Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole kyllä yhtään omakotitaloihminen :(

Vierailija
09.11.2016 |

Kesäisin naapurit trimmaa nurtsia ja kukkapenkit pursuaa vaikka ja mitä, ei rikkaruohon rikkaruohoa. Trimmerit huutaa aamusta iltaan ja jotain nikkaroivat koko ajan. Ensihiutaleen tultua kolataan pihaa aamut illat ja kyllä on kivaa. Eih, miksi me muutettiin omakotitaloon.

Niska vääränä kannettava puita sisälle, joka päivä. Kertaakaan ei töistä voi tulla kotiin että edes hetkeksi heittäytyisi sohvalle huilaamaan. Kaikki maksaa, vesi, sähkö, roskien vienti, ei isännöintiä. Kaduttaa ihan oikeesti. Kyllä kerrostalossa pääsee niin paljln vähemmällä ja helpommalla :( Nauttikaa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on makuasia sanoi kissa kun muniaan nuoli 😀😃👍

Laiskalle ok-talo elämä voi olla painajaista , mutta ahkeralle EI

Vierailija
2/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta maksaahan se vesi, lämmitys ja

jätehuolto kerrostaloissakin. Maksat ne vuokrassa/vastikkeessa. Ja remontitkin pitää kerrostaloasukkaiden maksaa omasta pussistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin, väärin, pihan voi laittaa tekonurmelle ja vaikka japanilaistyyliin kiviröykkiöitä sinne tänne tai vaikka pinjapuita, niin ei lehdetkään varise. Omakotitalosta voi tehdä juuri sellaisen "laiskanlinnan" kuin itse haluaa. 

Vierailija
4/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään ja siksi asunkin kerrostalossa.

Vierailija
5/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haen kerran päivässä korillisen tai kaksi puita, eikä siihen mene kuin 5 minuuttia. Teidän puuvaja on vissiin sitten tosi kaukana, vai pitääkö teidän peräti itse pilkkoa puut joka kerta kun tarvitsette? Hyvin ehdin sohvalla löhöilemään, lasten kanssa touhuamisen välillä.

Nurtsi ajetaan muutaman kerran kesässä, enkä tongi päivittäin kukkapenkkejä, joskus käyn nyppimässä rikkaruohot pois. Talvella mies kolaa sen verran, että päästään puuvajaan, saunalle ja autolla pois pihasta.

Vesi ja sähkö molemmat reilut 100e/kk ja jätehuoltokin 20e/kk.

Ei tämä kaikille sovi, mutta mielenkinnosta, missä ihmeessä sä oikein asut, jos koko ajan pitää jotain tehdä?

Vierailija
6/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo meilläkin koska olemme liian mukavuudenhaluisia. Viime kesänä istuimme tosi suurella parvekkeellamme ja katsoimme kuinka naapuri nikkaroi joka helkkarin päivä kolmen kuukauden ajan sitä omakotitaloaan. Ei olis mun juttu. Kertsissä pääsee vaan itse niin paljon helpommalla ja lisäksi jää aikaa enemmän tehdä jotain oikeasti mielekästä.

Vierailija
7/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tai kirjoitti:

Se on makuasia sanoi kissa kun muniaan nuoli 😀😃👍

Laiskalle ok-talo elämä voi olla painajaista , mutta ahkeralle EI

Jos sinulle ahkeruus on nurmikon trimmausta ja nikkarointia, niin ehkä noin. Minä opiskelen yliopistotutkintoa työn ja perhe-elämän ohella ja en koe olevani laiska vaikken omakotitaloa kaipaakaan.

Vierailija
8/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole yhtään kerrostaloihminen, olen sitäkin pakon edessä pari kertaa kokeillut.

Ok-talosta saa juuri niin laiskan kuin haluaa. Jos et halua kantaa puita, lisää uuneihin sähkövastukset. Itse haluaisin puupesät takaisin muutamaan uuniin. Toki ainahan sitä voi tehdä itselleen painajaisen vaikka mistä asumismuodosta.  On alueestakin kiinni, soivatko trimmerit vai eivät. Kerrostalossa taas soivat naapurien telkkarit, stereot, ovikellot, lapset ja riitelijät. Ok-talossa pääsee edes vähän omaan rauhaan, ei ole kukaan tömistelemässä pään yläpuolella aamuneljältä. Tai ihmisiä ramppaamassa oven takana kovaäänisesti. Ei kuulu ian niin helposti naapureiden riitelytkään omaan taloon, jos on edes vähän ilmarakoa välissä.

Jos ahdistaa, kannattanee puhua asioista puolison kanssa ja jakaa töitä tasaisemmin - tai jos ei ole puolisoa, niin palkata nurmikonleikkaajat naapuristosta vaikka.

yhdessä talossa jätin pihan kolaamisen vallan, laiskuuttani, koska käytössä oli maastoauto. :D Se on valinnoista kiinni. Tosin jos oikeasti noin korpeaa ja tuskastuttaa, kannatta yrittää etsiä jotain lieventäviä ratkaisuja asumiseen, jos ei ole mahdollisuutta (?) muuttaa muualle.

