Miksi miehet pitävät yksinhuoltajuutta niin suurena turn-offina?
Sen jälkeen kun erosin miehestäni ja jäin noin 3v. lapsen yksinhuoltajaksi, on parisuhde elämäni ollut erittäin kuivaa. Olen mielestäni hyvin sievä, en mikään täydellinen kymppi, mutta kuitenkin... Jotenkin ahdistaa tämä yksinhuoltajuus niin paljon kun tuntuu ettei ketään enää kiinnosta :( En voi asiasta oikein valehdellakkaan :((
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Koska toisen miehen lapsi on rasite.
Ja silti kaikki tuntemani eronneet miehet kuitenkin olettavat, että uusi nainen tulee toimeen hänen omien lastensa kanssa ja rupeaa jopa uusioäidiksi...
Eronneilla miehillä on ihan yhtä usein lapsia kuin eronneilla naisillakin, erona lähinnä se, että naiset kantavat niistä yleensä päävastuun.
Ihan sivusta huomautan että olen perheellinen enkä aikeissa erota mutta minusta se ei varsinaiseti liity sinuun jos sinulla on perhe vaan millainen olet. Jos olet ihminen joka valloittaa sydämen, ei mies tahdo lähteä luotasi.
Et kertonut erosi syitä mutta ainakin oma maailmankuva lähtee itsestäni. Siitä mitä minä olen ja miten tulen muiden kanssa toimeen. Lapseni ovat pieniä mutta he kasvaa, joskus muuttaa kotoa ja tahdon elää ihmisen kanssa jota haluan ja päinvastoin. Suhde mieheen on tärkeä, mutta se ei liity lapsiin. Lapset on osa perhettä, heihin ollaan aina sidottuja vaikka elämä miehen kanssa loppuisi.
Uskon että olet tapaillut vääränlaisia ihmisiä jos he eivät tahdo olla kanssasi. Tottakai pieni lapsi vaatii erilaista hoitoa kuin isopi lapsi ja isompi saattaa reagoida vahvasti eroosi mutta menisitte sitten lapsen kanssa johonkin puhumaan erosta. Lapsellekin saattaa olla todella vaikeaa teidän ero ja sinä saatat olla töissä tai muuten ette puhu asioista.
Se että ihminen eroaa, ei tee hänestä ei-haluttua. Hän saattaa olla tietämättään negatiivinen ja poispäintyöntävä. Onko sinulla miten elämä hallussa? Työpaikka, harrastuksia, ystäviä?
Jos menet treffeille niin miten niissä sinusta menee? Oletko kiinnostunut tapaamistasi ihmisistä vai haetko jo uutta isää lapsille valmiille paikalle? Vai miestä sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on este kahden aikuisen välisella suhteelle.
KYLLÄ.
Se rajoittaa ja sanelee + on aina kaikkein tärkein ( mikä tietysti on ok ) mutta ei kukaan kuitenkaan halua sitä vaihtoehto nro 1 pistää kun kuitenkin myös lapsettomia naisia 25-45v löytyy paljon.
Joku voi tyytyä siihen vaihtoehto nro 3 tai 4 mutta se on tyytymistä , eikä sitä mitä he ensisijaisesti hakivat mutta joutuivat tyytymään.
Vierailija kirjoitti:
Annatko itse mahdollisuuden lisääntyneille miehille?
En, eikä moni muukaan nainen jolla on international,avoin luonne.
Se on nainen joka rulettaa
Minkä ikäinen olet? Se vaikuttaa miesten suhtautumiseen paljon.
Nyt on kuntoilun aika joten syödään itsemme rantakuntoon pizzalla ja tuplalihakebabilla 😀
Et ole missään erikoisasemassa vain siksi, että sinulla on lapsi. Miehet löytävät turn-off piireitä ylipäätänsä kaikista naisista. Eikä kyseessä ole mitenkään sukupuolisidonnainen asia. Sinulla on kokemuspohjaa vain naisena "sinkkumarkkinoilla", mutta samojen ongelmien kanssa tuolla miehetkin painiin naisten etsiessä turn-off piireitä, joista yksi on esim. lapsi.
Käytetty on aina käytetty piste.
Ihan sama onko kroppa hyvä tai yleisesti ok näköinen ja kokoinen .
Lähes aina joutuu keskelle jotain uusioperheen draamaa ja viddumaisia ex miehiä pyörii mukana jne. . Ei kukaan sellaista vapaaehtoisesti itselleen halua.
+ ne toisen miehen äpärät muistuttaa aina siitä että sekin kaljupää on hikoillut saman naisen päällä kuin itse . Ja se ajatus oksettaa.
Vierailija kirjoitti:
Et ole missään erikoisasemassa vain siksi, että sinulla on lapsi. Miehet löytävät turn-off piireitä ylipäätänsä kaikista naisista. Eikä kyseessä ole mitenkään sukupuolisidonnainen asia. Sinulla on kokemuspohjaa vain naisena "sinkkumarkkinoilla", mutta samojen ongelmien kanssa tuolla miehetkin painiin naisten etsiessä turn-off piireitä, joista yksi on esim. lapsi.
