsis-75 valitteli nukkuma-asennoista joku ov, ett lonkkia särkee ja sydän hakkaa jne. Ihan samat fiilikset. Ei oo paljon vaihtoehtoja noissa asennoissa. Itse heräsin kolmesti pissalle viime yönä. Argh.
Hyvää viikonloppua kaikille ja LISÄÄ VAUVOJA MAAILMAAN!!
Pinja 39+3
Niin kolmas ihana mustahiuksinen poikamme syntyi rv.38+2. Synnytys oli nopea supistukset alkoivat n.19 saunomisen jälkeen ja lasten nukkumaanmenon aikoihin. Päivällä tuntui joitain kivuliaita supistuksia. Sairaalassa 21.40 5-6 cm auki.
KIVUNLIEVITYS: Aivan mahtavaa kun sain paraservikaalipuudutuksen ja pystyin rentoutumaan selinmakuulleen jalat hieman koholleen. Ei tuntunut kuin hassua muljuntaa mahassa (supistukset ja potkut). Ponnistus vaihe 40 min. ja ulostulo sattui. Tässä synnytys tarina lyhykäisyydessään...
RENTOUTTAVIA SYNNYTYSHETKIÄ KAIKILLE! USKALTAKAA RENTOUTUA!
Jo lämpimämpää odotellessa...
Miikku ja poika 4 vrk (Hassua vaikka on jo viides aamu)
[color=blue]
...JA ISOSTI PALJON ONNEA JÄLLEEN USILLE ÄIDEILLE JA TIETENKIN KOKO PERHEILLE!!! iHANAA KYLLÄ LUKEA NOITA VAUVAUUTISIA JOKA PÄIVÄ!!!
Maisalle henkiset halit tilanteen laukeamisesta, kyllä sillä pikkuisella on siellä vielä niin hyvä olla, että ei mihinkään!!
OKSENTMISESTA oli puhetta...mä voin esikoisen avautumisvaiheessa todella huonosti!! Sairaalaan menon jälkeen kätilö kehotti vielä lähtemään kävelylle sinne alakertaan ja siellä mä sitten kuljin roskikselta toiselle ja oksensin!! Onneksi oli ilta, eikä ketään muita kuin mies ja minä missään!!
Sitten siirryttiin saliin ja mä olin siellä lattialla konttausasennossa, kun supisti niin kovasti ja oksentelin edessä olevaan kaarimaljaan!!!! Ei siis oikeastaan enää tullut edes oksennusta lopulta, mutta tosi voimakas oli se oksennusrefleksi ja kyökitytti ihan kauhiasti!! Saattoi johtua osaksi myös siitä, etten ollut syönyt yli vrk:teen mitään, kun oli niin huono olo, niin johan siinä verensokeri oli niin alhaalla, että paha olo vain lisääntyi!! Sain sitten lopulta kätilöltä energiajuomaa ja olo kohentui huomattavasti ja pääsin ylös lattialta!! ;)
Mutta varmasti ovat tosi yksilöllisiä nuo oireet ja tuntemukset!!
Omassa masussa ollut koko eilisen kova myllerrys päällä ja iltalenkin ja saunan jälkeen tiitiäinen vain innostui lisää-arrgh! Mutta siis muuten vointi ihan ok, eikä mitään synnytykseen viittaavaa ole näkynyt. Olen tässä sitten katsellut tvtä ja kutonut oieniä lapasia ja pipoja aikani kuluksi.
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille masukkaille ja masunsa jo tyhjentäneille ja tsemppiä viikonloppuna synnyttäville, koska niitäkin varmasti on!! :)
Urkki 37+3
Niin onnittelut myös koko muulle perheelle!
Kati (vihreänä kateudesta)
Neuvolassa ei ollut taaskaan mitään ihmeellistä, muuten paitsi että kuten arvelinkin syyn ihaniin kipuihin jo ties monetta päivää, hyvä kun kotona pääsee liikkumaan, vauvan pää oli kiinnittynyt. Kaikki on mennyt muutenkin aivan " oppikirjojen mukaan" kuten kätilö opiskelji sanoi, tasapaksusti ilman mitään ihmeellistä koko ajan.
Ja taas katsottiin joku video, osana mun privat synnytysvalmennusta, en kyllä älyy mitä hyötyy siitäkään on ku yksin siellä vaan kattelen videoita.
Oon kutonu pikkuselle ens talveks =) villapukuu, hyvä alottaa ajoissa jos vaikka sais sen valmiiks.... No eilen mun 10kk täystuho koira sit keksiki repii lankapussin ja tossa lattialla ne 7 eriväristä lankaa on nyt tuhannen mytyssä, että jos vaikka sit ens syksynä jatkas tota projektia ja keris langat.
Viikonloppuja kaikille ja toivottavasti taas jotku pääsevät vauvanhakureissulle.
Sera 37+6
[color=Cornflowerblue]Onnea [b]taikinainen[/b]!
-Monkey-
JÄTTISUURET ONNITTELUT BROWNIETTELLE ja TAIKINAISELLE ja kaikille muillekkin nyyttinsä noutaneille!!!
Aamupalalla tässä istuskelen :) Aamulla nukuttiin poitsun kanssa niin pitkään, että miehen piti tulla herättään. Puin mukelon ja mies anto hälle aamiasta ja sitte piti jo rientää, niin minä tyttö sukslasin takasi peiton alle jatkaan unia =) Tuossa sitten koiran ulkoilutuksen jälkeen tein itselleni IIIISON kupin teetä ja kasan voileipiä, namskis! Tää mun ruokahalu on nyt parina viimepäivänä ollut ihan käsittämätön, voisin syödä lakkaamatta. Liekkö jotain tankkausta synnytystä varten ;)
Nimittäin nyt sitten ihan oikeesti taitaa se limatulppa ruveta irtoileen, tuli meinaan semmonen pieni verinen klöntsä paperiin vessassa käydessä :) Ehkä tässä joskus päässään vaikka synnyttämään. Koko aamun ja tän valveilaolo ajan on kyllä supistellu, mutta ei mitenkään kauheen kipeesti saatikka säännöllisesti. Mutta toivotaan että tää tästä muuttuu parempaan suuntaan =D
NOh, katotaan ni mie näitä samoja toiveita elättelen täällä vielä kuukaudenpäästä.. ;)
Väsyttää ihan sikana vaikka justiin puoltoista tuntia sitten vasta on ylös noussu, en tiiä nyt ku on masu täynnä, niin vois vaikka torkuille mennä =) Illalla onki sauna pittää kovasti löylytellä, jos vaikka sitte vielä päästäs tositoimiin. ;)
Ei muutaku hauskaa viikonlopun alkua kaikille ja supistuksia niitä toivoville!!!
-Mie ja muhku rv 38+1
ONNITTELUT ENSIN KAIKILLE NYYTTINSÄ SAANEILLE!
Täällä ei edelleenkään mitään mullistavaa ole tapahtunut. Päivät kuluvat, paino nousee ja supistukset pysyvät poissa.... Lohdullista, että meitä +40 viikolla menijöitä on muitakin. Ja viimeistään kahden viikon kuluttua pitää näissäkin masuissa olla jo jotain tapahtunut.
Kömmin päikkäreille. Ja siitä risiiniöljystä. Siskoni sanoi, että se kyllä varmaan starttaisi synnytyksen, mutta se voi tapahtua hyvinkin rajulla tavalla - äidin kannalta nimenomaan. Jossain tvohjelmassa oli ollut asiasta, eikä tapaa oltu suositeltu missään nimessä. Malttia siis vaan.... Ja mukavaa viikonloppua!
EENU+ONNIMANNI 40+2
Naapurit pitää varmaan mua jonkun sortin hulluna, kun näkevät viimeisillään raskaana olevan naisen ulkona pomppimassa tasahyppyjä ja laukkahyppyjä... ;) Ajattelin vähän antaa vauvalle vauhtia, saas nähdä onko mitään apua. Mielettömän upea ilma ulkona! Kävelin reippaasti 45 minuutin lenkin. Ihanaa, kun virkisty! Huomattavasti parempi vaihtoehto kuin tähän sohvalle nukahtaminen!
Tää päivä on ollut muutenkin paljon parempi, kun nukuin oikein kunnon yöunet. Ihanaa, kun selkä ei särkenyt ollenkaan!!
Oho, mun mies tuli jo töistä! Jee! Lopetan siis kirjoittamisen tältä erää.
Maarge
Ps. Onnitteluhalit kaikille uusille äideille!
välin ovat nyyttinsä noutaneet! Aika menee nopsaan. Tänään tuli jo viikko kun kotiuduimme sairaalasta pojan kanssa. Imetys touhut yms vie paljon aikaa ja kun on nuo kaksi touhuajaa ennestään niin eipä ehdikään enään koneelle joka päivä ; ) Meillä kuitenkin kaikki hyvin ja poika edelleen hyvin syövä, nukkuva ja itse rauhallisuus. Herää yöllä noin 2-3 tunnin välein syömään. Saa paljon pullosta maitoa ja siihen varmaan koukkuun jäämmekin sillä hän ei suostu enään rintaa imemään kunnolla ja sitten kun saan hänet rinnalle hän imee 2 min ja siitähän ei täyteen tule. Sitten olisi jo 10 min päästä uudelleen nälkä ; ) Ja kun koko aikaa ei ehdi tissitelläkään..Harmitus sentään kun sitä maitoa tulisi. olen siis lypsänyt ja antanut pojalle maitoni pullosta. Mutta ei tätä lypsäys hommaa kovin kauaa myöskään jaksa. Yöllä joka kerta kun herätään kuluu aikaa noin 45 min " tissirumbaan" . Eli eka pojalle maitoa, sitten vaipan vaihto ja vielä lypsays. Lisäksi kun äidinmaito pitää lämmittää vesihauteessa (meillä siis ihan kattilalla lämmitetty) niin aikaa kuluu ja unimäärä on aika vähäistä..Vielä jaksaa ilmeisesti niitten hormoonien voimalla mutta pian se loppuu. Mies on ollu korvaamaton apu ja herännyt isompien lasten kanssa joka aamu että mä olen saanut vauvan kanssa nukkua hieman pidempään ja tämä auttaa tosi paljon, mutta viikon päästä miehen isyysvapaa loppuu ja silloin joudun heräämään aikasemmin..
Miten muitten vauvat syövät? Pullosta vai tissiä? Kuinka paljon ja kuinka usein? Mietin vain että on tuolla meidän pikkumiehellä jo aika isot annokeset kun 60-70ml menee siis 2-3 tunnin välein. Kohta siis jo 1 dl!
Eilen oli eka neuvolakin ja kaikki ookoo. Syntymäpaino melkein saavutettu ja pituuttakin tullut jo 1 cm lisää samoin pipoon 1 cm. Painoa olisi voinut kuulemma olla vähän enemmän mutta ei hätää. Ens viikolla uusi punnitus. Siksi mietinkin tota maidon määrää kun minusta 11vrk ikäiselle tuo 70 ml on aika paljon..Mutta lapset ovat yksilöllisiä.
Nyt meen laittaan ruokaa ja luulen että pikkumies herää samaan aikaan syömään ; ) Edellisestä syötöstä jo taas 2,5 tuntia. On tää vaan ihanaa aikaa! Oon ihan myyty pikkumiestä nuuhkiessa. Koitan päästä kertomaan sitä synnytystarinaa nyt oikeesti lähipäivinä. Se on moro nyt!
Ja tsemppiä kaikille synnytykseen lähtijöille!
Terv. lyytikki ja ukkeli 11 vrk
Niin ihan pikaseen laskujen maksujen ohessa...
Lyytikki: Maidon määrä mä imetän ja en osaa sanoa määristä, mutta imemiskertoja tulee n.8/vrk pari 3-4h väliä muut 2h. Mun mielestä tuo 60-70ml on ihan normaali määrä ja kohta 1dl mut sitten uskoisin et jokin väli pitenee. Toivottavasti yöväli. Tsemppiä myös 3 lapsirumbaan. Täällä mummi ihana apu, kun ulkoilee noiden isompien kanssa.
Miikku ja pikkumies 4 vrk
Kotiuduttiin siis vihdoin tänään. Sekio oli siis maanantaina. Tarmon-päivänä meille syntyi tummatukkainen poika 4215g ja 50cm. Leikkaus meni hyvin, vaikka olikin kokemuksena aika hurja... Nyt sitten toipuminen käynnissä ja totuttelu kotona olemiseen kolmestaan.
Tuun myöhemmin kirjottelemaan lisää- nyt en malta ;o]
ONNITTELUT KAIKILLE MUILLEKKIN VAUVANSA SAANEILLE JA KÄRSIVÄLLISYYTTÄ VIELÄ ODOTTAVILLE =O]
fiona77 ja poika 4vrh´k
Ja heti alkuun muille jaksamista masujen/vaivojensa kanssa. Mulla ei mitään erityisiä merkkejä että synnyttämään lähteminen olisi lähelläkään.
Yön nukuin heräämättä edes vessaan, pieniä suppareita tulee silloin tällöin ja vatsa on selkeesti laskeutunut alaspäin, mutta asennoitunut olen, että yliajalle mennään ja railakkaasti.
Tämä päivä on mennyt vauhdikkaasti. Oltiin esikoisen ja kuopuksen kanssa koko päivä liikkeellä keskenämme. Keskimmäinen vietti kerhopäivää. Näki taas kuinka tärkeää esikolle on saada erikoishuomiota. Meilläkin keskimmäisellä on aikamoinen uhmä päällä ja tuntuu, että hän " varastaa aina" kaiken huomion ja energian ja taipuisampi esikoinen joutuu antamaan alvariinsa periksi.
Illalla meinasin vielä kangeta vesijumpalle, voipi olla viimeinen kerta kun veteen uskaltaudun ennen synnytystä. Tavallisilla jumpilla käyn kyllä niin kauan kun hyvältä tuntuu (tai mut nauretaan ulos:).
Mut nyt taidan vääntäytyä kahvin keittoon, päivittäinen pulla-annos on nimittän nauttimatta.
Toivottavasti mahdollisimman moni pääse tositoimiin viikonlopun aikana, jaksamisia
toivottelee maisa 37+6
eikä mitään... niin vaan herättiin tänäkin aamuna.
Aina jos on ennakoivia supistuksisa (kuten esim. toissa yönä jo tosi lupaavasti), ne vaan loppuu.
Eikä vauva vielä tunnu kovin laskeutuneelta - ainakaan pää ei ollut eilen neuvolassa kiinnittynyt mitenkään, ja pystyy kääntelemään mielestäni kylkeä puolelta toiselle.
Nyt huolettaakin onko vauva joko liian suuri, tai pää väärässä tarjonnassa, niin ettei pysty laskemaan/kiinnittymään kunnolla?
Onko kaikille muille tehty neuvolassa KOKOARVIOTA?? Meillä ei.
Tuntuu vähän oudolta, ettei ole mitään tietoa minkä kokoinen lapsi tulossa, ja missä asennossa (paitsi pää oletettavasti alaspäin).