Mitä tekisit esim. odottaessasi bussia/tauoilla/jonottaessa jos älypuhelimia ei olisi?
Kuvitellaan että yhtäkkiä älypuhelimet lakkaisivat toimimasta. Mitä tekisit? Ottaisitko kotoa mukaan kirjan/lehden, tyytyisitkö katselemaan maisemia vai puhuisitko jopa muille ihmisille?
Kommentit (28)
Joko pitkästyisin tai lukisin lehteä tai täyttäisin ristikkoja.
Minulla ei ole älypuhelinta, kuten ei näy olevan monella muullakaan vastaajalla. Odotellessani joko luen tai pelkästään ajattelen kaikenlaista. Kampaajalla, katsastusasemalla ja hammaslääkärin odotushuoneessa on yleensä niin huono lukemisto, että salkussani on aina jokin kirja kaiken varalta. En pitkästy kovin helposti.
En tartte puhelinta bussia odotellessa, ne kulkee 10 minuutin välein, en saa paskahalvausta sillä aikaa, jos puhelin on laukussa.
Tarkkailen liikennettä. En käytä puhelinta pysäkeillä ja bussissa/junassakin vain jos se soi. Silloinkin sanon, että olen huonossa paikassa, en pysty puhumaan, soittelen myöhemmin takaisin.
Älypuhelin on, mutta en käytä sitä tuollaisissa tilanteissa ajanvietteeksi (en kyllä muutenkaan).
Jonossa nyt ihan vaan jonota. Mietin omiani ja katselen ympärille, olisko jossain lyhyempi jono. Bussia odotellessakaan en kaiva puhelinta esiin, en edes bussissa. Välillä mulla on kirja mukana. Vaikka meillä on Kindle ja sillä kirjoja, luen mielummin ihan paperikirjoja.
En mä oikeen tiedä mitä sillä puhelimella noissa tilanteissa tekisin? Surffaisin av:llä?
Mitä te puhelin käteen kiinni kasvaneet tutkailette sieltä puhelimesta kaiket mahdolliset hetket?
Vierailija kirjoitti:
Kuvitellaan että yhtäkkiä älypuhelimet lakkaisivat toimimasta. Mitä tekisit? Ottaisitko kotoa mukaan kirjan/lehden, tyytyisitkö katselemaan maisemia vai puhuisitko jopa muille ihmisille?
Ei bussipysäkillä juteltu muille ennen älypuhelimiakaan, En omista moista joten mitenkään ei vaikuttaisi niiden häviäminen minun elämääni.
Miust tuntuu että aika moni kiireinen saa kiireen aikaan ihan vaan sillä, että töröttää puhelin kädessä. Eihän siinä aivotkaan pysy päivän asioista kärryillä, jos koko ajan kädessä piippaa ihanmitäsattuu.
En ikinä muutenkaan selaa puhelinta bussia odottaessa tai jonottaessa.