Ja voisihan aloittajalta kysyä paljonko hänellä on kokemuspohjaa sinkkumarkkinoilla ilman sitä lasta vastaavassä iässä, jota hän on nyt. :D
Aisankannattajat on yh äipällä ihan ok ja sellaisiakin ne melkein kaikki ovatkin
Mun sisko 4 lapsen yh, ja miehiä olisi jonoksi asti.. :)
En usko, että johtuu lapsista. Joko sinusta itsestäsi heijastuu epävarmuus, tai sitten et ole tavannut "oikeita" tyyppejä. Plus oletko työtön? Se, jos mikä on turn off! Pitää pystyä elättämään perhe ja käymään töissä - yksin tai yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet nyt vain ovat sikoja muutenkin.
Mies on auttamatta sika, kun hänellä on vaatimuksia naisen suhteen eikä kuka tahansa hänelle kelpaa.
Ikäviä kommentteja, mutta eihän suomalaisilta muuta voi odottaakaan. Hieno kansa.
Ei se mene niin, että olet ensin nuori ja suosittu sinkku, sitten teet lapsen ja vanhenet, ja kuvittelet, että olet edelleen se nuori ja suosittu sinkku. Tai niinhän se sinulla näyttää menevän, että kuvittelet. Mutta jos haluat katsoa todellisuutta silmiin, niin huomaat, että tässähän ollaan vanhetuttu, kuluttu ja lapsikin on riesaksi tehty. Sinä olet eri elämäntilanteessa kuin silloin joskus aiemmin.
Tapailet vääränlaisia miehiä.
Mä sain 19-vuotiaana lapsen ja jäin sen kanssa yksin, eikä koskaan ole ollut kosijoista pulaa.
Olen fiksu, kaunis ja rento ihminen eivätkä tapailemani miehet ja muut minusta kiinnostuneet myöskään mitenkään "heikkolaatuisia", vaan nuoria ja komeita miehiä jotka "saisivat" kyllä lapsettomankin niin halutessaan.
Esim. yksi itseni ikäinen, komea ja atleettinen, varakkaan perheen sivistynyt ekonomiopiskelija/yrittäjäpoika jaksoi useamman vuoden yrittää ja toivoa, mutta minun oli pakko antaa hänelle pakit, koska tunteita ei vain syttynyt.
En itse juuri tunne yksinhuoltajia, mutta tällaisten palstojen ym. mukaan näyttäisi siltä, että lähes kaikki yksinhuoltajat löytävät kyllä uuden kumppanin.
Toiset ihan ennätysvauhtia jopa.
Itselläni on rima sen verran korkealla (ihan lapsenkin vuoksi), ettei elämänkumppanin löytäminen helppoa ollut. Huvikseen en halunnut seurustella, en halua miesvaihtuvuutta lapseni elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa: 660.
Koska tietyillä sanoilla on tietyt kaiut ja yleiset käsitykset. esim. yksinhuoltajuus, elämänkoululaiset, wt, jne...
ja tietyillä ihmisillä hyvin kapeakatseinen näkemys elämään ja ihmisiin. Heistä nyt yleisestikin kannattaa pysytellä kaukana.
Koska yh-äidit ovat tällaisia itselleen valehtelijoita. Se, että mies ei viehäty tietynlaisista huonomaineisista naisista, on yhtä vähän miehen vika kuin se on naisen vika, ettei nainen työttömästä luuserista.
On tämä omituinen palsta. Ihan kuin lasten kanssa puhuisi, vaikka hekin kyllä kykenevät kirkkaampaan ajatteluun.
Kokemukseni on toisenlainen. Yksinhuoltajuuteni ei ollut kielteinen asia. Tosin jäin yksinhuoltajaksi siksi, että lapseni isä ja aviomieheni kuoli, en eron vuoksi. Tämä saattoi vaikuttaa suhtautumiseen. Mitään vaikeuksia ei ollut löytää uutta kumppania, kun aloin toipua ja olin valmis siihen.
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt on joku mammapalstan myytti. Omalla kohdalla lapset eivät koskaan ole olleet mikään este. Tosin omat tyttöni ovat jo teinejä ja välit heidän isäänsä ovat hyvät. Seurustelen itse nykyään lapsettoman miehen kanssa ja kaikki on sujunut hyvin.
Ei ole. Justhan tästä oli pitkä juttu helsingin sanomissa. Yh-äiteihin on aina suhtauduttu varauksella. Sinun kokemuksesi ei muuta yleistä faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet nyt vain ovat sikoja muutenkin.
Naiset nyt vain ovat hu0ria muutenkin.
Tää nyt on joku mammapalstan myytti. Omalla kohdalla lapset eivät koskaan ole olleet mikään este. Tosin omat tyttöni ovat jo teinejä ja välit heidän isäänsä ovat hyvät. Seurustelen itse nykyään lapsettoman miehen kanssa ja kaikki on sujunut hyvin.