Vierailija
9/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krstalossa on tosi tyhmää asua. Ei voi tehdä mitään.

Ei omaa pihaa, ei voi viljellä mitään.

Kaupunkia vaan ympärillä.

Maalla oma piha. Oma tupa, oma lupa.

Ruoho kuule osaa kasvaa itsekseen.

Onnea olen tuntenut maalla!

Vierailija
10/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalo meilläkin koska olemme liian mukavuudenhaluisia. Viime kesänä istuimme tosi suurella parvekkeellamme ja katsoimme kuinka naapuri nikkaroi joka helkkarin päivä kolmen kuukauden ajan sitä omakotitaloaan. Ei olis mun juttu. Kertsissä pääsee vaan itse niin paljon helpommalla ja lisäksi jää aikaa enemmän tehdä jotain oikeasti mielekästä.

Mitä jos se nikkarointi oli nimenomaan mielekästä tälle naapurille? Harvoin ihminen joka sitä vihaa rupee omakotitaloa tekemään/remontoimaan.

Vierailija
11/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Aluksi se kaikki kukkapenkkien näpertely oli kivaa ja takan lämmitys jotenkin nostalgista. Nyt koko koti tuntuu pelkältä työmaalta. Rivitalossa oli tekemistä sopivasti l

Vierailija
12/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikista ole omakotitalo asujiksi. Hyvä jos sen tajuaa itse, ei sekään mikään häpeä ole:) Koti on siellä missä itse viihdyt, muiden mielipiteistä ei kannata välittää.

Vierailija
13/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahemmin trimmailla puutarhaa eikä varsinaan kannella puita sisään ja olen henkeen ja vereen omakotitaloihminen. Ärstyttäisi suunnattomasti asua kerrostalossa jossa on typeriä naapureita joiden pillin mukaan pitää hyppiä ja olla aina muiden päätösten varassa.

Vierailija
14/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele, että se nikkarointi, nurmikon trimmaus, haravointi ja lumityöt voivat joillekin olla oikeasti mielekästä tekemistä esimerkiksi parvekkeella istumisen sijaan.

Vierailija
15/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos se nikkarointi oli nimenomaan mielekästä tälle naapurille? Harvoin ihminen joka sitä vihaa rupee omakotitaloa tekemään/remontoimaan.

Siksi sanoinkin, että ei olis mun juttu. Totesin vain nähneeni kuinka mies käytti koko kesälomansa talon nikkaroimiseen ja totesin siihen, että ei olis mun juttu.

En ymmärrä miksi tehdään kiistaa kummassa on parempi asua, omakotalossa vai kerrostalossa. Ap totesi kaipaavansa kerrostaloa, minä olen enemmän kerrostalon ihmisiä myös, naapurimme on omakotitalon ihmisiä.

Vierailija
16/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä rotankoloon ja maksaa siitä?

Suomessa on kaunista luontoa, maisemaa josta hyötyy henkisestikin.

Maa on lähde ravintoon. Metsä satoineen syksyllä.

Vierailija
18/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun painajainen ois joku kerrostalo tai rivari. Lähiöomakotitalotkin näyttää mulle rivitaloihin verrannolliselta asumismuodolta. 😧 Asun maalla, jossa lähin naapuri on 200 metrin päässä ja metsää välissä. Rakastan puuhastella ulkona, pilkkoa puita, ajaa sitä nurmikkoa, nikkaroida juttuja pihalla. Rakastan omaa rauhaa, pimeää ympäristöä ilman valosaastetta. Mun mieli lepää täällä, enkä voisi kuvitella itseäni enää kaupunkiin. Olen itse asunut ensin kerrostalossa ja sitten rivarissa, ja ärsytti ne typerät taloyhtiösäännöt. Nyt mulla on omat säännöt 😁

Vierailija
19/33 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ahdistaisi viettää kesää jossain tunkkasessa ja kuumassa kerrostalokämpässä ja istua muutaman neliön partsilla...

Vierailija
20/33 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan sellaisia himopuutarhureita joilla on aikaa ja halua viettää pihalla 8h päivässä mutta meillä on piha tehty niin että siellä tehdään juuri sen verran kuin haluttaa. Tontin koko on 3000m2 mutta nurmea vain 20m2.  Muuten on ihanaa mustikkametsää, upeita kallioita, istutuksia jotka hoitaa itsensä, terasseja toistasataa neliötä, uima-allas jne. En todellakaan koe sitä rasitteeksi vaan saan pihahommista voimaa ja energiaa.

Traktori hoitaa lumet ajotieltä, itse lapioimme eilen autopaikat puhtaaksi. Meni 1 h. Voi olla että oli ainoa kerta tänätalvena - who knows?

Puita tehdään sen verran että riittää 2 takkaan tunnelmanluojaksi, lämmityksen hoitaa maalämpö.

En voisi kuvitellakaan elämää kerrostalossa! Ahdistaisi se toisten puristuksissa eläminen joka suunnalta, ahtaus, ulos pääsisi vain parvekkeelle istumaan.... ei mun juttu!

Kaikki asumiskulut 250m2 talossa 360€/kk - samalla hinnalla ei saa yhtä isoja tiloja millään!