Siis apua! Pojan 6v kainalot haisee hieltä ja nenässä on vähän niinkuin mustapäitä!
Tuntuupa hurjalle, että ton ikäsella tommosta! Noi ihohuokoset on mietityttäny jo jonkin aikaa, mut nytten ekan kerran ihmettelin, että mikä haisee... No ihan kunnon hiki kainalossa! Eihän nyt ton ikäsellä vielä pitäis??
Kommentit (12)
Kiitos kun vastasit! Mä säikähdin jo, että mun lapsella on jotain vialla kehityksessä. :(
Älä pestaa ketään teinityttöä lapsenvahdiksi. Käy vielä niin, että olet kohta isoäiti.
En tiedä onko miten yleistä /normaalia, mutta meidän tytöllä alkoi hiki haisemaan jo kolmen vuoden kieppeillä.. 😰 neuvolassa joskus kysyin asiasta mutta en oikeen mitään vastausta saanut takaisin niin luotan siihen, että se on ihan normaalia..
Kyllä meidän lapsi on aina haissut hielle ja paskalle jos on touhunnut niin kovasti että hikoillut,kesällä varsinkin on hikipäässä jatkuvasti.
eikö hikinen ja likainen lapsi muka saisi haista pahalle?
Meillä selvisi että syynä aivokasvain. Kannattaa tutkituttaa syy vaikka voi olla ihan vaan tosiaan adrenarke. Luustokuvat ottavat myös kädestä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko miten yleistä /normaalia, mutta meidän tytöllä alkoi hiki haisemaan jo kolmen vuoden kieppeillä.. 😰 neuvolassa joskus kysyin asiasta mutta en oikeen mitään vastausta saanut takaisin niin luotan siihen, että se on ihan normaalia..
En kyllä usko että normaalia, kannattaa tutkia mistä kyse.
Ehdottomasti tutkimuksiin, jotta vakavammat syyt voidaan sulkea pois. Adrenarke on harvinainen tuon ikäisellä, mutta kuitenkin kaikista todennäköisin selitys ja sinänsä suht vaaraton tila.
Voi myös olla joku lisämunuaisen hormonihäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla joku lisämunuaisen hormonihäiriö.
=adrenarke 6- vuotiaalla
Myös mun lapsella (tyttö) alkoi hiki haista 6-vuotiaana. Nyt on 13 eikä sen haisevampi kuin muutkaan.