Synnyttänyt! Lorahtaako kusi housuun kun aivastat tai yskit yllättäin?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Lorahtaa jos on esim kovaa rykimisyskää. Ei muutoin. Lapsi jo 1,5v. Olen yrittänyt reenata lantionpohjan lihaksia. Miehen mielestä seksi ei tunnu miltään. Että sillei.
Mä oon päättänyt hankkia kuulan, kun olen huomannut, että lantionpohjan lihakset toimivat paremmin, kun käytän kuukuppia. Joku täällä suositteli Intima-kuulaa, se maksoi muistaakseni alle kympin. Siitä vois olla sullekin apua. Kannattaa kiinnittää lantionpohjan lihaksiin huomiota myös arjessa. Mä tavallaan "työnnän" niillä ulospäin, mikä on varmasti huono juttu. SItten, kun saan vedettyä koko kokonaisuuden sisäänpäin, koko alavatsassa on sellainen luonnollinen kannatus.
7 synnytystä eikä kertaakaan oo lirahdellut,aina treenannut lantionpohjalihaksia heti synnytyksen jälkeises päivästä lähtien
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on alkanut noin kahden vuoden sisällä esiintyä tätä ongelmaa, mutta synnytys ei varmaankaan ole syynä vaan ikä. Minulla on yksi 15-vuotias lapsi, ja ongelma on tosiaan aika uusi. Kyse lienee hormonitoiminnan muuttumisesta, sillä lihakseni ovat kunnossa. Treenaan niitä päivittäin ja sormella kokeilemalla tunnen selvän puristuksen.
Minun lapseni oli juurikin 15 (ja itse olin 45), kun hakeuduin fysioterapeutille. Aiempina vuosina ongelmaa ilmeni vain ja ainoastaan trampoliinilla (jota kyllä muutaman kokeilukerran opin välttämään), myöhemmin tulivat nämä aivastuksen ja voimakkaan yskäisyn aiheuttamat lirahdukset.
Kiitos vinkistä! Olen ajatellut ottaa asian esille, kun seuraavan kerran menen lääkärille.
Lirahteli niin pahasti, ettei fyssarin ohjeilla suoritetut lantionpohjajumpat auttaneet ( 1,5 vuotta vaivaa yritettiin hoitaa intensiivisellä lantionpohjajumpalla). Leikkaus auttoi. Olin tuolloin vasta 34-vuotias ja synnyttänyt kolme kertaa. Olen niin kiitollinen, että pääsin leikkaukseen.
Lorahtaa jos on esim kovaa rykimisyskää. Ei muutoin. Lapsi jo 1,5v. Olen yrittänyt reenata lantionpohjan lihaksia. Miehen mielestä seksi ei tunnu miltään. Että sillei.