Mitä Valion pingviini vaniljajäätelölle on tapahtunut?
Ostin pitkästä aikaa paketin Valion pingviini vaniljajäätelöä laktoosittomana ja maku yllätti. Vanilja ei maistu juuri yhtään ja loppumaussa maistuu pahvi. Onko tuon valmistuksessa joku muuttunut radikaalisti viimeisen 5-10 vuoden sisällä?
Kai minä tuon sopan seassa syön, jota varten sen ostin, mutta ei tuota kyllä pelkästään viitsi syödä.
Kommentit (8)
Huomasin ihan samaa viime viikonloppuna. Tavallisesti meillä ei koskaan ole tuota laktoositonta jäätelöä ja se oikeasti maistui tosi omituiselle, niin kuin puulle tai pahville.
No kun se myytiin monikansalliselle riistoyritykselle, niin eiköhän siellä ole kaikki raaka-aineet vaihdettu halvimpiin mahdollisiin, jotta köyhille osakkeenomistajille riittäisi enemmän rahaa.
On tapahtunut se, että se on laktoositonta. Se latistaa maut ja muuttaa rakenteen.
Tai niin ainakin mieheni väittää. Huomaa heti, jos syömänsä jäätelö onkin laktoositonta. Itse en huomaa mitään eroa.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin ihan samaa viime viikonloppuna. Tavallisesti meillä ei koskaan ole tuota laktoositonta jäätelöä ja se oikeasti maistui tosi omituiselle, niin kuin puulle tai pahville.
Itse mietin, että kumman valitsen ja otin sitten laktoosittoman, koska ajattelin että se olisi parempi vatsalle, koska joskus vatsa ei tykkää jäätelöstä, vaikka minulla ei ainakaan laktoosi-intoleranssia ole testeissä todettu.
Vierailija kirjoitti:
Sopan sekaan jäätelöä. Mikä nerokas idea :D
Onko tuo sinulle joku uusi asia vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopan sekaan jäätelöä. Mikä nerokas idea :D
Onko tuo sinulle joku uusi asia vai?
Vitonen varmaan luuli, että soppa tarkoittaa keittoa eli viinaa.
Yksi sana : nestle