Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusvelvollisuus parisuhteessa/avioliitossa

Vierailija
08.11.2016 |

Naisilla on vissiin vähän hämärtynyt käsitys mitä on elatusvelvollisuus tai elintaso parisuhteessa.
Eikai kukaan oikeasti luule, että miehellä olisi velvollisuutta hankkia naiselle asioita, tavaroita tai ravintolaillallisia ja lomamatkoja koska "elatusvelvollisuus"? :D

En minä ainakaan omaa niin hienoja vaatteita ja lomareissuja kuin mieheni, mutta enpä ole uraani samalla tavalla panostunut!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän parisuhde on nyt kestänyt 25 vuotta köyhästä opiskeluajasta vauraaseen keski-ikään.

Ja koko ajan KAIKKI on ollut yhteistä. Kumpikaan ei ole itsekäs eikä pihi.

Ei ole ikinä ollut mitään sinun ja minun rahoja. Koko perhe elää samaa elämää ja yhdessä päätetään asiat.

Ja suhde toimii mainiosti kun osaa/haluaa jakaa toisen kanssa elämänsä henkisesti ja taloudellisesti.

Ei tule turhia riitoja, valtataisteluita eikä katkeruutta.

No me olemme samanlaisessa asemassa vaikka meillä on ne omat rahat. Tapasimme opisskelujen jälkeen työelämän alkumetreillä ja perinnötkin on jo pääosin tilillä.

Avainasemassa ovat luettelemisistasi:

- Kumpikaan ei ole itsekäs....

- Koko perhe elää samaa elämää ja yhdessä päätetään asiat.

- haluaa jakaa toisen kanssa elämänsä.

eikä palkkatilin omistussuhteet.

Sen verran olen elämän yllätyksiä ehtinyt nähdä, että ikinä en päätäntävaltaa taloudellisistakaan asioistani toiselle anna. Ja se ero on aina vaihtoehto vaikka viimeiset parikymmentä vuotta antaa uskoa suhteen kestävyyteen.

Vierailija
22/22 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se osallistuu enemmän elatukseen, joka tienaa enemmän. Omaisuus ei vaikuta. Lakkmieheltä varmistettuna näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi