Ebay -paketti hukassa
Lähetetty briteistä melkein 3 viikkoa sitten ja viimeinen saapumispäivä meni umpeen noin 2 viikkoa sitten. myyjä vain käskee odottamaan mutta en usko enää saavani pakettia. Kuinka kauan on mahdollista saada rahat vielä takaisin paypalin kautta?
Kommentit (16)
Kai myyjä on ilmoittanut sinulle lähetyskoodin (tracking number)? Se on ainoa tapa joko myyjä voi vahvistaa, että on postittanut pakettisi. 10-vuoden kokemuksella kehotan kysymään lähetystunnusta ja tekemään jo tässä vaiheessa PayPaliin ilmoituksen. Sen voi peruuttaa kun paketti saapuu.
Jokainen kunnollinen myyjä antaa asiakkaalleen lähetystunnuksen. Se on mielestäni eBayn säännöissäkin. Jos lähettämisestä on kulunut jo kolme viikkoa laita äkkiä selvitys vireille PayPalin kautta! Sinulla on vielä mahdollista kommunikoida myyjän kanssa siten, että PayPal seuraa keskustelua. Jos hän ei voi todistaa pakettia lähetetyksi, PayPal palauttaa rahasi. Toimi heti. Myyjän kanssa ei kannata jäädä jaarittelemaan jos on kulunut jo noin kauan aikaa. Näitä huijareita eBayssä riittää.
Joo, lähetystunnusta en siis saanut. Myyjällä yli 200 positiivista palautetta ja kaikissa melkein lukee että "fast shipping". missäköhän se mun paketti menee? Myyjä vaikuttaa mukavalta mutta todella ihmetyttää että miks näin kauan kestää. Hän lupasi kertoa jos paketti palautuu hänelle (esim jos osoitetietoni jotenkin vahingoittunut matkalla). huomenna teen ilmoituksen sinne paypaliin..
Oon tehnyt siis paljon ebay ostoksia ja vaan kerran jäi joku pikkuostos saamatta Kiinasta. Aina on uk:sta paketit tulleet.
On olemassa myyjiä jotka tekevät rahaa myös sillä etteivät syystä tai toisesta lähetäkään juuri sinun pakettiasi koskaan. Olen tehnyt varmasti lähemmäs 500 eBay-ostosta ympäri maailman ja nähnyt kaikenlaista. Mukava ja luotettavanoloinen myyjä on ensin lähettänyt tuotteet ok, sitten kalliimman ostoksen kohdalla pitikin rahat. Valitteli parilla viestillä elämäntilannetta lopuksi katosi ja piti 400€.
Jos selvität asian PayPalin kautta heitä kiinnostaa lähetystunnus.
Ylempänä ristiriitainen kommentti jossa väitetään ettei lähetystunnus ole välttämätön tai jotain sinne päin. Sitten todetaan että aina on eBay tai myyjä palauttanut rahat. No varmasti onkin joutunut palauttamaan ostajalle rahat kun myyjä nimenomaan on häviäjä asiassa jossa tuote on kadonnut/lähettämättä ja lähetystunnuksia ei ole esittää. Ei eBay ilman todisteita rahoja palauta ja ratkaise asiaa asiakkaan hyväksi.
No tässä oli kyse 15 e paidasta. suomen postihan on välillä paska joten mietin jos ne panttaa pakettia ja nyt on tosi paljon lähetyksiä muutenkin kun joulu lähenee. Mutta liian kauan on kyllä ollu matkalla..
Oon tilannu ebaystä paljon pikku juttuja ja todella todella harvoin tulee alle kuukaudessa ne kirjeet, joskus mennyt yli kolme kuukautta varsinkin näin lähellä joulua on ihan turha kuvitella minkään tulevan perille ajallaan kokemusta on! Tasan kerran on paketti kokonaan jäänyt tulematta mutta silloin muutin muualle kolmen kuukauden jälkeen tilauksesta jotenka on voinut vielä tulla uudelle asukkaalle. Ja suomen posti on niin syvältä että todennäköisesti kirjeet pyörii ties missä ties miten kauan jotenka ei kannata vielä rahoja pyytää takas.
11 vielä jatkaa, olen tilannut 23.9. 7 pientä tuotetta, 5 on tullut ja kaksi vielä puuttuu. Lisäksi samaan aikaan tilattu wish tilaus puuttuu. Yksi näistä on nyt todennäköisesti junnannut postissa 3 viikkoa kun en ole saanut sitä pois sieltä erinöisistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
11 vielä jatkaa, olen tilannut 23.9. 7 pientä tuotetta, 5 on tullut ja kaksi vielä puuttuu. Lisäksi samaan aikaan tilattu wish tilaus puuttuu. Yksi näistä on nyt todennäköisesti junnannut postissa 3 viikkoa kun en ole saanut sitä pois sieltä erinöisistä syistä.
Onko kaikki paketit Kiinasta? Niissähän just yleensä kestää.
Tee valitus Ebayn kautta. Mulla on monta kertaa paketit jääneet jumittamaan jonnekin ja olen Ebayn kautta saanut rahat takaisin, mutta sitten monta viikkoa myöhemmin paketti onkin saapunut, joten olen saanut ilmaista kamaa :D
Vierailija kirjoitti:
Ei eBay ilman todisteita rahoja palauta ja ratkaise asiaa asiakkaan hyväksi.
Olin sitten varmaan erikoistapaus, kun sain rahat takaisin ilman mitään todisteita. Ilmoitin, että tuote ei ole saapunut ja sain rahani takaisin.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa myyjiä jotka tekevät rahaa myös sillä etteivät syystä tai toisesta lähetäkään juuri sinun pakettiasi koskaan. Olen tehnyt varmasti lähemmäs 500 eBay-ostosta ympäri maailman ja nähnyt kaikenlaista. Mukava ja luotettavanoloinen myyjä on ensin lähettänyt tuotteet ok, sitten kalliimman ostoksen kohdalla pitikin rahat. Valitteli parilla viestillä elämäntilannetta lopuksi katosi ja piti 400€.
Jos selvität asian PayPalin kautta heitä kiinnostaa lähetystunnus.
Ylempänä ristiriitainen kommentti jossa väitetään ettei lähetystunnus ole välttämätön tai jotain sinne päin. Sitten todetaan että aina on eBay tai myyjä palauttanut rahat. No varmasti onkin joutunut palauttamaan ostajalle rahat kun myyjä nimenomaan on häviäjä asiassa jossa tuote on kadonnut/lähettämättä ja lähetystunnuksia ei ole esittää. Ei eBay ilman todisteita rahoja palauta ja ratkaise asiaa asiakkaan hyväksi.
Mitä todisteita? Miten minä todistan että pakettini ei ole saapunut perille? Tilaan paljon pikkukamaa kuten puhelimien kuoria, koruja ja vaatteita, joissa ei ole mitään lähetystunnusta vaan tavara tulee hitaasi ja pienenä kirjeenä. Silti olen saanut rahat aina takaisin kun vaan ilmoitan Ebaylle että pakettia ei ole kuulunut. Toki tätä voisi myös hyväksikäyttää vaatimalla rahat takaisin vaikka tavara on tullut, mutta eiköhän ne siellä Ebayllä katso että kuinka usein tietyltä käyttäjältä tulee näitä ilmoituksia ja voisiko kyseessä olla väärinkäyttö.
Olen aikoinani lähettänyt paljon paketteja täältä Briteistä Suomeen ja joskus niiden pakettien perille tukemisessa vaan kestää tosi kauan.
Paketit tulee perille ihan koska vaan 3 arki pv- 1kk välillä. Myyjä ei ole välttämättä mikään huijari. En tiedä miksi kestää välillä niin sairaan kauan, mutta se riski on otettava jos täältä tilaa.
Missähän minulle saapuva maksikirje singaporesta/kiinasta viipyy, on viipynyt jo matkalla ainakin 17.4. asti suomeen saavuttuaan. Mitä tulee tähän teidän toimintaan, minulla on singpostin tieto paketin saapumisesta suomeen, mutta teille se ei kelpaa, lähetystunnus ei ole kelvollinen teille. Kun ette sitä ole koneellekkaan lyöneet omalla tunaroinnillanne. Antaa asian olla, jos teille ei kelpaa selvitykseksi tuo että ilmoitan lähetyksen saapuneen suomeen 17.4.2017.
Olen erittäin maan pettynyt suomen postin toimintaan. Enää en itse maksa kirjeen lähettämisestä euroakaan sille oranssille puljulle. siis asiakkalle joka odottaa tiedän toimesta viivästynyttä lähetystä, suoranaisesti kettuillaan vaikka on antaa selvää tietoa sähköpostilla ja internet osoittein et lähetys on suomessa. Ei korvaakaan heilauteta sitte vaaditaan toimivaa lähetystunnusta asiakkaalta vaikka ainoa lähetystunnus on annettu ja teidän omat tontut ei osaa sitä lyödä koneelle
Posti on perseestä kirjoitti:
Missähän minulle saapuva maksikirje singaporesta/kiinasta viipyy, on viipynyt jo matkalla ainakin 17.4. asti suomeen saavuttuaan. Mitä tulee tähän teidän toimintaan, minulla on singpostin tieto paketin saapumisesta suomeen, mutta teille se ei kelpaa, lähetystunnus ei ole kelvollinen teille. Kun ette sitä ole koneellekkaan lyöneet omalla tunaroinnillanne. Antaa asian olla, jos teille ei kelpaa selvitykseksi tuo että ilmoitan lähetyksen saapuneen suomeen 17.4.2017.
Olen erittäin maan pettynyt suomen postin toimintaan. Enää en itse maksa kirjeen lähettämisestä euroakaan sille oranssille puljulle. siis asiakkalle joka odottaa tiedän toimesta viivästynyttä lähetystä, suoranaisesti kettuillaan vaikka on antaa selvää tietoa sähköpostilla ja internet osoittein et lähetys on suomessa. Ei korvaakaan heilauteta sitte vaaditaan toimivaa lähetystunnusta asiakkaalta vaikka ainoa lähetystunnus on annettu ja teidän omat tontut ei osaa sitä lyödä koneelle
Se nyt ei osaamisesta ole kiinni, kun nämä kiinan postin yms. jotkut tunnukset eivät ole rekisteröitäviä täällä.
Mikään ei kai todista että tuollaista lähetystä olisi edes toimitettu postille, mistäs sen tietää vaikka panttaavat jossain terminaalissa näitä ennen kuin toimittavat isomman erän kerralla postiin?
Itselläni oli tällainen lähetys joulun alla myös, meni kuukausi siitä kun kuljetusyhtiön koodin mukaan Suomeen saapunut kirje viimein tuli perille.
Aiemminkin on pari viikkoa yleensä mennyt, mutta tuolla kertaa epäilin jo ettei tulekaan.
Tee heti PayPaliin ilmoitus.