Jos nettopalkka on 2580 euroa kuussa, niin paljonko on bruttopalkka?
Jos nettopalkka on 2580 euroa kuussa, niin paljonko on bruttopalkka? Suurinpiirtein. Kaverini miehellä jää muka käteen 2900 eurosta 2580 euroa.
Kommentit (34)
Brutto 4500, netto 2800 mulla. Vantaa on kotipaikka.
Sehän riippuu täysin veroprosentista. Mulla on loppuvuoden nolla, kiitos kotitalousvähennyksen.
Vierailija kirjoitti:
Nelisen tonnia. Minulla brutto 3500 ja netto 2100.
Ohoh. Onko tosiaan näin korkea veroprosentti jo noin kohtuullisilla ansiotuloilla?
Kyllä pääomatulot kannattavat Suomessa paremmin.
Jos sillä miehellä on osa palkasta verotonta matkakulua tms? Mitä te sompiot täällä oikein kuvittelette tietävänne netosta bruttopalkan... Synnyittekö eilen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelisen tonnia. Minulla brutto 3500 ja netto 2100.
Ohoh. Onko tosiaan näin korkea veroprosentti jo noin kohtuullisilla ansiotuloilla?
Kyllä pääomatulot kannattavat Suomessa paremmin.
Mun veroprosenttia nostaa vuokratulo... Että revi sä siitä pääomatuloistasi! Niitähän siinä ehkä just verotetaankn. Tirsk!
Verovähennykset ovat näköjään teille täysin vieras käsite. Mulla on tullut tuon verran rahaa tilille, kun palkka oli jotain 2700 €/kk. Vero% oli melkein 0, kun oli vain osan aikaa vuodesta töitä ja oli paljon työmatka- ja työasuntovähennyksiä.
Työnantaja perii suoraan kaikki eläke- ym. vakuutusmaksujen PALKANSAAJAN osuuden palkasta. Ei se taida olla kuin joku hassu prosentti, jolla ei ole juuri mitään merkitystä. Vain yrittäjät maksavat ne itse.
10 : verotus on progressivista ( googleta!) Se tarkoittaa sitä, että isommista tuloista menee enemmän veroa. Jos katsot verotaulukoita, huomaat siellä olevan suurempi % jonkun tietyn rajan ylittävistä tuloista.
Vierailija kirjoitti:
Jos nettopalkka on 2580 euroa kuussa, niin paljonko on bruttopalkka? Suurinpiirtein. Kaverini miehellä jää muka käteen 2900 eurosta 2580 euroa.
Tämä nyt riippuu ihan siitä, mikä on ennakonpidätysprosentti. Jos syystä tai toisesta ennankonpidätysprosentti on liian alhainen, tuo voi pitääkin paikkansa. Siinä käy sitten tietenkin niin, että lopulta joutuu maksamaan jäännösveroja sitä reippaammin.
Mulla brutto n. 3500 ja käteen jää 2400+, en yleensä saa mätkyjä (en kyllä palautuksiakaan). Kaksi alaikäistä lasta.
Palkka vähän reilu 3600 bruttona, käteen n. 2400.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi jäädä tai sitten on eläkevakuutus ja sairausvakuutusmaksut maksamatta. Mun palkka on 3440€ ja käteen jää 2380€. Asuntolainan koroistakaan ei saa enää tuollaisia vähennyksiä että vaikuttaisi käteenjäävään summaan.
Miten voi olla? Miehellä brutto 3750 ja käteen jää 2250? Ei työmatkavähennyksiä, ei kuulu kirkkoon, ainoastaan vähän asuntolainasta korkoja.
Mulla jäi 3400e palkasta käteen 2300e. Nyt palkka 3800e ja jää käteen 2500e. Vähennyksiä ei ole, en kuulu kirkkoon ja asun Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Verovähennykset ovat näköjään teille täysin vieras käsite. Mulla on tullut tuon verran rahaa tilille, kun palkka oli jotain 2700 €/kk. Vero% oli melkein 0, kun oli vain osan aikaa vuodesta töitä ja oli paljon työmatka- ja työasuntovähennyksiä.
Työnantaja perii suoraan kaikki eläke- ym. vakuutusmaksujen PALKANSAAJAN osuuden palkasta. Ei se taida olla kuin joku hassu prosentti, jolla ei ole juuri mitään merkitystä. Vain yrittäjät maksavat ne itse.
10 : verotus on progressivista ( googleta!) Se tarkoittaa sitä, että isommista tuloista menee enemmän veroa. Jos katsot verotaulukoita, huomaat siellä olevan suurempi % jonkun tietyn rajan ylittävistä tuloista.
5,7 % + 1,15 %, jopa on hassu prosentti.
Vierailija kirjoitti:
Jää hyvinkin, jos jättää verot maksamatta!
Rehellisempi vaihtoehto on se, että hänellä on oikeasti todella pieni palkka ja loppuosa on kilometrikorvausta, kulukorvausta tms.
Saattaa saada myös esim päivärahoja ja kilomertrikorvauksia ja ajattelee niiden olevan palkkaa. Ne on kuitenkin kulukorvauksia eli ei pitäisi laskea mukaan kun palkasta puhutaan.
Mätkyt ei ole jäännösveroja, vaikka niin virheellisesti usein sanotaankin.