työkaveri oli juossut kielimään pomolle, että liikuin sairaslomalla kaupungilla "tälläytyneenä"
olin siis käynyt apteekissa ja hain kahvin mukaan , sitten ajoin kotiin nukkumaan... ei mulla ollut edes meikkiä, mutta kestopigmentoidut kulmat, sävyttävä päivävoide ja siistit vaatteet (villakangastakki, kapeat housut, ylipolvensaappaat) saivat ilmeisesti minut näyttämään "tälläytyneeltä".
huh.. onneksi pomo ymmärsi ja oli minun puolellani ! kertoi vain, miten itse oli kuumeessa hakenut kissanhiekkaa Prismasta :D
Kommentit (14)
En tajua, mitä hyötyä joku saa itselleen tuollaisesta mustamaalaamisesta.
Jos olisit kulkenut kollareissa tukka sekaisin niin kyseinen työkaveri olisi varmaan laverlellut että pilaat firman maineen liikkumalla epäsiistin näköisenä kaupungilla. Ei kaikki sairaudet, jotka estää työnteon, myöskään vie ihmistä sängynpohjalle joten siksikin ihme ajatusmaailma ettei kaupungilla voi näyttäytyä sairaslomalla. Ja elämähän se jatkuu sairaanakin eikä kaikki velvollisuuksia voi laittaa sivuun (kuten ruokaostokset).
Just, "kollareissa tukka sekaisin" on todennäköisesti myös sama kuin mielenterveysongelmainen!! En jättäis asiaa sikseen.
myös minua on syytetty siitä että en näytä tarpeeksi kipeältä tai räjähtäneeltä! minulla on hiukan oliviinsävyinen iho, joka punota tai mene aneemisen valkoiseksi ja vahvat tummat kulmakarvat (kuitenkin olen ihan suomalainen).
olen ylä-asteelta asti kohdannut epäilyjä siitä, olenko oikeasti kipeä kun en näytä siltä !
No huh. Siinä vaiheessa kun mies on työmatkalla ja mä kipeenä, jonkun on kuitenkin haettava lapsille ruokaa kaupasta ja vietävä koira ulos ja lapset tarhaan. Yleensä se tarkoittaa silloin minua. Aika naurettavaa jos tästä ilmoitettaisiin. Ei sairaspoissaolo tarkoita sitä että pitäisi olla kuolemansairaana vuoteessa kykenemättä liikkumaan. Yksi poissaolon syy on myös muiden tarttuminen. Sen jälkeen kun eräs työnarkomaani päätti tulla noroviruksessa töihin toimistolle, on koko työyhteisö ollut pikemminkin sen puolesta ettei tulla tarttumaan. Silloin koko toiminta lakkasi kahdeksi viikoksi...
Miehille sattu enemmän tapaturmia ja heillä on heikompi immunijärjestelmä, mutta naiset ovat sairauslomalla huomattavasti useammin. Ja tätä palstaa lukiessa kyllä huomaa miksi. Aika matala kynnys teillä on hakea saikkua.
Ap:lläkin on asenteet kohdallaan, sanavalinta "juosta kielimään" vaikka sijaan, että sanoisi toisen "käyneen kertomassa" kertoo sanojasta huomattavan paljon. Mutta siitä pisteet, ettei ainakaan avausviestissä taidettu mainita sanaa kateus.
Jos on niin terve että kykenee miettimää mitä laittaa päällensä ja muistaa sen sekä käymään apteekeissa erikseen eikä lääkärikäynnin yhteydessä niin voi kyllä mennessä töihinkin.
Onneksi pomo ymmärsi eikä lähtenyt tämän kielijän toivomaan syyttelyyn. Kipeänä ollessa on välillä pakko poistua kotoa lääkäriin, apteekkiin, ruokakauppaan jaksoi tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lläkin on asenteet kohdallaan, sanavalinta "juosta kielimään" vaikka sijaan, että sanoisi toisen "käyneen kertomassa" kertoo sanojasta huomattavan paljon. Mutta siitä pisteet, ettei ainakaan avausviestissä taidettu mainita sanaa kateus.
Mutta onhan tuo kielimistä, eli kantelemista. Miten ylipäänsä tuollainen keskustelu lähtee työpaikalla liikkeelle muuten kuin toisen halusta kieliä? "Muuten, X tuli kaupungilla vastaan niin tälläytyneenä, että. Eikös hän ole saikulla? Mikäköhän häntä "vaivaa"?" En osaa ihan oikeasti kuvitella tuollaista tilannetta kertomiseksi, kyllä se ihan kantelua on.
Pakko olla kyse naisista tässä tapauksessa. Niin sairasta selkäänpuukottamista ja juoruilua. Miesvaltaisella alalla tuollaista ei ikinä tapahtuisi. Jokainen pitää turpansa kiinni jos ei ole omasta pussista pois.
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin terve että kykenee miettimää mitä laittaa päällensä ja muistaa sen sekä käymään apteekeissa erikseen eikä lääkärikäynnin yhteydessä niin voi kyllä mennessä töihinkin.
Kun olin itse kuumeessa ja kävin terveyskeskuksessa sen takia ja sain antibioottikuurin, niin siinä että e-resepti näkyi apteekissa, meni kuusi tuntia. Olisiko pitänyt sitten jäädä kuudeksi tunniksi hengailemaan kylille, että ei tarvitse tehdä erikseen uutta reissua apteekkiin.
Vierailija kirjoitti:
olin siis käynyt apteekissa ja hain kahvin mukaan , sitten ajoin kotiin nukkumaan... ei mulla ollut edes meikkiä, mutta kestopigmentoidut kulmat, sävyttävä päivävoide ja siistit vaatteet (villakangastakki, kapeat housut, ylipolvensaappaat) saivat ilmeisesti minut näyttämään "tälläytyneeltä".
huh.. onneksi pomo ymmärsi ja oli minun puolellani ! kertoi vain, miten itse oli kuumeessa hakenut kissanhiekkaa Prismasta :D
Ole onnellinen, pomosi on normaali ihminen! Työkaverista sinun ei tarvitse välittää, hän on nolannut itsensä pomon silmissä.
Kiva työilmapiiri varman teillä! :O Huh huh! Mä kurmuuttaisin ankarasti tätä pomon persiinnuolijaa töihin palattuani. Ja jos on näitä ns. anonyymejä selkään puukottajia, laittaisin ilmotaululle terkut.