Haluaisitko että sulle kerrotaan jos miehesi pettää?
Selvisi tänään, että mies jonka kanssa "seurustelin" puoli vuotta elikin jo pitkässä parisuhteessa naisen kanssa. Mies vedätti niin taidokkaasti, julisti rakkauttaan ja elätteli toiveita yhteenmuutosta, että koskaan ei edes juolahtanut mieleen että olinkin kolmas pyörä. Paljastuminen oli shokki.
Sattumalta sain tietää kuka nainen on ja tunteenpuuskassa lähetin viestin jossa kerroin kaiken. Nyt mietin teinkö oikein, koska "erosimme" miehen kanssa joku aika sitten... Mietin kostaako mies minulle jotenkin. Kuitenkin oletan että tein oikein? Vastausta en ole vielä saanut, eli nainen ei ole lukenut vielä viestiä ilmeisesti.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa siihen, pitääkö kertoa ja saako kertoa vai ei. Haluan kuitenkin esittää teille, joiden mielestä pitää ja saa kertoa seuraavan kysymyksen: mitä muuta ns. kolmannelle osapuolelle pitää ja saa tämän pettämisasian lisäksi kertoa ja mitkä ovat perustelut?
Esimerkkejä, pitääkö X:lle kertoa ja miksi:
- X:n puoliso ei käy salilla, kuten on kertonut kotonaan, vaan pelaamassa korttia kavereidensa kanssa
- X:n puolison ei tarvitsisi tehdä työmatkoja, mutta hän tekee niitä, koska pitää erään työkaverinsa seurasta niin paljon
- X:n teinipoika tai -tyttö käy salaa lähimetsässä tupakalla
- X:n puoliso kuljettaa pikkulapsiaan autossa ilman turvaistuinta
- X:n puoliso käy kaveri-iltoinaan homo- tai lesbobaareissa ja taitaa olla vähintäänkin bi, mutta X ei sitä tiedö
- X ja hänen puolisonsa ovat eronneet, mutta X ei vieläkään tiedä sitä, että puoliso oli käynyt vieraissa jo kihlauksesta lähtien
Ja vielä: missä menee kertomisen raja?
1) Mitä väliä? Kuka muka haluaisi päättää puolison harrastuksesta? Jos siellä pelattaisiin rahasta ja mukana olisi riippuvuus, niin puoliso voisi haluta tietää, varsinkin jos lapsiperhe ja rahat ja tilit yhteisiä.
2) Ei tarvitse kertoa, paitsi jos puoliso harrastaa seksiä työkaverinsa kanssa vastoin puolison kanssa sovittua. Ketä kiinnostaa? Puolisoa saattaa kiinnostaa, jos kotona törmäilee seiniin, koska ei saa nukuttua kaksoskoliikkivauvojen ja uhmaikäisen kanssa, eikä tukiverkkoja ole, mutta tuskin muuten.
3) Jos alle 18 v teini päihteilee metikössä, niin tietysti on kerrottava! Mikä kysymys nyt tämä on?
4) Jos lapsi on niin pieni, että tarvitsee turvaistuimen, niin kerro.
5) Jos ei petä, niin mitä väliä? Baari kuin baari.
6) X ehkä haluaisi tietää, mutta ei vaikuta tähän hetkeen. Jos ei tiedä pettämisestä edes eron hetkellä, on aihetta kertoa, jotta pääsee testaamaan taudit. Muutoin tyyppi on hyvä ja päättää itse.
Mitä yrität puolustella? Jokaisen oikeutta olla paska puoliso ja kelvoton vanhempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kukaan ei ansaitse tämän tason kusetusta mitä mies teki. Olin ihan rakastunut mieheen ja maalailin kuvia yhteisestä tulevaisuudesta. Liikuttiin parina ja oltiin tiiviisti yhdessä. Selvisi ennen eroamme, että etsi myös Tinderissä uusia uhreja. Kaikki tämä tuon naisen selän takana. Pelkään miehen kostoa. Lähetin naiselle facen kautta viestin mutta en tiedä käyttääkö sitä, puh. nro on myös hallussa mutta en tiedä viitsinkö sitä kautta laittaa viestiä...
