Mitä teillä on tänään ruokana?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Tänään syödään härkistortilloja. Kylkeen guacamolea ja nachoja. Juotavaksi inkivääriolutta jos ehditään Alkoon.
Alko on auki seuraavaksi maanantaina.
Täällä ei varmaankaan saa vastata, että purkkihernekeittoa ja näkkileipää. Sitä on meillä.
Tällä palstalla sen pitää olla vähintäänkin itse alusta asti tehtyä luomuherneistä pitkään haudutettuna täysjyväluomumoniviljasämpylän kera.
Valkosipuli-kermaperunoita ja kunnon pihvit. Salaattia. Viiniä.
Miehen lempiruokaa, ihan muuten vaan :)
Me tehdään itse lihapullia. Ja muusia. Mun toive. Mä olen jo korviani myöten täynnä Latinalaisen Amerikan ruokia. M29 ja latino
Meilläkin on lihapullapäivä. Uunissa ovat paistumassa parasta aikaa, muusi ja salaatti ovat jo valmiina.
Ruokajuomana viiniä, jälkkäriksi on kinuskijäätelöä.
Tänään linssipihvejä ja keitettyjä perunoita. Pihvit on alunperin sormiruokailevalle vauvalle tarkoitettu resepti, mutta maistuvat hyvin koko perheelle! Huomenna kokataan lähimetsän peuraa, ehkäpä paistia tai mitä pakkasesta nyt sattuu käteen osumaan. Sen kanssa pataan lanttua, porkkanaa ja sipulia. Nam!
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei varmaankaan saa vastata, että purkkihernekeittoa ja näkkileipää. Sitä on meillä.
Tällä palstalla sen pitää olla vähintäänkin itse alusta asti tehtyä luomuherneistä pitkään haudutettuna täysjyväluomumoniviljasämpylän kera.
Ihme kadehtimista, jos muut ihmiset haluavat kokata hiukan pidemmän kaavan mukaan kun viikonloppuna on aikaa!
Ei vielä mitään. Itse söin lounaan ravintolassa, lapset on vetäneet täällä päivän mittaan leipää ja muroja jne.
Kohta voisi tehdä jotain. ;varmaan jotain ruokaisaa salaattia ja vaikka grillata juustoja ja pihviä
Omatekoiset lohkoperunat ja lihamureke. Nam 😋
tortilloja kanatäytteellä. Juustoa, kurkkua yms. saa lisätä jos haluaa. Näillä eletään huominenkin, kun ei ole mitään suurta juhlaa tiedossa, eikä lapsia taloudessa.
Kanafileitä, sienikastike, ratatouille. Miehelle lisäksi paistettuja perunoita. Riittää myös huomiselle.
Tänään oli simpukoita siiderissä ja pastaa (pojan lempiruoka)
Huomisen ruoan tyttö sai päättää, siskonmakkarakeittoa ja tuoreita sämpylöitä.
Karjalanpaistia, selleri-palsternakkapyreeta ja raitajuureslohkoja uunissa paahdettuna. Kahvin kanssa joulutorttuja omenakanelimarmeladilla.
Meillä oli ankanrintaa. Tosi hyvää.
Tänään syötiin tonnikalapihviä ja uunijuureksia. Huomisesta ei vielä tietoa. Kaapit on täynnä kaikenlaista, niitä pitäisi syödä tyhjemmäksi.
Meillä oli kanakeittoa. Teini toivoi ja kokkasi sitten itse 👍🏻
Pitkään haudutettua karjalanpaistia, itsetehtyä porkkanalaatikkoa ja perunoita.Kahvin kanssa mango-appelsiinikakkua.
Eilen oli mifu-kasviskastiketta + spagettia ja salaattia, tänään mies savusti muikkuja ja avotulella paistettiin makkaraa, lisukkeena pastasalaatti. Huomenna on lihapata+ perunoita ..Maanantaina heitän perunanjämät paistinpannuun ja jotain lisukkeeks :)
Tänään mies hemmotteli minua ja käytti kiinalaisessa vaikkei hän itse kiinalaisesta pidä. Huomenna äiti tulee kylään ja yleensä hän ostaa ruokaa kun tulee meille yöksi. Jääkaapissa on jo kanaa ja jauhelihaa, mutta jompikumpi menee pakkaseen koska huomenna tehdään sitä mitä äiti tuo.
Leivinuunissa haudutettua lähitilan sonnia, perunoita, pakastepuolukoita, salaattia, itse leivottua ruislimppua, vadelmarahkaa jälkkäriksi.