Onko vinkkejä unettomuuteen?
Oon kärsiny unettomuudesta noin pari kuukautta ja tuntuu, että keikun jo hulluden reunamilla. Nukkumaan menosta on jo tullu ahdistavaa kun tiedän vaan pyöriväni sängyssä ja kuuntelen miehen kuorsausta. Kuorsaus ei ole ainut syy miksi en saa unta mutta yksi syistä. Yleensä kun yritän nukahtaa, alkaa pyöriä päässä kaikkea paskaa menneisyydestä... Tuntuu ettei saa ajatuksia kuriin.
Lapset ei oo enää pieniä eli ne ei valvota.
Kommentit (29)
Esim. youtubesta soimaan brainwaves delta (huom. ehdottomasti se delta vaihtoehdoista) ja itse kuuntelen mielummin musiikillista versiota kuin pelkkää siritystä. Se laittaa aivot "oikeaan asentoon" ja sen lisäksi että yön nukkuu paremmin, herää aamulla huomattavasti virkistyneempänä.
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini ei auta yhen yhtikäs mitään jos ongelmia elämässä,etkä saa nukuttua ,se on varma!!! eikä auta muutenkaan. Kunnon unilääke se olla pitää! Miksi unilääkkeitä sitten valmistetaan jos nämä lekurit ei suostu niitä kirjottamaan? Ei tule riippuvuutta ,se on liioiteltua höpötystä. melatoniinit bisnesjuttu.
Jos on ongelma elämässä, se ongelma pitää hoitaa kuntoon.
t. itsekin vuosia unettomuudesta kärsinyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini ei auta yhen yhtikäs mitään jos ongelmia elämässä,etkä saa nukuttua ,se on varma!!! eikä auta muutenkaan. Kunnon unilääke se olla pitää! Miksi unilääkkeitä sitten valmistetaan jos nämä lekurit ei suostu niitä kirjottamaan? Ei tule riippuvuutta ,se on liioiteltua höpötystä. melatoniinit bisnesjuttu.
Jos on ongelma elämässä, se ongelma pitää hoitaa kuntoon.
t. itsekin vuosia unettomuudesta kärsinyt
Ja jos se ongelman hoitaminen ei käy ihan sormia napsauttamalla, niin sitten valvotaan, niinkö? Sen sijaan, että yritettäisiin päästä stressistä eroon, kasvatetaankin sitä!
Magnesiumöljy auttaa lihaksia rentoutumaan ja siitä on kuulemma apua nukahtamiseen.
Täällä kanssa unettomuudesta kärsivä, mulla on se on onneksi kausittaista. Ärsyttää ihmiset, jotka aina ehdottaa kahvin jättämistä ja rauhoittavan musiikin kuuntelua, koska niistä ei ole itselle ollut mitään apua. Kun unettomia öitä tulee, ne vain tulevat ja mikään ei sillä hetkellä auta :/ itsellänu kuitenkin unettomuutta vähentänyt se, että pidän huoneen kylmänä (kuumassa en ainakaan nukahdan millään enkä edes lämpöisessä) ja korvatulpat ovat olleet ehdottomat juurikin miehen kuorsauksen vuoksi. Lisäksi stressin tietoinen välttäminen ja tietysti hyvät elintavat ovat vähentäneet unettomuutta. Silti niitä jaksoja vaan tulee ja se on niin turhauttavaa, kun ei haluaisi lääkkeitäkään syödä :/ tsemppiä ♡
Melatoniini kannattaa kokeilla ensin, koska se ei ole varsinaisesti edes lääke (joilla on sivuvaikutuksia) vaan elimistössä luonnollisestikin esiintyvä hormoni, joka siis aiheuttaa nukahtamisen.
Kaikilla tuo ei auta, itselläni auttaa (kunhan en juo kahvia, silloin ei auta melatoniinikaan). Ilman melatoniinia unirytmini olisi aivan sekaisin.
Saat apteekista ilman reseptiäkin. Kokeile edes muutama päivä.
Jos se ei auta, niin sitten vasta muut keinot.
Vierailija kirjoitti:
Oon kärsiny unettomuudesta noin pari kuukautta ja tuntuu, että keikun jo hulluden reunamilla. Nukkumaan menosta on jo tullu ahdistavaa kun tiedän vaan pyöriväni sängyssä ja kuuntelen miehen kuorsausta. Kuorsaus ei ole ainut syy miksi en saa unta mutta yksi syistä. Yleensä kun yritän nukahtaa, alkaa pyöriä päässä kaikkea paskaa menneisyydestä... Tuntuu ettei saa ajatuksia kuriin.
Lapset ei oo enää pieniä eli ne ei valvota.
Mene sänkyyn vasta kun olet oikeasti väsynyt, lue vaikka kirjaa toisessa huoneessa. Jos tuntuu, ettei uni tule niin nouse ylös ja mene lukemaan.
Korvatulpat ehdottomasti tai sitten muuta nukkumaan toiseen huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ei oo enää pieniä eli ne ei valvota.Mene sänkyyn vasta kun olet oikeasti väsynyt, lue vaikka kirjaa toisessa huoneessa. Jos tuntuu, ettei uni tule niin nouse ylös ja mene lukemaan.
Korvatulpat ehdottomasti tai sitten muuta nukkumaan toiseen huoneeseen.
Minä olen tällä neuvolla valvonut koko yön, hypännyt välillä sängystä ylös lukemaan, sitten takaisin sänkyyn, taas lukemaan, takaisin sänkyyn, lukemaan, sänkyyn... Ja sitten herätyskello jo soikin, unta max tunti ja pitäisi jaksaa koko päivä... EIkä se sen helpompaa ole seuraavanakaan iltana. VÄsyttää kyllä enemmän, mutta uni ei tule.
Stellan 10 mg ja sama tavara eri nimillä. Kertaakaan ei tarvinut annosta nostaa ja joskus harvoin riitti puolikas. Lyhyt vaikutteinen nukahtamislääke. Unilääkkeitä oli kerran käytössä 3-4 yötä ja soitin lääkärille ettei tule mitään kun aamulla pitää olla ajokunnossa ja olo tuntuu lievästi humaltuneelta.
Vaikutus kestää noin 5-6 tuntia. Aivan täsmälääke ongelmaani joka on nukahtamisen vaikeus. Ei varmasti mikään kaikille sopiva mutta jos sama vaiva niin hyvä lääke. Tosin pitkäaikaiseen käyttöön siitä tehtiin niin vaikeaa että siksi lopetin. Alkoi vituttaa itseä miltä kuulostin lääkärille, ruinaavalta.
Hermoille kävi myös vihjailu lääkkeiden väärinkäytöstä. Siitä suutuin samantien. Kysyin että tarkoitatko lääkkeiden vai lääkkeen? Jatkoin siihen että mistä lähtien ohjeen mukaan käyttö on väärinkäyttöä? Tyyppi alkoi änkytellä jotain anteeksi pyyntöä. Sanoin että joko uusit reseptin tai sitten et, ei se ole sen vaikeampaa. Silloin vielä sai uuden reseptin jollakin kohtuudella.
Jatkuva uni tai nukahtamisongelma on nykyään ihan helvetti. Toimiva lääke evätään ja tuputetaan huonoja tilalle. Mirtsoista heitin viimeiset roskiin. Nukahtamiseen niistä ei ollut mitään apua. Sitten kun nukahti niitä ottaneena niin tuntui ettei herää millään. Sitten hereilläkin oli monta tuntia sellainen olen vähän pihalla olo.
Siksi ne mirtsapiinien viimeiset pillerit meni roskiin. Enemmän haittaa kuin hyötyä.