Ap
Meinaat, että vaimot ei osaa käyttää Tinderiä eivätkä tiedä miestensä olevan siellä? Jos sinä olit sinisilmäinen miehen suhteen ei auttamatta tarkoita, että kaikki naiset on. Jokainen meistä tietää, että yksikään suhde ei ole turvassa pettämiseltä ja tiedämme, että parisuhde on aina riski jossa voi tulla loukatuksi. Olemme omilla valinnoilla, arvioilla ja päätöksillä omassa elämässämme tämän riskin ihan tietoisesti ottaneet. Emme me naiset mitään lapsen tasolle typistettyjä uhreja ole.
Kiitos.
t. Nainen, joka ei halua holhoamista eikä kuulla ulkopuolisilta miehen pettämisestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIstä sä voit tietää ettei nainen tiedä jo? Mikä sulla on motiivina paljastuksessa? Haluat miehen itsellesi vai joku ylevä "pettäjän pitää paljastua" ajatus?
Mä kyllä haluaisin tietää jos mun miehellä olis seurustelusuhde mun selän takana mutta se olisi sitten miehen itsensä kerrottava.
Haluaisit tietää, mutta et kuitenkaan haluaisi, koska eihän tämän tason pettäjä kerro... En missään nimessä halua miestä itselleni enkä olla tekemisissä. Kuitenkin kaveri on niin häikäilemätön, että itse haluaisin tietää jos olisin vuosia ollut suhteessa tämän tason pellen kanssa. Jos nainen on ollut tietoinen asiasta, niin sittenhän se on ihan sama olenko kertonut vai en. Kuitenkin äärimmäisen kummallista, että mies esitti minulle olevansa rakastunut ja ehdotti yhdessä asumista ja Oscarin arvoisesti näytteli että olemme pari. Tosiaanko jonkun naisen mielestä olisi ok, että oma mies toii näin ja kolmatta osapuolta kusetetaan ja jonka seurauksena on kovat sydänsurut? Helvetin kylmää porukkaa jos sallitte tämän miehillenne.
Lähetänkö naiselle tekstarin?
Ap
Äärinmäisen kummallista on, että puolen vuoden tuntemisen aikana sinä uskoit miehen olevan rakastunut ja otit puheet yhteen muuttamiset tosissaan. Ei kai kukaan noin lyhyen tuttavuuden aikana tee noin pitkälle johtavia tulevaisuuden suunniltelmia?
Itse asiassa vähän kauemmin oltiin "yhdessä" kuin puoli vuotta. Mutta kaikki on siis minun syytäni?
Ap
Lapsiko olet?
Lähdit miehen matkaan ja tulit loukatuksi. Sitä kutsutaan elämäksi. Joko jäät siihen vellomaan tai jatkat elämääsi. Ei kukaan sinulle mitään hengenpelastusmitalia lähetä.
En ole jäänyt vellomaan. Mietin vain teinkö oikein kun paljastin miehen ja lähetänkö vielä tekstarin kun nainen ei selvästi lue facebookviestejään. Mies on yhä vongannut minulta seksiä viime viikolla, ei siis jättänyt kokonaan rauhaan. Mielestäni hän ansaitsee jäädä kiinni, mikäli nainen ei tiedä.
Ap
Mitä tämä sitten on ellei asiassa vellomista?
Harmittaako, kun ei tullutkaan kiitos viestiä? Mitä sitten, kun mies saa ansionsa mukaan? Tekeekö se sinusta jotenkin paremman ihmisen? Jos olet noin epävarma omista päätöksistäsi kysy äidiltäsi ja menne kotiin vähän vielä kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi enkä paljastaisi pettäjää. Olen ollut samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. Siitä on yli 20 vuotta eli kyseessä oli aika jolloin ei ollut kännyköitä, somesta puhumattakaan. Niinpä mies onnistui kuukausikaupalla uskottelemaan, että hän on sinkku. Emme seurustelleet, meillä oli vain seksisuhde, mutta en olisi ryhtynyt siihenkään jos olisin tiennyt totuuden. Totuus oli, että suhteemme aikana hänen vaimonsa oli raskaana ja sai lapsen. Yhden pienen virheen kautta totuus paljastui minulle jonkin aikaa lapsen syntymän jälkeen eikä ollut mikään ongelma saada selville vaimon nimi ja heidän yhteinen lankapuhelinnumeronsa. Ei silti tullut pieneen mieleenikään ilmoittaa vaimolle. Olen ihan varma, että sisimmässään hän tiesi kyllä, että mies ja tuleva isä joka on joka viikonloppu perjantait ja/tai lauantait "yökerhossa" ja joskus viikollakin, tekee muutakin kuin käy niissä tanssimassa. Jos nyt olisin samassa tilanteessa, toimisin samoin. En halua rikkoa kenenkään perhettä, en missään tilanteessa mutta kaikkein vähiten noin haavoittuvassa tilanteessa. En voisi elää itseni kanssa sellaisen teon jälkeen.
Tällä parilla ei ole lapsia. Nainen on alle kolmekymppinen eli nuori, aikaa on löytää vielä hyvä mies jos niin haluaa. Jos olisi lapsia olisin ehkä miettinyt pidempään. Mielestäni tuo mies on niin kiero ja paha että kukaan nainen ei ansaitse elämää tuollaisen kanssa.
Ap
Haluat kostaa miehelle, joten aiheutat kärsimystä täysin syyttömälle osapuolelle. Nice logic, sis.
Minäkö sen kärsimyksen aiheutan? Eikö se ole mies joka sen on touhuillaan aiheuttanut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kukaan ei ansaitse tämän tason kusetusta mitä mies teki. Olin ihan rakastunut mieheen ja maalailin kuvia yhteisestä tulevaisuudesta. Liikuttiin parina ja oltiin tiiviisti yhdessä. Selvisi ennen eroamme, että etsi myös Tinderissä uusia uhreja. Kaikki tämä tuon naisen selän takana. Pelkään miehen kostoa. Lähetin naiselle facen kautta viestin mutta en tiedä käyttääkö sitä, puh. nro on myös hallussa mutta en tiedä viitsinkö sitä kautta laittaa viestiä...
Ap
Mistä tiedät, että hän tekee kaiken tuon naisen selän takana? Ethän edes tiennyt miehen olevan varattu miten voit tietää heidän keskenäisestä parisuhteesta?
Kysyn tätä siksi, että me olemme ulkoistaneet parisuhde seksimme niin, että miehelle on nämä jutut ihan sallittuja.
Kusettaako siis sinunkin miehesi naisia, kertoo olevansa sinkku ja teeskentelee seurustelevansa näiden uusien naisten kanssa? Toki tuollaisiakin avoimia suhteita on, mutta yleisesti ottaen aika harvinaisia. Tämä mies ei ole suomalainen, en usko että tuo nainen käsittää millaisen porukan kanssa on tekemisissä.
Ap
Joissakin kultuureissa on tavallista, että miehellä on vaimon lisäksi hyvin lihava tyttöystävä, laiha tyttöystävä, kaunis tyttöystävä ja noiden lisäksi vielä yksi tai kaksi homoseksuaalia ja muutama muu nainen. Jos vaimo saa tietää, hän ei milloinkaan syytä miestä, vaan aina hyökkää toisen naisen kimppuun. Näin taitaa tosin olla suomessakin. :D
Näinhän se on ja mies on Albaniasta, eli paskasakkia hän ja koko kaveripiiri. Nainen on suomalainen eikä ehkä käsitä millaisia nämä ihmiset ovat. En itsekään osannut ihan näille leveleille mennä vaikka välillä ajattelinkin, että onpa outoa porukkaa. Mies on äärimmäisen taitava valehtelija.
Ap
Sinä et käsitänyt niin hänen vaimonsakaan ei käsitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIstä sä voit tietää ettei nainen tiedä jo? Mikä sulla on motiivina paljastuksessa? Haluat miehen itsellesi vai joku ylevä "pettäjän pitää paljastua" ajatus?
Mä kyllä haluaisin tietää jos mun miehellä olis seurustelusuhde mun selän takana mutta se olisi sitten miehen itsensä kerrottava.
Haluaisit tietää, mutta et kuitenkaan haluaisi, koska eihän tämän tason pettäjä kerro... En missään nimessä halua miestä itselleni enkä olla tekemisissä. Kuitenkin kaveri on niin häikäilemätön, että itse haluaisin tietää jos olisin vuosia ollut suhteessa tämän tason pellen kanssa. Jos nainen on ollut tietoinen asiasta, niin sittenhän se on ihan sama olenko kertonut vai en. Kuitenkin äärimmäisen kummallista, että mies esitti minulle olevansa rakastunut ja ehdotti yhdessä asumista ja Oscarin arvoisesti näytteli että olemme pari. Tosiaanko jonkun naisen mielestä olisi ok, että oma mies toii näin ja kolmatta osapuolta kusetetaan ja jonka seurauksena on kovat sydänsurut? Helvetin kylmää porukkaa jos sallitte tämän miehillenne.
Lähetänkö naiselle tekstarin?
Ap
Äärinmäisen kummallista on, että puolen vuoden tuntemisen aikana sinä uskoit miehen olevan rakastunut ja otit puheet yhteen muuttamiset tosissaan. Ei kai kukaan noin lyhyen tuttavuuden aikana tee noin pitkälle johtavia tulevaisuuden suunniltelmia?
Itse asiassa vähän kauemmin oltiin "yhdessä" kuin puoli vuotta. Mutta kaikki on siis minun syytäni?
Ap
Alussa mainitset että puoli vuotta olette seurustelleet.
Ilmeisesti olet aika nuori. Luultavasti kaikille tulee sydänsuruja, niissäkin suhteissa joissa ei ole kolmatta osapuolta. Se on elämää ja niistä on selvittävä. Joskus löytyy vielä se oma ihana sullekin! Tsemppiä!
Ratsasta jo sinne Sherwoodin metsään ja unohda koko asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi enkä paljastaisi pettäjää. Olen ollut samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. Siitä on yli 20 vuotta eli kyseessä oli aika jolloin ei ollut kännyköitä, somesta puhumattakaan. Niinpä mies onnistui kuukausikaupalla uskottelemaan, että hän on sinkku. Emme seurustelleet, meillä oli vain seksisuhde, mutta en olisi ryhtynyt siihenkään jos olisin tiennyt totuuden. Totuus oli, että suhteemme aikana hänen vaimonsa oli raskaana ja sai lapsen. Yhden pienen virheen kautta totuus paljastui minulle jonkin aikaa lapsen syntymän jälkeen eikä ollut mikään ongelma saada selville vaimon nimi ja heidän yhteinen lankapuhelinnumeronsa. Ei silti tullut pieneen mieleenikään ilmoittaa vaimolle. Olen ihan varma, että sisimmässään hän tiesi kyllä, että mies ja tuleva isä joka on joka viikonloppu perjantait ja/tai lauantait "yökerhossa" ja joskus viikollakin, tekee muutakin kuin käy niissä tanssimassa. Jos nyt olisin samassa tilanteessa, toimisin samoin. En halua rikkoa kenenkään perhettä, en missään tilanteessa mutta kaikkein vähiten noin haavoittuvassa tilanteessa. En voisi elää itseni kanssa sellaisen teon jälkeen.
