Kerro jotain marraskuusta vuonna 1939
Kommentit (46)
Olen pitänyt itseäni vanhana, noin niinkuin av-mammaksi. Kuitenkin tuli nyt todella nuori olo sillä kukaan isovanhemmistani ei ollut syntynyt vielä vuonna 1939.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt itseäni vanhana, noin niinkuin av-mammaksi. Kuitenkin tuli nyt todella nuori olo sillä kukaan isovanhemmistani ei ollut syntynyt vielä vuonna 1939.
Kuinka nuori oikein sitten olet?
Mun isovanhemmat oli pikkulapsia/juuri ja juuri teinejä. Ja ihan olen 25v eikä vielä lapsiakaan... :P
Vierailija kirjoitti:
Mummoni täytti 13 vuotta. Vaari oli täyttänyt jo keväällä sen verran.
Isän vanhemmat olivat vielä pikkulapsia.
Mitäpä muuta osaisin sanoa, en niin tarkkaan tiiä että mitä juuri silloin tekivät.
Tosin sain vastikään sotajalta olevia kirjeita joita isänäitini vanhemmat ja muut on kirjoitelleet. Vanhimmat on juuri tuolta marraskuulta. Kovin täynnä pelkoa nuo kirjeet on. Tosin on tuolla mainintaa pyykkireissusta tulostakin, jotain ekstrapyykkiäkin tehty ettei kerry jouluksi... eli niin se arkikin on pyörinyt, vaikka on pelätty :)
Ihana aarre tuollaiset kirjeet! Niiden kautta aikaisempien sukupolvien elämä avautuu varmaan ihan uudella tavalla.
Mun äitini oli kolme vuotias, isä kymmenen, kun talvisota alkoi. Molemmat joutuivat ensimmäiseen evakkoonsa. Isä joutui pakenemaan vielä pari kertaa tämän jälkeen.
Näyttää täällä olevan aika laaja ikäskaala.
Sulle ei vissiin ainakaan sano.