Mitä mieltä miehen ystävyydestä 18-vuotiaaseen?
Haluaisin nyt ulkopuolisten mielipiteitä seuraavaan: mieheni (yli 40-v) on ystävystynyt 18 v tytön kanssa. Tytöllä vaikeat kotiolosuhteet, joten mieheni on auttanut häntä siihen liittyen. Tyttö on yksinäinen, ei juuri ystäviä eikä siis myöskään turvaverkostoa, joten mies on auttanut häntä mm. kyytien muodossa, järjestänyt hänelle ohjelmaa ym. Mielestäni lähes joka päivä tapaavat, viestittelevät, puhuvat puhelimessa. Mies ehdotti juuri että tyttö tulisi meille viettämään isänpäivää.
Ja minä, ilkeä akka, kehtaan olla tästä kaikesta nyreissäni. Ensinnäkin harmittaa tuo ajankäyttö ja huomio, se on mielestäni poissa ennen kaikkea omilta lapsiltamme (alakoulu-ikäisiä). En myöskään ymmärrä miksi hänen täytyy lähestulkoon adoptoida nuori, eikö vähempi auttaminen riittäisi? Tai menisi sitten kunnon vapaaehtoistöihin, saisi auttaa monta ihmistä eikä vain yhtä.
Reagoisitteko te muut samalla lailla vai olenko kohtuuton? Mies vakuuttaa suhteen olevan täysin viaton, mutta on tässä jo mustasukkaisuuttakin puoleltani.
Yritin selittää miehelle miksi tämä ei tunnu kivalle pyytämällä hänen kuvittelemaan tilanne toisinpäin - minä viestittelisin iltaisin jonkun 18-v Kasperin kanssa. Ei mennyt perille.
Kommentit (47)
Eihän toi suoranaisesti sinulle kuulu miten mies vapaa-aikaansa kavereidensa kanssa käyttää. Jos jokin tuossa vaivaa, kannattaisiko puhua miehelle?
No ei tuo kyllä ihan normaalilta vaikuta. Miten ja missä he oikein ystävystyivät?
No, olen kyllä sitä mieltä että vakiintuneessa parisuhteessa molemmille vähän kuuluu miten toinen käyttää vapaa-aikaansa.. Jos vaikka päättäisin treenata triatloniin kaksi tuntia joka ilta, niin mielestäni olisi aihetta ottaa miehenkin mielipide huomioon.
Ap
Nyt on vanha korppi päässyt nuoren lihan makuun.
Musiikkiharrastuksen parissa tapasivat.
Ap
ota sää 18v mikko ystäväksesi niin ootte tasoissa jos noin mustis oot
Haluaa nussia sitä. Minä ainakin haluaisin.
En hyväksyisi alkuunkaan. Tällaisessa kuviossa historiallisesti universaalit totuudet toistavat itseään. Miehen käytös on loukkaavaa, tahditonta ja motiiveiltaan selvää. Nuoren naisen huomio, riippuvuus ja kiintymys kiihottavat ja antavat arkeen jännittävää merkitystä.
Parisuhteenne on oltava miehelle tärkeämpi kuin hänen hoivausfantasiansa. Hänen on kuultava sinua.
Inhottavaa.
Aika surullista, että heti jos mies on naisen ystävä varsinkin jos ikäeroa niin ajatellaan että mies on likainen pervo ja haluaa vain sitä yhtä asiaa.
Mikset sä auttaisi sitä nuorta nii miehen ei tarttis?
Ei kuulosta hyvältä, eikä ole normaalia. Nyt on todellisen keskustelun paikka miehesi kanssa. Tuo yhteydenpito tyttöön tulee loppua, sillä siinä on jo nähtävissä ihastusta molemmin puolin. Tuo isänpäiväjuttu on myös todella korni.
Miehesi myi asian sinulle hoivaamisena ja tytöstä huolissaan olemisena, mutta nuoren lihan kaipuuseen on ukko jo päässyt. Yhteydenpito katki tai teidän suhde on pian ohi. Ei ole normaalia avioliitossa olessa pitää joka päivä ystävään yhteyttä (oli sitten nainen tai mies).
Tuo aloitus oli kuin meidän perheestä, sillä poikkeuksella, että autettavalla oli ikää jutun alkaessa 15 vuotta ja meillä oli seitsemän lasta ja nuorin kymmenen kuukauden. Meillä yritin puhua, ettei olisi kovin soveliasta ja sitä rataa, mutta minä olin se näytelmän konna. Lopulta hermostuin täysin ja siihen loppui se "auttamisprojekti".
Mutta kyllä se oli meidän avioliiton lopun alku. Luottamus ja keskustelut menivät siinä. Pari vuotta ja erosimme. En tiedä, vieläkö exä näitä projekteja auttaa, mutta välistä tuntuu, että nyt olisi aikaa ja vapautta tehdä, mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Tuo aloitus oli kuin meidän perheestä, sillä poikkeuksella, että autettavalla oli ikää jutun alkaessa 15 vuotta ja meillä oli seitsemän lasta ja nuorin kymmenen kuukauden. Meillä yritin puhua, ettei olisi kovin soveliasta ja sitä rataa, mutta minä olin se näytelmän konna. Lopulta hermostuin täysin ja siihen loppui se "auttamisprojekti".
Mutta kyllä se oli meidän avioliiton lopun alku. Luottamus ja keskustelut menivät siinä. Pari vuotta ja erosimme. En tiedä, vieläkö exä näitä projekteja auttaa, mutta välistä tuntuu, että nyt olisi aikaa ja vapautta tehdä, mitä vain.
Lapset varmasti arvostavat
Ihan laidasta laitaan näköjään mielipiteet, ei siis ihan selvä tapaus :) Kaikki lisämielipiteet tervetulleita, ja mitä enemmän avaatte omia ajatuksianne sen enemmän siitä on apua.. Jos minäkin oppisin tajuamaan että tämä on ok tai sitten saisin vahvistusta päinvastaiselle. Nyt tuntuu vain hämmentävältä ja ikävältä.
Ap
Olen itse 19-vuotias, joten koitan miettiä tilannetta tytön kannalta.. Jos olisin samankaltaisessa tilanteessa kuin hän, voisin toki kokea jonkun aikuisen tuen tarpeelliseksi (Minulta kuulumisia kyselee toisinaan fbssä puolituttu kolmekymppinen nuorisotyöntekijämies, joskus olen kertonut kun on vaikeaa ja hän on tsempannut, hänestä saa semmosen asiallisen kuvan kyl ja tulee juttelee parin kuukauden välein tiheimmillään), mutta en kokisi ehkä normaaliksi päivittäistä yhteydenpitoa jonkun kanssa, joka voisi iältään olla mun isä. Tyttö voi toki saada viattomia turvallisuuden tunteita miehesi kanssa yhteydenpidosta ja miehesi on takuulla tosi huolehtivainen ja isällinen, mutta ei tuo munkaan korviin kuulosta normaalilta.
IKIS-Alert! Kukaan järkevä nainen ei kyselisi nimettömien mielipiteitä netissä.
Mikä on IKIS ;-D Olen ihan ulkona palstaslangista vaikka aikanaan on täällä tullut roikuttua.
Tämä on joka tapauksessa ihan tositarina, enkä todella tässä vaiheessa edes kehtaisi kysyä keltään tuttavalta mielipidettä - jotenkin tosi nolo olo tästä.
Ap
Up