Tällä parilla ei ole lapsia. Nainen on alle kolmekymppinen eli nuori, aikaa on löytää vielä hyvä mies jos niin haluaa. Jos olisi lapsia olisin ehkä miettinyt pidempään. Mielestäni tuo mies on niin kiero ja paha että kukaan nainen ei ansaitse elämää tuollaisen kanssa.
Ap
Haluat kostaa miehelle, joten aiheutat kärsimystä täysin syyttömälle osapuolelle. Nice logic, sis.
Minäkö sen kärsimyksen aiheutan? Eikö se ole mies joka sen on touhuillaan aiheuttanut?
Ap
Sinä. Mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Jos vaimo ei tiedä eikä koskaan tule tietämään miehen pettämisestä, niin hänelle ei aiheudu mitään kärsimystä. Mutta sinä jeesus-syndroomainen pakkomielteinen kostaja haluat levittää eteenpäin omaa kärsimystäsi. Sen sijaan että panisit miehen kärsimään, kostat täysin syyttömälle osapuolelle.
Onneksi karma is a bitch. Jonakin päivänä todennäköisesti kolahtaa omaan nilkkaasi.
Kyllä haluan tietää, olen elänyt suhteessa jossa mies petti ei enää ikinä.
Pettäjät täällä neuvovat unohtamaan ja vikisevät. :D
Ap[/quote]
Haluat kostaa miehelle, joten aiheutat kärsimystä täysin syyttömälle osapuolelle. Nice logic, sis.[/quote]
Ap[/quote]
Sinä. Mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Jos vaimo ei tiedä eikä koskaan tule tietämään miehen pettämisestä, niin hänelle ei aiheudu mitään kärsimystä. Mutta sinä jeesus-syndroomainen pakkomielteinen kostaja haluat levittää eteenpäin omaa kärsimystäsi. Sen sijaan että panisit miehen kärsimään, kostat täysin syyttömälle osapuolelle.
Onneksi karma is a bitch. Jonakin päivänä todennäköisesti kolahtaa omaan nilkkaasi.[/quote]
Ei se noin mene, en haluaa olla se joka saa tietää viimeisenä. Minulle ainakin pitää ilmoittaa, että rakastamani ihminen ei ole rakkauteni arvoinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Onneksi karma is a bitch. Jonakin päivänä todennäköisesti kolahtaa omaan nilkkaasi.
Ja jos sitten jonain päivänä vuosien kuluttua joku toinen nainen päättääkin kertoa tälle naiselle miehen touhuista, nainen on elänyt vuosia miehen kanssa joka on pannut menemään oikein kunnolla. Haluaisitko itse elää tällaisen miehen kanssa ja tietää vasta ehkä vuosia myöhemmin millaiseen eläimeen olet aikasi tuhlannut? Vai oletko itse pettäjä? Jos sinulle on yhdentekevää se, että miehesi nussii vieraita naisia vuodesta toiseen, niin ehkä kaikille naisille se ei ole ok ja jotkut naiset jopa haluaisivat eroon kaksoiselämää elävästä miehestä.
Ap
Mä en haluaisi tietää, jos mies on vaikka kerran pari pettänyt, jos se ei vaikuta suhteemme laatuun millään tavalla. En halua luopua miehestäni "vain" tuollaisen asian takia, koska tiedon jälkeen en osaisi olla enää suhteessa normaalisti, mutta jos en tiedä mitään, niin se ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Meinaat, että vaimot ei osaa käyttää Tinderiä eivätkä tiedä miestensä olevan siellä? Jos sinä olit sinisilmäinen miehen suhteen ei auttamatta tarkoita, että kaikki naiset on. Jokainen meistä tietää, että yksikään suhde ei ole turvassa pettämiseltä ja tiedämme, että parisuhde on aina riski jossa voi tulla loukatuksi. Olemme omilla valinnoilla, arvioilla ja päätöksillä omassa elämässämme tämän riskin ihan tietoisesti ottaneet. Emme me naiset mitään lapsen tasolle typistettyjä uhreja ole.
Eikö ole vähän vainoharhasta koluta jatkuvasti läpi seuranhakupalveluita, että josko se oma mies sieltä löytyisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Parisuhde on aina kahden kauppa, jossa pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan tulisikin miettiä olisiko kummassakin vikaa. Sinun vikasi oli sinisilmäisyys ja se, että et ottanut riittävän kattavasti miehen taustoista selvää. Ja ehkä vähän sekin, että lähdit toisesta kultuurista olevan matkaa ottamatta selvää mikä on naisen asema siinä kultuurissa.
Tässä on tilanne esitettynä vain sinun lasien läpi katsottuna. Asiat harvoin on näin mustavalkoisia. Sinä olet voinut tietää miehen olevan varattu, mutta ethän sinä sitä meille kertoisi, ethän? Koska se saisi sinut näyttämään huonolta. Meillä on varsin yksipuolinen käsitys kyseistä "ongelmasta" ja mies ei ole puolustamassa omia heikkouksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ei se noin mene, en haluaa olla se joka saa tietää viimeisenä. Minulle ainakin pitää ilmoittaa, että rakastamani ihminen ei ole rakkauteni arvoinen!
Pettäisikö miehesi silkkaa pahuuttaan? Pettäminen on yleensä seuraus parisuhteen muista ongelmista ja hyvässä suhteessa ei ole tälläistä kolmannen mentävää aukkoa ole ja osaisit lähteä suhteesta ennen seurausta, jos et ihan sokea ole.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Sinä kuvittelet noin tasan siihen hetkeen saakka, kun vieras nainen ilmoittaa sinulle panneensa miehesi kanssa. Sen jälkeen et enää haluaisi. Ainoa vielä pahempi vaihtoehto on, että saat anonyymin ilmoituksen miehesi pettämisestä, hän kiistää, mutta et enää koskaan pysty luottamaan häneen etkä olemaan täysin onnellinen hänen kanssaan.
Minun ymmärrykseeni ei mene, että jos vihataan miestä niin kostetaan syyttömälle naiselle. Ei, ei vaan mene.
Kokemuksesta sanon, että kyllä, pitää ehdottomasti kertoa. Pettäjä ei voi olettaa, että muutkin osallistuvat hänen petokseensa! Tällaista sopimusta ei ole olemassa.
Itselle kävi niin, että kukaan ei kertonut, vaikka meillä oli yhteinen kaveripiiri mieheni kanssa. Siinä sitten meni avioeron myötä sekä mies että ns. kaverit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ja jos sitten jonain päivänä vuosien kuluttua joku toinen nainen päättääkin kertoa tälle naiselle miehen touhuista, nainen on elänyt vuosia miehen kanssa joka on pannut menemään oikein kunnolla. Haluaisitko itse elää tällaisen miehen kanssa ja tietää vasta ehkä vuosia myöhemmin millaiseen eläimeen olet aikasi tuhlannut? Vai oletko itse pettäjä? Jos sinulle on yhdentekevää se, että miehesi nussii vieraita naisia vuodesta toiseen, niin ehkä kaikille naisille se ei ole ok ja jotkut naiset jopa haluaisivat eroon kaksoiselämää elävästä miehestä.
Ap
Se mitä en tiedä ei ole minulta pois, eikä se voi minua loukata. Jos mieheni elää kaksoiselämä se on hänen ongelmansa, ei minun. Minä olen ihan omilla jaloilla seisova aikuinen nainen, joka ei elä vain miehen kautta ja jonka elämä ei kaadu siihen, että mies panee jotain naista tai naisia.
Eli ei ole sinun asia pelastaa naista, joka ei ehkä sitä pelastajaa edes kaipaa.
Mä toivoisin että kuulisin asialta puolisolta