Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset lapsitähdet, "Mustan kissan tango"

Hyväntahtoinen utelias
05.11.2016 |

Tämä on outoa kysyä tällä palstalla mutta tiedättekö 1970-luvun alun suosikkisävelmän "Mustan kissan tango" jonka esittivät pienet kaksosisaret tosi muhkeat mummolasit päässä. He olivat Jaana ja Tiina, olen sitä ikäluokkaa että muistan vielä pienenä kuinka tykkäsin laulusta. Mitä heille tapahtui, olin järkyttynyt kun luin että molemmat tytöistä olisivat kuolleet jo 70-luvulla eli ihan lapsina?? Heillä oli harvinainen sukunimi mutta sillä ei nyt ole väliä, tietäisikö kukaan vanhemmasta ikäpolvesta heistä? Minua tieto kuolemasta jotenkin kummasti järkytti ja etsin tietoa netistä. Varmaan ymmärrätte itsekin että netin ihmeellisessä maailmassa asiat joihin ei löydy vastauksia, edes netistä alkavat kiehtoa kaikkein eniten. Tarkoitus ei ole olla epähieno, asioista on kulunut vuosikymmeniä minä vaan olen utelias ja onhan se surullinen juttu. Ajattelin tyttöjen videon nähdessäni miten samantyylinen on yksi sukulaistyttöni jolla on kanssa se että hyvin pienestä on käyttänyt laseja.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulttiboisista tiedän tämän kaksikon😁

Vierailija
62/76 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni poikani piti kovasti Mustankissan tangosta ja sitä piti hänelle aina laulaa. Kerran sitten kysäisi, että, äiti, miten lipputanko lauletaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jotenkin spookya keskustelua. Ajauduin tähän ketjuun Unohdetut julkkikset ketjusta.

Mä olen syntynyt seitkyluvulla ja tavannut usein kasarilla Tiinaa. Hän oli tätini luokkakaveri ja ystävä. Itse kävin päivittäin mummolassa koulun jälkeen, jonne myös tätini kavereineen tuli. Nimenomaan Järvenpäässä kävivät koulua silloin.

Hän oli iso stara mulle. itse rakasti Mustankissan tangoa (nytkin), muttei hän suostunut sitä enää silloin laulamaan. Teini-iässä ei tuntunut miellekkäältä. Muistan, kun mua toruttiin monet kerrat, kun edes rohkenin pyytää. Kerran ne sitten kävi siskonsa kanssa mun synttäreillä laulamassa, mutta se oli siinä se.

Kävin stalkkaamassa tätini FB kaverit ja kyllä Tiina oli vielä 2021 päivittänyt.

64/76 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa jotenkin spookya keskustelua. Ajauduin tähän ketjuun Unohdetut julkkikset ketjusta.

Mä olen syntynyt seitkyluvulla ja tavannut usein kasarilla Tiinaa. Hän oli tätini luokkakaveri ja ystävä. Itse kävin päivittäin mummolassa koulun jälkeen, jonne myös tätini kavereineen tuli. Nimenomaan Järvenpäässä kävivät koulua silloin.

Hän oli iso stara mulle. itse rakasti Mustankissan tangoa (nytkin), muttei hän suostunut sitä enää silloin laulamaan. Teini-iässä ei tuntunut miellekkäältä. Muistan, kun mua toruttiin monet kerrat, kun edes rohkenin pyytää. Kerran ne sitten kävi siskonsa kanssa mun synttäreillä laulamassa, mutta se oli siinä se.

Kävin stalkkaamassa tätini FB kaverit ja kyllä Tiina oli vielä 2021 päivittänyt.

Kiva kuulla. Jos pystyt välittämään terveisiä, niin tee se. Miauu!

Vierailija
65/76 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä Danny Kayen ohjelmassa, kun se vieraili Suomessa, nämä kaksoset lauloi kansanlaulun "Hilu hilu hilu hilu kun tuli vilu tuolla kynttilän valakialla..." jne

Danny yritti matkia ja laulaa mukana mutta ei päässyt sitä hilu hilua pitemmälle.

Katsoin sen ohjelman silloin, jäi mieleen.

Samassa ohjelmassa esiintyi myös Lenita.

