Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te pienituloiset ostatte lapsillenne joululahjaksi?

Vierailija
05.11.2016 |

Koko olette miettineet asiaa?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina puhuttu että en jouluksi ainakaan hirveästi ostele, sillä pyrin tarjoamaan lapsille elämyksiä tavaroiden sijasta ympäri vuoden. Keikka-, festari- ja muut erilaiset tapahtumaliput on lapsien mielestä parasta mitä voi saada. Ja sitten toki välillä jotain levyjä yms. ostettuna alennuksista, mutta ei mitään hirveää lahjasumaa synttäreille tai jouluksi eli ympäri vuoden tuota rahaa menee.

Vierailija
62/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan varmaankin legoja, pari barbia, koruja ja jotain askartelujuttuja. Yritän pitää lahjat minimissä, mutta aina menee överiks ostelu.

Öö, miten tuo on jotenkin vähän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin elokuussa alesta My little pony- linnan, 74€. Synttärilahjaksi annan sen mukana tulleet figuurit ja loput sitten jouluna.

Vierailija
64/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi palapeliä, nukenrattaaat, puuhakirjan, satukirjan, lämpimän paidan, pikkurummun, leikkikeittiövälineitä, uudet vesivärit... mitäs muuta siellä jo onkaan. Aloitan hyvissä ajoin, ostan joka tilistä pari kolme lahjaa. Isänpäivälahjoja meillä ei osteta, kakku ja kortti riittää, joten miehenkin lahjat annetaan vasta jouluna (samoin kuin äitienpäivänä kortti ja kukka riittävät).

Vierailija
65/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pari vuotta työttömänä ja lisäksi yh (mies lähti ja jätti sekä minut että lapset, sieltä ei ole tulossa mitään paketteja), joten rahaa ei tosiaan ole turhan paljon käytettävissä. Mutta tyhmä en ole ja siksi en ajatellut joulukuussa ryhtyä ihemttelemään tilannetta tyhjin käsin.

Olen kerännyt lahjoja kolmelle lapselle pitkin vuotta alennusmyynneistä (lelukaupoista, nettikaupoista, ulkomaisista nettikaupoista...) Niitä isoja aleja on kiitettävästi riittänytkin :) Kirpparilta myös olen tehnyt loistavia uudenveroisia kirjalöytöjä, samaten tori.fi on ollut tuottoisa ja olen myös paikallisessa fb-ryhmässä vaihtanut jotain vanhoja jo liian lällyiksi jääneitä leluja meille uusiin. Mitään en ole joutunut ostamaan lähellekään täyteen hintaan.

Poika 5v.:lle on tällä hetkellä hankittu Ryhmä Hau-torni, pari niitä koirahahmoja, radio-ohjattava auto, kaksi kirjaa, uusi yöpuku ja luistimet + maila ja kiekko. Ehkä jotain pientä hankin vielä, koska lahjoja ei juuri muualta tule.

Tyttö 3v.:lle on hankittu pari ponia, muovailuvahaa, ryhmä hau-koira, pari kirjaa, askartelutavaraa, nukenvaatteita ja nukelle hoitotarvikkeita, uusi yökkäri, essu ja luistimet.

Tytölle 1,5v. on tulossa pari kirjaa, yökkäri, nukke ja sille vaatteita+tuttipullo ja kylpyleluja. Jotain ihan pientä saatan vielä katsella pukinkonttiin, saippuakuplia tms.

Olen oikein tyytyväinen ja juuri näistä lapset ovat pitkään jo puhuneetkin. Uskoisin, että ilahtuvat :) Ja ihanaa on se, että joulu on ns. paketissa jo nyt ja ei tarvitse yhtään kiristää kukkaronnyörejä ja tuskailla rahahuolia lahjojen vuoksi enää loppuvuoden aikana. Ruokaa ostetaan muutenkin, joten jouluruokailuunkaan ei sen isommin tarvitse törsätä. Koristeetkin jo on aiemmilta vuosilta, sitten vaan joululaulut soimaan, pipareita lasten kanssa ja kuuseenkin jää rahaa. Siinäpä se meidän joulu, odotan :)!

Ihana äiti olet. Hyvää tulevaa juolua koko perheelle !

Vierailija
66/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vasta 1,5v., en ole ostanut kuin yhden autolelu-paketin, isänsä aikoo hankkia vielä jotain. Varmaan jonkun ihanan satukirjan vielä ostan. Sukulaisilta saa sitten varmaan aika paljon lahjoja... omille kummilapsille olen syksyn mittaan alennuksesta ostanut lahjat. Nyt on molemmille hankittuna yksi lelupaketti ja yksi askartelulahja. Näihin kaikkiin on yhteensä uponnut noin 60 euroa, joten vähällä olen päässyt. Varsinkin kun ostot on tehty vähitellen elokuusta lähtien. Nyt sitten jouluna ei tarvitse enää ressata, vähäiset veronpalautukset voin käyttää jouluruokaan ja miehen lahjaan: )

Vierailija
67/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka menee ihan sentilleen laskuihin ja ruokaa. Ylimääräistä rahaa ei jää.

Lukuisista extratulonlähteistä on jokaiselle tulolle oma menonsa ja lasten joululahjat ostetaan kirpparituloista.

2 x vuodessa, vähintään, kotoa haetaan 10 banaanilaatikkoa ja kirpparin pitäjä hinnoittelee nämä ja myy, tilittää puolet.

Nyt kun ihmiset Konmarittaa niin paljon, ainakin pk-seudulla, haetaan tänä vuonna vielä 2 krt.

Rahat tilitetään 1/2 v välein ja en tiedä yhtään mitä tulee. 1 1/2 v sitten olin auttamassa työkaverin kodin perkaamisessa. 3 tyttöä ja työkaveri ostaa joka pv jotain. Iso omakotitalo.

Tavaraa lähti ihan koko pakettiautollinen, tää kirppiksen pitäjä tuli siis hakemaan ihan pelkästään tätä varten ja autollinen lähti eteenpäin. Sain mm tämän takia viime jouluna yli 500 e ja keväällä kesälomaa varten saman summan.

Marraskuun lopussa rahat tulevat ja se raha on joulua varten. No, viime vuonna meillä ei todellakaan mennyt 500 e, meni n 250 e, jos rahaa ei tulee yhtään, saadaan sama taso kuin viime vuonna.

Ja lapsilla on isäkin, joka osallistuu lahjojen hankintaan.

Verottaajakin osallistuisi tuohon kuvioon mielellään.

Mihin ? Kirpparituloihin ? Vuodessa on 12 kk, jos saat vuodessa on 100 e kirpparituloja, verottajaa ei todellakaan kiinnosta se.

Nyt kun tuli megapaljon tavaraa, oli seuraavat tilitykset isoja.

Sehän tässä kirpparista on myös kivaa kun voit itse laittaa tavarat pois milloin vaan. Kirpparin pitäjä hinnoittelee kaikki ja laittaa myyjäkoodin. Joulukoristeet laitetaan myyntiin marraskuussa, kesävaatteet toukokuussa, perustavaralla täytetään tyhjiä paikkoja jne.

Olen yhden kerran saanut 50 euroa, yleensä summa on reilu 100 euroa.

Mutta mitään ei tarvi tehdä muuta kuin kerää tavarat laatikkoon ja merkkaa laatikkoon omat myyjän merkinnät.

Haetaan kotoa ja tilitetään tilille.

Pahoittelen, jäi nolla pois. Eli yhden kerran, siis yhden vden olen saanut, vuodessa oli n 1100 e. Kerran on tullut nn50 e, yhden kerran 350 e ja yleensä summa on n 150 e.

Näin pienet summat eivätverottajaa kiinnosta. Summa on muistaakseen 3000 e vuodessa, voittoa. Kirpparimyynti hrvemminon voittoa.

Eli ei tarvii olla yhtään huolissaan.

150 e tekee ihan kivan joulun, vanhat koristeet käy, kuten kuusikin. Mäntysuopaa vesuveteen ja tuoksukin on puhdasta. Kynttilöitä ja herkuruokaa, lapset saavat kumpikin alle 10 pakettia, isän kanssa ostetaan puoliksi mitä haluavat. Ylitöitä sisällä, saan pitkän vapaan.

Mitä muuta tarvitaa?

Vierailija
68/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä nähdä, että meillä on hyvin samanlaiset aatokset kuin useimmilla, vaikka ei olla pieni-, vaan suurituloisia: pari mieluisaa / isompaa lahjaa (tyyliin n. 50 e kpl)molemmille, lapset 5 ja 3 v. Uudet pyjamat, ehkä pari pienempää pakettia. Isovanhemmilta, kummeilta ym. tulee kuitenkin myös paketteja, ei haluta hukuttaa lapsia materiaan.

Vierailija
69/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset saavat jouluna useamman paketin (6), mutta pitkin vuotta ei osteta mitään leluja poislukien 1 lelu synttäreinä. Ei tule mitään uusia kännyköitä, pelejä, tabletteja, petshoppeja, poneja, värityskirjoja jne., mitä tuntuu moni saavan silloin tällöin. Ellei joku nyt tuliaisena tuo tms.

Jouluna pukki tuo pienen kasan paketteja ja mielestäni ei ole mitään väärää siinä, että yhtenä päivänä vuodessa saa useamman lahjan. Se on meidän tapamme ja samalla ostetaan koko vuoden tarpeeseen ikäkauden jutut. Säästytään samalla siltä ruinaamiselta kaupoissa leluosastojen kohdalla kun eivät ole sieltä ksokaan mitään saaneet syntymäpäivien ulkopuolella valita. Ikinä ei ole tarvinnut asiasta edes kinata, tietävät ettei sieltä osteta ja eivät edes ehdota.

Toiset hemmottelevat lapsiaan ostamalla silloin tällöin jotain, me emme niin tee. Säästämme pitkin vuotta, hyödynnämme hyvin alet ja mietimme lahjat huolella. Yhden toiveen jätämme yleensä vasta joulukuulle, jotta varmasti saavat jotain erityisen toivottua. Muut mietimme itse niin,e ttä kuuntelemme mistä lapset haaveilevat, mikä on kestävää ja mistä on leikeissä iloa pitkäksi aikaa. Mitään krääsää emme taloon osta joulunakaan.

Ei tee tiukkaa kun suunnittelee. Joulukuussa rahat käytetään ruokaan ja kuuseen jne. Jos rahaa jää, tammikuun alesta sitten taas voi ostaa jotain jemmaan.

Vierailija
70/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmalle tyttärelle (asuu poissa kotoa) ostan blenderin ja kengät. Pojalle (asuu myös omillaan) pienen sohvan jatkeeksi rahin, jonka löysin alennuksesta syksyllä. Nuorimmille lapsille (asuvat kotona) toiselle kengät ja jokin vaate, toiselle maksan matkan Tallinnaan. Lisäksi teen ruokaa (kaikkea ruokaa) pakkaseen ja jaan lapsille, jotta säästävät hiukan ruokakuluissa. Olen säästänyt joulua varten syyskuusta asti.

Vierailija
71/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen lahjat on ostettu jo.

-rakennuspalikkasetti

-muovailuvahasetti

-kassakone

-dubloja

-leikkiostoskori jossa ostoksia ja rahaa

-iso kuormuri

-palapeli

-parkkihalli jossa autoja

-stiga

-vauvanukke

Olen ostanut lahjan per kuukausi koska muuten ei olisi ollut varaa, sukulaisia ei ole jotka auttaisi ja ylpeys ei anna periksi kerjätä muilta. T. Opiskeleva yh

Vierailija
72/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaan Ellokselta tiliäni käyttäen (maksan vähitellen) jotain laadukasta ja tarpeellista, josta he pitävät. En mitään krääsää. Viime vuonna tilasin toiselle one piecen, josta hän on kovasti tykännyt ja toiselle Puman hupparin ja college-housut. Niiden lisäksi jotain karkkia.

Mistähän nuo alapeukut tulivat? En loukkaantunut, vaan ihan uteliasuuttani kysyn. 

Vierailija
73/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo aikuiset lapset, mutta yleensä aina tulee lahjottua liiankin kanssa.

26

Viime joulunalusaika oli ihanaa, sillä päätimme lähteä pitkälle matkalle kauas pois ja otimme mukaan lapset ja heidän tyttö-ja poikaystävänsä; eli kerroimme tietysti hyvissä ajoin, että matka on ainoa (ja kallis) joululahja. Kyllä oli ihanaa, kun ei tarvinnut ryysiä ruuhkaisissa kaupoissa tai ylipäätään miettiä päätään puhki, mitä kellekin ostaa. Ja kolme viikkoa yhdessä koko perheen kanssa oli upeaa aikaa, kun muuten emme enää niin usein tapaa kaikkien ollessa kiireisiä työelämässä.

Mutta tänä vuonna sitten taas ihmettelen, mitä kellekin lahjaksi...

Vierailija
74/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kysy joltakin miljärdööriltä mitä se ostaa lapsilleen joululahjaksi? Voit ostaa sitten samaa.

Vierailija
75/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin lahjat jouluapu ryhmästä. Mulla jää käteen vaan päälle kolme tonnia ja kuten ole Hesarista lukenut, olen köyhä. Käyn siis töissä.

Vierailija
76/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Timberlandin 200 euron kengät ei kuulu siihen toteutus listaan. Ei helvetissä.

Halvimmat Timberlandit saa uutena 80 eurolla. Omani ostin käytettynä ja maksoin siitä 10 e (+ nahan hoitotarvikkeet 20 e). Mun mielestä tämä on hyvä hinta laatukengistä ja tulee pidemmällä päällä halvemmaksi, kun kenkävalikoimaa ei tarvitse uusia parin kk välien. Samoja nahan hoitotuotteita voi sitten käyttää muihinkin kenkiin.

https://www.zalando.fi/timberland-pokey-pine-nauhalliset-nilkkurit-whea…

Vierailija
77/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaan Ellokselta tiliäni käyttäen (maksan vähitellen) jotain laadukasta ja tarpeellista, josta he pitävät. En mitään krääsää. Viime vuonna tilasin toiselle one piecen, josta hän on kovasti tykännyt ja toiselle Puman hupparin ja college-housut. Niiden lisäksi jotain karkkia.

Mistähän nuo alapeukut tulivat? En loukkaantunut, vaan ihan uteliasuuttani kysyn. 

Ellos tili., prosentti on minä verran ?

Mitä jos ensi vuonna maksat Ellos tilin mahd nopeasti ja sitten säästät ja säästöillä ostat ensi vuoden jouluna

Vierailija
78/88 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellos tili., prosentti on minä verran ?

Mitä jos ensi vuonna maksat Ellos tilin mahd nopeasti ja sitten säästät ja säästöillä ostat ensi vuoden jouluna

Kyllä minä sen aina maksan mahdollisimman nopeasti, kiitos vaan huolenpidosta.

tarkoitin, että ostan vähän kalliimman mutta tarpeellisen ja toivotun lahjan, jota en välttämättä pysty kerralla maksamaan, vaan maksan 2 tai 3 erässä. Merkkivaatteista saa sitä paitsi kierrätyksessä kyllä osan rahoista takaisin, kun nämä ovat kasvuiässä vielä, nämä lapset.

Vierailija
79/88 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myydä tavanomaista koti-irtaimistoa verottomasti, jos myynnistä saadut voitot  ovat alle 5 000 euroa.

Siis jos voitto on yli 5000 e vuosi voi joutua maksamaan veron.

Kirppiksellä ja muutenkin saadusta hinnasta vähennetään siis ostohinta ja matkakustannukset viedessä myyntiin ja pöytävuokra ja/tai ilmoituskuluja.

Jos siis tulee puhdasta voittoa, yli 5000 e se voi kiinnostaa verottajaa.

Vierailija
80/88 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te hankitte kaiken minkä lapsi tajuaa pyytää? Eivätkö osaa käsitellä pettymyksiä jos ei paketeista paljastu kaikki toivottu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan