Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla luottotiedot puhdistui joulukuussa, miten menee? Itselläni hienosti!

Vierailija
04.03.2023 |

Olin 10 vuotta ilman puhtaita luottotietoja, ja se oli elämäni nöyryyttävintä aikaa. Pienten lasten yksinhuoltajana elettiin kädestä suuhun ja etsin pulloja saadaksemme ruokaa. Kävin töissä, mutta pkseudun hintataso oli vuokrineen niin suuri, että juuri mitään ei jäänyt ulosoton jälkeen.

Ihan kamalaa elämää, johon ajauduin sen takia että lääkitsi masennusta ostelemalla. Joka päivä kannoin tavaraa kaupoista ja nettikaupoista.

Elämä lähti lopulta luistamaan kun sain selvitettyä ongelmani juurisyyt. Siitä alkoi paraneminen. Sinnikkään työnteon seurauksena sain lopulta kaiken myös maksettua pois. Se laskujen suma oli järkyttävä. Luottotiedot pysyi huonona kauan, koska laskuja meni ulosottoon tipoittain. Olin heittänyt yhdessä vaiheessa laskut vain roskikseen ilman avaamista. Se oli pitkä ja sotkuinen vyyhti.

Sittemmin kun laskut oli maksettu, muutin ulkomaille töiden ja paremman palkan perässä. Miten ihanaa onkaan nyt kun talous on tasapainossa, on edullinen ja nätti vuokrakoti, alla uusi minileasingauto aina vuodeksi kerrallaan, matkoja, kunnon ruokaa, kivoja harrastuksia. Ja säästötilillä mukavasti rahaa jota kertyy sinne joka kuukausi muutaman satasen verran. Olen niin onnellinen että tajusin lopettaa krääsän haalimisen ja omistamisen halun. Materian haalimisen sijaan rahaa riittää hyvään elämään ja kokemuksiin. Tavara ei tuo onnea!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavasti menee. Ostin jo valmiiksi kesää varten maantiepolkupyörän Saksasta. Luottokortilla tietysti, vaikka olisi minulla ollut debit puolellakin millä maksaa heti. Olen nykyään tarkka rahankäyttäjä.

On tuttua myös pullojen kerääminen, jotta sai jauhelihaa ja makaronia. Tuntuu epätodelliselta, että siitä köyhyydestä on vain noin vuosi aikaa.

2 kertaa olen maksanut ulosottoon kymppitonnin. Nyt en enää halua asiakkaaksi.

Vierailija
2/11 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistavasti menee. Ostin jo valmiiksi kesää varten maantiepolkupyörän Saksasta. Luottokortilla tietysti, vaikka olisi minulla ollut debit puolellakin millä maksaa heti. Olen nykyään tarkka rahankäyttäjä.

On tuttua myös pullojen kerääminen, jotta sai jauhelihaa ja makaronia. Tuntuu epätodelliselta, että siitä köyhyydestä on vain noin vuosi aikaa.

2 kertaa olen maksanut ulosottoon kymppitonnin. Nyt en enää halua asiakkaaksi.

Sama juttu, olen todella tarkka rahankäytöstä nykyään. Mietin aina useamman kerran ennen kuin ostan. Ja toki itsekin käytän luottokorttia nykyään, ihan vain sen takia että voin! Niin ihmeelliseltä tämä tuntuu. Onnea sulle myös!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se että ne puhdistui vaatikin hirveät paperityöt, mutta niistä ei puhuttu mitään.

Masentuneena kun kaikki on rankkaa niin tämäkin vielä sitten.

Vierailija
4/11 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se että ne puhdistui vaatikin hirveät paperityöt, mutta niistä ei puhuttu mitään.

Masentuneena kun kaikki on rankkaa niin tämäkin vielä sitten.

Mitä sinä olet oikein tehnyt? Maksuhäiriömerkintä poistuu aivan itsestään.

Vierailija
5/11 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että maksoit velkasi.

Hätkähdyttävän monet maksattavat itse aiheuttamansa velat muilla, mitä pidän moraalittomana. 

Vierailija
6/11 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan tarvinnut keräillä tölkkejä ja pulloja että saa ruokaa vaikka ulosotto viekin oman osansa palkasta.

Vierailija
7/11 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että maksoit velkasi.

Hätkähdyttävän monet maksattavat itse aiheuttamansa velat muilla, mitä pidän moraalittomana. 

Miten sinä sitten maksatat velkasi muilla?

Vierailija
8/11 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole koskaan tarvinnut keräillä tölkkejä ja pulloja että saa ruokaa vaikka ulosotto viekin oman osansa palkasta.

Sinulla joko on ylisuuri palkka tai sitten haet kuukausittain toimeentulotukea.

Vierailija
9/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitettavasti takasin miesystäväni velat ja kohta ollaan liemessä. Ero tuli ja ex sanoi ettei maksa.

Vierailija
10/11 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin hyvin.

Vierailija
11/11 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä valitettavasti takasin miesystäväni velat ja kohta ollaan liemessä. Ero tuli ja ex sanoi ettei maksa.

Lähtiessään söi lasteni vanukkaat ja alkoi haisemaan tosi pahalle. .. sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi