Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäriä/sh paikalla? Apua, kaulan imusolmuke suurentunut! Voiko olla vakavaa?

Vierailija
05.11.2016 |

Huomasin että toiselta puolelta kaulan imusolmuke on suurentunut. On soikea n 2 cm pitkä ja 1 cm leveä, ei arista eikä ole kova. Joskus nuorena oli saman tyyppinen mutta tuplasti isompi joka sitten ultrattiin ja oli ihan ok. Oli monta kuukautta ennen kuin pieneni. Nyt jotenkin vain alkoi pelottaa imusolmukesyöpä :( Niin ja en ole sairastellut. Ainoastaan yhtenä päivänä tällä viikolla alkuviikosta oli kurkussa yhden päivän ajan pieni peiteläiskä ja kurkku kipeä mutta kesti vain päivän.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa häviääkö vai onko vielä muutaman päivän päästä? Onko viinirypäleen kokoinen? Jos pysyy mene lääkäriin ja saat rauhan, jos ei olekaan vakavaa.

Vierailija
2/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtä "pullea" kuin viinirypäle.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans yks kesä iso ja kipeä imusolmuke. Oli pari viikkoa ja hävis.

Vierailija
4/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 cm kokoinen on vielä normaalin kokoinen. SIllä poikkileikkauksella on merkitystä ei pituudella.  Onko se kova, liikkuuko se? Onko se kipeä? Kuten edellinen sanoi tarkkaile vielä, pieneekö se. Jos ei, mene lääkäriin. Kun itellä oli juuri tuo imusolmukesyöpä, suurin oli pituudeltaan 2 cm, mutta  3 cm paksu! Ne lisäksi liikkui huonosti, eivät olleet kipeitä ja aiheutti nesteturvotusta. Toivottavasti ei ole vakavaa.

Vierailija
5/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä harrastat? Miten käytät päiväsi? Onko elämäsi mukavaa?

Vierailija
6/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko solmuke vkoksi, krt / vko tsekkaa muutos, jos ei kuumeilua tms. Unohda. Keho tekee hommia flunssa-aikaan.

Vierailija
7/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika lääkärille. Sillähän siitä pääsee.

Ihmiskehossa on kipuja ja patteja. Niitä kun alat kyttäämään, niin siihenhän se elämä sitten meneekin.

Kuolinvuoteella sitten mietit, että olihan mulla vielä yksi pahkura, jota ei vielä kukaan katsonut.

Vierailija
8/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se sen räplääminen ja mene lääkäriin huomenna jos on vielä turvonnut. (voi siis oikeasti turvota hieman siitä ku painelet ja räpläät koko ajan ja muuttuu araksi. Kokemusta on)

Vierailija
9/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 cm kokoinen on vielä normaalin kokoinen. SIllä poikkileikkauksella on merkitystä ei pituudella.  Onko se kova, liikkuuko se? Onko se kipeä? Kuten edellinen sanoi tarkkaile vielä, pieneekö se. Jos ei, mene lääkäriin. Kun itellä oli juuri tuo imusolmukesyöpä, suurin oli pituudeltaan 2 cm, mutta  3 cm paksu! Ne lisäksi liikkui huonosti, eivät olleet kipeitä ja aiheutti nesteturvotusta. Toivottavasti ei ole vakavaa.

Ei ole mun mielestä kovia ja sillain normaalin oloinen, että on soikea, ei kova ja tuntuisi liikkuvan. On tosin jotenkin syvemmällä niin hankalampi liikutella. Minne sulla tuli nesteturvotus ja missä paikoissa imusolmukkeet suurentui? Oliko sulla muita oireita?

Vierailija
10/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se sen räplääminen ja mene lääkäriin huomenna jos on vielä turvonnut. (voi siis oikeasti turvota hieman siitä ku painelet ja räpläät koko ajan ja muuttuu araksi. Kokemusta on)

Imusolmuke ei pienene yhdessä yössä, joten turha juosta lääkäriin noin nopeasti.

Vierailija
11/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mun mielestä kovia ja sillain normaalin oloinen, että on soikea, ei kova ja tuntuisi liikkuvan. On tosin jotenkin syvemmällä niin hankalampi liikutella. Minne sulla tuli nesteturvotus ja missä paikoissa imusolmukkeet suurentui? Oliko sulla muita oireita?

Lähinnä niille alueille joissa syöpäsolmukkeita oli. Mulla oikealla kainalossa, rinnassa ja kaulalla. Tautia oli sitte muuallaki, mutt nuo oli joten kuten sellaisia, jotka näkyi ulkopuolelle. Oli joitakin yleisoireita jotka tajusin yhdistää tautiin vasta jälkikäteen.

Vierailija
12/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein nuo imusolmukkeet voi suurentua ilman, että on kyse vakavammasta.

Vierailija
13/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku kipeä -> imusolmuke turvonnut. Normaalia :)

Vierailija
14/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy kurkkukipuusi eli joko bakteerin tai viruksen aiheuttama kurkkukipu, jonka vuoksi kaupan imusolmuke turvonnut. Ei hätää!

Vierailija
15/23 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyy kurkkukipuusi eli joko bakteerin tai viruksen aiheuttama kurkkukipu, jonka vuoksi kaupan imusolmuke turvonnut. Ei hätää!

Toivottavasti olisi näin. Kurkku oli tosin kipeä toiselta puolelta mistä imusolmuke on turvonnut. Kipu johtui selkeästi peitteestä joka oli kurkussa. Tai liekö ollut joku rakko sitten.

Vierailija
16/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa joskus suurentuneet imusolmukkeet ilman flunssaa tms.

Vierailija
17/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus 15v sitten kahteen otteeseen. Kävin lääkärissä. Joku virus kuulemma. Lähti pois eikä ole sen jälkeen tullut.

Vierailija
18/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus 15v sitten kahteen otteeseen. Kävin lääkärissä. Joku virus kuulemma. Lähti pois eikä ole sen jälkeen tullut.

Kauanko olivat suurentuneina?

Vierailija
19/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa tämä aihe! Mulla on ollut viikon ajan kaulalla suurentunut imusolmuke. Ei ole kipeä enkä ole flunssassa tms. Miten kauan tuota voi seurailla ennen kuin menee lääkäriin? Uskallanko vielä viikon seurata? Itse en ole niin hirveän huolissani, koska tällaista on ollut ennenkin selittämättömästä syystä. Pari kertaa on ultrattukin ja normaalilta on näyttäneet. Voikohan nielurisojen ronkkiminen aiheuttaa tuollaista? Proppua yritin saada pois ja risan limakalvo meni vähän rikki ja siitä parin tunnin kuluttua huomasin imusolmukkeen suurentumisen (on tosin eri puolella kaulaa tuo risa kuin suurentunut imusolmuke).

Vierailija
20/23 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kymmenen vuotta turvonneita imusolmukkeita kaulalla, sairastin sillon jonkun todella pahan virusinfektion eikä saatu selville mikä se oli. Papereihin kirjattiin sepsis kun muuta ei löytynyt, olin siis tuolloin monta päivää sairaalassa.. Nyt alkuvuodesta ilmaantui lisää turvonneita imusolmukkeita kuumeilun kanssa. Oon kärsiny myös pitkään runsaasta yöhikoilusta ja pahoinvoinneista ja nekös on kirvoittanut mieltä ja ajatuksia kaikenmaailman imusolmukesyövistä. Oon vuosien mittaan ravannu lääkäreissä ja verikokeissa ja kaikenmaailman vakavat taudit suljettu pois samoin kun imusolmukesyöpä. Joillakin sitten vain pöpöjen yhteydessä imusolmukkeet suurentuvat ja joillakin jäävät sellaisiksi, samoin kun huonot hampaat voivat niitä turvottaa.

Eiköhän tuo sun suurentunut imusolmukkeesi johdu vain jostain tulehduksesta kurkussa, niillä voi tosiaan kestää kauankin palautua. Mutta ainahan sitä voi lääkärissä käydä, jos huolestuttaa!