Vierailija
66/76 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä Danny Kayen ohjelmassa, kun se vieraili Suomessa, nämä kaksoset lauloi kansanlaulun "Hilu hilu hilu hilu kun tuli vilu tuolla kynttilän valakialla..." jne

Danny yritti matkia ja laulaa mukana mutta ei päässyt sitä hilu hilua pitemmälle.

Katsoin sen ohjelman silloin, jäi mieleen.

Samassa ohjelmassa esiintyi myös Lenita.

Eri tytöt vissiin kyseessä kuitenkin?

Vierailija
67/76 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana kappale ja suloiset tytöt.

Vierailija
68/76 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena kateellinen heille, kun osasivat laulaa niin hyvin ja äiti aina kehui heitä. Mutta muutama vuosi sitten mun piti ostaa huutiksesta heidän levynsäkin. Omalla lapsellani oli pienenä yhtä vahvat silmälasit ja tuli hänestä aina Jaana ja Tiina ja Mustan kissan tango mieleen.

Vierailija
69/76 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
70/76 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautahausta löytyy tuohon sopiva miehen nimi joka siis eli 1923-1983.Mutta tyttöjen nimillä ei löydy hautaa.

Vierailija
71/76 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah nuo huhut jonkun kuolemasta on aina typeriä. Muistan kun yksi tosi ärsyttävä tyyppi koulusta kertoi esim. että se tyttö siitä Bruce Springsteenin videolta "Dancing in the dark" kuoli. Oliko vielä niin, et muut tytöt oli kateellisia kun Bruce otti sen siitä yleisön seasta tanssimaan ja teki sille jotain. Ja kun epäilin jankkasi vaan, että ihan totta on. Varmasti kuollut. 

No bulssittiä tuo oli. Moni varmaan muisti tuon tytön, joka kasarityyliin oli monen mielestä ihan nätti.

Video oli kyllä niin feikki siinä "Muka sattumalta nappaan nätin tytön..." ja Courneyn tanssi oli vähän tökeröä.  

Myöhemmin monet tunnistivatkin Courtney Cox:han se siinä. 

Vierailija
72/76 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen joskus kuullut version että riitautuivat kai esiintymiseen liittyen .

Vierailija
73/76 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ensimmäinen laulu jonka kuulema 70 luvullla osasin ulkoa ja lauloin sitä kooooko ajan 🐈

Vierailija
74/76 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntahtoinen utelias kirjoitti:

Siis, minähän haluaisin uskoa että he ovat hengissä mutta kun eivät ole ja just tämä  mystisyys aiheen ympärillä. Nyt ei kannata luetella Mona Caritaa ja vastaavia ko ajan staroja koska kaikkien vaiheet on jollain tavoin selvillä sen julkisuudesta katoamisen jälkeen. Voi vain kuvitella miten pahalta tyttöjen sukulaisista on tuntunut Peteliuksen ja Kallialan imitaatiot. Se selvittää miten salaiseksi juttu jäi, Petelius ja Kalliolahan eivät ole syntyjään helsinkiläisiä, tuskinpa he olisivat pilaa tehneet jos olisivat olleet asioista perillä. Näyttää kyllä noi heidän manitbois jutut nykyään tosi räikeiltä muutenkin vaikka ne on silloin saattaneet naurattaakin, itseltäni meni noi onneksi ohi.

Helsingin seurakuntayhtymä tuli itsellekin mieleen, sieltähän tuollaiset asiat selviää. Asia ei kuitenkaan minulle sen ihmeemmin kuulu. Sen verran taas uutta selvisi jotain kautta että tytöt levyttivät Seija Simola nimisen laulajan kanssa 1973 bii

En ole ikinä pitänyt peteliuksen ja kallialan "vitseistä" mielestäni ne ovat aina olleet täysin mauttomia, enkä ikinä ole ymmärtänyt mikä niissä ihmisiä niin kovasti nauratti 

Vierailija
75/76 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuo rillit olen synt -71. Lapsena oli sellanen ep-soitin jolla soitin eri lastenlevyjä pienenä. 😆 Peppi pitkätossu ym

Vierailija
76/76 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaana on sairaanhoitajana ja elää..