Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Joudutko pyytämään puolisolta taskurahaa?" - karmeita parisuhde-esimerkkejä

Vierailija
09.11.2016 |

http://www.vauva.fi/artikkeli/perhe/arki/joudutko_pyytamaan_puolisolta_…

”Keräämme kaikki perheen yhteisistä ostoksista syntyneet kuitit talteen ja käymme ne läpi kerran kuussa. Laskemme kuiteista ja verkkopankista, kuinka paljon kummallakin on mennyt rahaa perheen yhteisiin ja lasten kuluihin. Sitten tasaamme kulut. Olemme laskeneet tietyn prosenttiosuuden molemmille omien tulojen mukaan. Jos itse tarvitsen jotain isompaa, johon minulla ei ole rahaa, mieheni lainaa minulle rahaa ja päinvastoin. Maksamme velat takaisin sitten kun pystymme, ja pidämme veloista kirjaa.”

”En tiedä miehen rahoista oikeastaan juuri mitään eikä hän kerro. Välillä ärsyttää etten saa lainaan muutamaa kymppiä, jos minulle on tulossa rahaa vaikka viikon päästä. Hän on myös tarkka, että maksan päivälleen takaisin.”

”Joudun lainaamaan mieheltäni kun jään vanhempainpäivärahalle, mutta maksan kaikki omiin menoihin lainaamani takaisin. En siksi, että mieheni haluaa vaan koska minä koen vääränä ottaa rahaa toiselta kun olen vain kotona lasten kanssa.”

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kaikista helpointa, kun on mun, sun ja meidän rahat. Yhteiset kulut maksetaan yhteiseltä tililtä, omat omilta tileiltä. Yhteiselle tilille rahat siirretään suhteessa tuloihin, summa vaihtelee tulojen ja elämäntilanteen mukaan. Esimerkiksi silloin kun olin kotona lasten kanssa, mies maksoi suunnilleen 80% yhteisistä kuluista.

Vierailija
42/42 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteinen taloustili, mihin laitamme kk rahaa n. 15% tuloista. tuosta maksamme taloon kuuluvat menot sähkö, kaukolämpö, roskat yms.

Kummallakin on omat tilit, josta ostamme mitä haluumme. Kumpikin maksaa omat kulut, lainanlyhennykset yms. toimii meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla