Vantaan Kivistö, paljon asuntoja kaupan.. onko vikaa alueessa?
Katselin asuntoja niin Kivistössä on asuntoja paljon myynnissä. Onko ne paritalot siellä paperiseinillä vai miksi ihmiset muuttaa jo muualle? On myös melko tyyriitä kylläkin.. mietiskelin vain että kannattaakohan sinne muuttaa? Kokemuksia kiitos.
Kommentit (183)
Siellä on hirveästi taloja ja ihmisiä kilometrin aluella. Oikein kunnon slummi ja neljän ruuhkat siihen päälle.
Käykää toki katsomassa. Ei minkäänlaista luontoa, puistoa tai rauhaa eikä tietenkään palveluita.
juu taloista näkyy toisen talon ikkunat tai parveke. pari k-kauppaa. luontoa täytyy mennä pitemmälle katsomaan.
Vantaalta et löydä hyvää asuinaluetta. Slummiutuu vauhdilla.
Ei ole vikaa. Kasvava alue, asunut itse kivistössä ja kehittyy kokoajan.
Tätä se on, kun mennään mielikuvilla ja jääräpäisellä vimmalla. Muuttakaa ny ihmiset sinne kivistöön, ettei tartte huonoon maaperään malmille rakentaa ku ei entisetkään mene kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
juu taloista näkyy toisen talon ikkunat tai parveke. pari k-kauppaa. luontoa täytyy mennä pitemmälle katsomaan.
Vain 1 pieni K- kauppa ja Alepa. Ja läjäpäin ns.karvakäsiruokaloita. Muuta näkymää ikkunasta ei tosiaan ole kuin vastapäisen talon seinä tai ikkunat.
Ihmettelen suunnittelijoiden visioita. Ei noin ankeassa paikassa pidempään jaksa asua millään.
Vierailija kirjoitti:
Hauska lukea täällä olevia kommentteja vuodelta 2016, jossa spekuloitu Kivistöä ja asuntojen arvon laskemista. Kuinka väärässä kaikki olivatkaan!
Kauppakeskushanke nytkähti käyntiin, joka tuo kaivatut palvelut kaikkien saataville, kaupunkisuunnittelu on suorastaan nerokasta, arkkitehtuuri on loistavaa, luonto on lähellä, alue on rauhallinen ja sijainti on erinomainen! Mitä vielä ihminen voi kaivata? Lentomelua täällä ei kuulu.
Asuntojen neliöhinnat ovat nousseet jo kohisten ja ostajat eivät saa himoittuja Kanniston asuntoja. Kivistö on tuleva Tammisto! Harmi teille, jotka ette uskoneet Kivistön vetovoimaisuuteen. Nyt kun asunnot ovat tuplasti kalliimpia, olen onnellinen että tein päätöksen hankkia täältä asunto. Sen todistaa useat ostotarjoukset postilaatikossa.
Heh, kuulostaa, että jollakin on aivan järkyttävän kokoinen oma lehmä siellä ojassa. "Nerokas kaupunkisuunnittelu", anna mun kaikki kestää. Juuri oli syksyllä juttua, miten Kivistö on suunniteltu täysin toimimattomaksi, kun on lähdetty vähäautoisuudesta, vaikka Kivistö sijaitsee keskellä ei-mitään. Toki vähän helpottaisi, jos sinne joskus saataisiin se iänikuinen kauppakeskus, vaikka sitten kutistuneena kymmenesosaan alkuperäisistä suunnitelmista. Ainakin perus kaupassakäynti onnistuisi jotenkin.
Itse pari vuotta Kivistössä asuneena ihmettelen suuresti, mihin alueen korkeat hinnat perustuvat enää nykyään. Itse muutettiin sen vuoksi, kun palvelujen piti olla mahtavat. Kivistön sijainti huomioiden niiden pitäisikin olla, kun se on aivan syrjässä kaikesta. Mutta eivät siis edelleenkään ole ja suunnitelmat ovat kutistuneet aivan mitättömiksi. Onneksi saatiin asunto myytyä, vaikka hetkonen siinä meni.
Vierailija kirjoitti:
Itse pari vuotta Kivistössä asuneena ihmettelen suuresti, mihin alueen korkeat hinnat perustuvat enää nykyään. Itse muutettiin sen vuoksi, kun palvelujen piti olla mahtavat. Kivistön sijainti huomioiden niiden pitäisikin olla, kun se on aivan syrjässä kaikesta. Mutta eivät siis edelleenkään ole ja suunnitelmat ovat kutistuneet aivan mitättömiksi. Onneksi saatiin asunto myytyä, vaikka hetkonen siinä meni.
Niin tämä siis viittaa niihin salmiakkiaskin kokoisiin kerrostaloasuntoihin. Omakotitalot ovat asia erikseen ja sellaiseen asumiseen Kivistö todellakin sopii.
Vierailija kirjoitti:
tää. vierailin kerran kivistössä asunnossa jossa oli 1 huone ja parvi ja hinta oli ollut kai lähemmäs 300k. siis mitä ihmettä. huoneessa oli korkeutta ja betonille jätetty seinä. nää vissiin jonkun mielestä lisää hintaa kymppitonneilla. no ei se ole tyhmä joka pyytää
Vierailija kirjoitti:
Malmista (kentästä) tulee luultavasti sama. Eli luvataan sitä ja tätä ja esitellään hienoja suunnitelmia mutta toteutushetkellä kaikkea karsitaan ja lykätään. Loppujenlopuksi käsissä on turhaakin turhempi keskeneräinen suo/asuntoalue jossa ei ole palveluita, parkkipaikkoja eikä julkista liikennettä. Mut hei, tulipa rakennettua pari korttelia jättihintaisia taloja jotka on uppoamassa sinne suohon heti valmistuttuaan.
Kivistö on loistavalla paikalla, neliöhinnoissa hyvä hinta-/laatusuhde ja nuori lähiö. Itselläni oli kaksi sijoitusasuntoa, jotka menivät viikossa korona-aikaan. Jätin halliosakkeet. Selvää on, että yhteys lentokenttään tulee olemaan jatkossakin valttia kasvukolmion suoralla.
Aika huoletta voivat sieltä neliönsä lunastaneet olla.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän Kivistöstä kovasti enkä haluaisi asua muualla. Mutta asunkin Kanniston puolella.
Täällä on hyvä ilmapiiri, kohtuullinen julkinen liikenne, mukavia puistoja ja kivannäköisiä taloja. Kaikki palvelut ovat plussaa, onhan täällä 2 ruokakauppaa, muutama ravintola, kauneuspalveluita, ärrä, joitakin mainitakseni. Päiväkoteja, 2 alakoulua ja yläkoulu rakenteilla. Neuvola. Harrastusmahdollisuuksia.
Apteekin ja keskikokoisen ruokakaupan kun saisi, niin alkaisi olla lähes kaikki tarvittava. Kirjasto ja terveysasema olisi jo ihan luksusta.
Kirjastohan on siinä aseman kupeessa jo.
Ei ole parkkipaikkoja tai pahemmin vielä palveluita lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Kivistö on loistavalla paikalla, neliöhinnoissa hyvä hinta-/laatusuhde ja nuori lähiö. Itselläni oli kaksi sijoitusasuntoa, jotka menivät viikossa korona-aikaan. Jätin halliosakkeet. Selvää on, että yhteys lentokenttään tulee olemaan jatkossakin valttia kasvukolmion suoralla.
No sijoitusasuntoon sijoittaneet voivat kyllä olla huoletta vaikka Kontulassa. :D Tässä puhutaan kai enemmänkin viihtyisyydestä ja käytännöllisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, itselläni on asunnonvaihto ollut ajankohtainen koko kevään ja olen tarkkaillut nimenomaan uusia asuntoja Vantaan uusilla asuinalueilla. Samat asunnot siellä Kivistössäkin näyttää pyörivän aika pitkiä aikoja. Suurin osa ei kyllä mene viikossa tai parissa. En kyllä sieltä enää kovin tosissani katso, kun hinnat ovat korkeammat enkä ymmärrä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tää. vierailin kerran kivistössä asunnossa jossa oli 1 huone ja parvi ja hinta oli ollut kai lähemmäs 300k. siis mitä ihmettä. huoneessa oli korkeutta ja betonille jätetty seinä. nää vissiin jonkun mielestä lisää hintaa kymppitonneilla. no ei se ole tyhmä joka pyytää
Siis keskustan hintoja kolkutellaan?! Mutta ilman merinäköalaa ja kauppahallin läheisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuuri rikastui kertaheitolla ja nyt alkaa white flight. Se näkyy siinä, että asukkaat katsovat ympäristöä ja miettivät, että haluavatko maksaa 500 000 TÄSTÄ naapurustosta. Sama on nähtävissä suurpellossa. Sinne ei ole rakennettu vielä yhtään kovan rahan asuntoa.
Auton ratin takaa katsottuna Kivistön uudet kerrostalot vaikuttavat varastoilta, joissa säilytetään ihmisiä. Alue ei mittasuhteiltaan ole ihmisläheinen. Liian tiheää, liian ahdasta, liian paljon. Luultavasti tuonne sijoitetaan vuonna 2015 maahan tulleita akateemisia korkeasti oppineita osaajia. Suomalainen harvemmin haaveilee näköalasta toisen kerrostalon seinää, ihmisten runsaudesta ja läheisyydestä.
Hauska lukea täällä olevia kommentteja vuodelta 2016, jossa spekuloitu Kivistöä ja asuntojen arvon laskemista. Kuinka väärässä kaikki olivatkaan!
Kauppakeskushanke nytkähti käyntiin, joka tuo kaivatut palvelut kaikkien saataville, kaupunkisuunnittelu on suorastaan nerokasta, arkkitehtuuri on loistavaa, luonto on lähellä, alue on rauhallinen ja sijainti on erinomainen! Mitä vielä ihminen voi kaivata? Lentomelua täällä ei kuulu.
Asuntojen neliöhinnat ovat nousseet jo kohisten ja ostajat eivät saa himoittuja Kanniston asuntoja. Kivistö on tuleva Tammisto! Harmi teille, jotka ette uskoneet Kivistön vetovoimaisuuteen. Nyt kun asunnot ovat tuplasti kalliimpia, olen onnellinen että tein päätöksen hankkia täältä asunto. Sen todistaa useat ostotarjoukset postilaatikossa.