Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset lapsitähdet, "Mustan kissan tango"

Hyväntahtoinen utelias
05.11.2016 |

Tämä on outoa kysyä tällä palstalla mutta tiedättekö 1970-luvun alun suosikkisävelmän "Mustan kissan tango" jonka esittivät pienet kaksosisaret tosi muhkeat mummolasit päässä. He olivat Jaana ja Tiina, olen sitä ikäluokkaa että muistan vielä pienenä kuinka tykkäsin laulusta. Mitä heille tapahtui, olin järkyttynyt kun luin että molemmat tytöistä olisivat kuolleet jo 70-luvulla eli ihan lapsina?? Heillä oli harvinainen sukunimi mutta sillä ei nyt ole väliä, tietäisikö kukaan vanhemmasta ikäpolvesta heistä? Minua tieto kuolemasta jotenkin kummasti järkytti ja etsin tietoa netistä. Varmaan ymmärrätte itsekin että netin ihmeellisessä maailmassa asiat joihin ei löydy vastauksia, edes netistä alkavat kiehtoa kaikkein eniten. Tarkoitus ei ole olla epähieno, asioista on kulunut vuosikymmeniä minä vaan olen utelias ja onhan se surullinen juttu. Ajattelin tyttöjen videon nähdessäni miten samantyylinen on yksi sukulaistyttöni jolla on kanssa se että hyvin pienestä on käyttänyt laseja.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa! Muistan että tytöt kävivät eläintarhan koulua samaan aikaan kanssani. Heillä oli myös isoveli.

Vierailija
42/76 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin äidiltäni, että tytöt olivat menossa keikalle ja tapahtui auto-onnettomuus. Äitini ei kuitenkaan muista suistuiko auto tieltä vai ajoiko rekka heitä päin.

Mutta kuitenkin, tytöt kuolivat auto-onnettomuudessa. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/76 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tytöt ovat todella kuolleet,niin sen saanee selville siten että kysyy seurakunnalta heidän hautapaikkansa.Se lienee tieto jonka voi selvittää.

Vierailija
45/76 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaana ja Tiina Tynell ...pääsivät Ylioppilaiksi... eli eivät kuolleet...Autokolarissa. Asuivat siihen aikaan Järvenpään Saunakallion Jampan kaupunginosassa. Kävivät kylässä meillä lähes päivittäin.

Vierailija
46/76 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät olleet Tiina ja Jaana kuolleet 70-luvulla. Olin itse kihloissa Tiinan kanssa jokusen kuukauden vuonna 1982 ja ystäväni seurusteli Jaanan kanssa samaan aikaan. Iloisia tyttöjä olivat. Jos ovat kuolleet olisi mielenkiintoista tietää milloin,missä ja miten? Onko jälkikasvua jne...

Vierailija
47/76 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät olleet Tiina ja Jaana kuolleet 70-luvulla. Olin itse kihloissa Tiinan kanssa jokusen kuukauden vuonna 1982 ja ystäväni seurusteli Jaanan kanssa samaan aikaan. Iloisia tyttöjä olivat. Jos ovat kuolleet olisi mielenkiintoista tietää milloin,missä ja miten? Onko jälkikasvua jne...

Vierailija
48/76 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän varten tämän kirjoittajan äiti valehteli? Tai kirjoittaja?

TIEDÄN MITÄ HEILLE TAPAHTUI!! kirjoitti:

Kuulin äidiltäni, että tytöt olivat menossa keikalle ja tapahtui auto-onnettomuus. Äitini ei kuitenkaan muista suistuiko auto tieltä vai ajoiko rekka heitä päin.

Vierailija
49/76 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän varten tämän kirjoittajan äiti valehteli? Tai kirjoittaja?

TIEDÄN MITÄ HEILLE TAPAHTUI!! kirjoitti:

Aina liikku jos minkälaisia huhuja jos julkkis katoaa julkisuudesta. Nämä tytöt eivät ilmeisesti kasvettuaan halunneet enää olla esillä, varmaan myös aikuisina kieltäytyneet haastatteluista jne.

Mutta jos nyt joku tuntee ja tietää heidät ja tähän ketjuun osuu, niin terveisiä heille. Tuo laulu oli oma suosikkilastenlauluni 70-luvulla ja se on myös ollut 2000-luvun alussa syntyneen tyttäreni lempilaulu pienenä.

Vierailija
50/76 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti ihan ostaa hiljattain heidän levynsä (huutonetistä), tuli jotenkin niin ikävä lapsuutta. Olen soittanut levyä hoitolapsilleni ja lapset tykkäävät tosi paljon. Tytöistä tulee myös omien lasteni lapsuus mieleen, kun meidänkin tytöillä oli vahvat silmälasit.

Vierailija
51/76 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, olivat molemmat hyvinkin hengissä ainakin 90 luvun alussa, toinen oli työtoverini.644

Vierailija
52/76 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäiskö joku nykyisiä sukunimiä, jos kerta elossa ovat?

Vierailija
53/76 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoplaa! Kuka tietää?

Vierailija
54/76 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
55/76 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen huhu kiersi ympäri Suomea, että toinen tytöistä kuoli autokolarissa ja toinen myöhemmin kuoli suruun. Oma äitini asiaa 70- luvulla myös kertoi. Asuimme Pohjois-Suomessa ja sinnekin huhu siis levisi. Näin olen uskonut tähän päivään asti, mutta jos ovat lukion käyneet 80-luvulla, niin hieno juttu, että ovat elossa!

Vierailija
56/76 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Sanomissa 18.5.1983 on ollut 1923 syntyneen Tynellin kuolinilmoitus. Kuolinilmoituksessa lukee "Meille niin rakas puoliso ja isä". Surijoina ensimmäisellä rivillä Anni ja toisella rivillä Markku, Jaana, Tiina

Tuolloin ovat siis olleet elossa eli 1970-luvun autokolarihuhut vääriä.

Vierailija
57/76 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla että jo hyvin

Vierailija
58/76 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina Tynell on ainakin vielä 2013 levyttänyt joululauluja.

Vierailija
59/76 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti ihmisiä kiinnostaa Jaanan ja Tiinan kuulumiset. Siellä ja täällä netissä spekulointia mitä on mahtanut heille tapahtua. Jospa ovat menneet naimisiin ja ottaneet käyttöönsä toiset etunimet. Eivät halua rypeä julkisuudessa.

Vierailija
60/76 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin tytöt 70-/80-lukujen vaihteessa. Olivat silloin teini-ikäisiä. Eivät halunneet edes puhua lauluajoistaan. Olivat siis ainakin silloin erittäin elossa.